Nekad Hampuspalm | Medlem ansökning [koppen]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hampuspalm

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? hampus

Vad är ditt discord namn? hampusnya_07391

Vad är ditt födelsedatum? 12 Mars 2006

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Rolf Eriksson och är 55 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Snäll, lite galen och omtänksam

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Rolf Eriksson har alltid varit en laglydig och vänlig person, känd för sitt alltid positiva humör. Han växte upp i en stabil familj med två föräldrar och tre syskon. Hans föräldrar, som alltid har varit ett stort stöd för honom, lärde honom vikten av att följa lagen och visa respekt för andra. Rolf har alltid haft ett starkt intresse för sport, särskilt fotboll, där han som ung satsade på en karriär. Tyvärr fick han stora problem med knäet, vilket gjorde att hans dröm om att bli proffs i fotboll försvann. Efter detta har han dock fortsatt att hålla sig aktiv och spelar gärna tennis och simmar för att hålla sig i form. Rolf, som nu är 55 år gammal, har alltid varit den som människor går till när de behöver hjälp eller en vän att prata med. Han har varit en god vän till många och har alltid sett det som sin roll att hjälpa andra. En av hans bästa vänner är Axel Särström, som han känt sedan barndomen, och de har varit genom många utmaningar tillsammans. Efter många års funderingar har Rolf nu bestämt sig för att bli polis, en dröm som vuxit sig starkare med åren, särskilt eftersom han vill bidra till att upprätthålla lag och ordning i samhället. Rolf har två bröder och en syster. Hans yngre bror, Erik, har varit en stabil och framgångsrik person genom åren, medan hans syster, Lisa, är en mer kreativ typ som arbetar inom design och konst. Hans bror, Johan, har däremot haft en svårare väg i livet. Johan har varit involverad i kriminella kretsar men har, efter att ha haft ett ärligt samtal med Rolf, beslutat att lägga sina brottsliga aktiviteter bakom sig och istället börja om. Rolf, som alltid haft starka värderingar om rätt och fel, stöttade sin bror under den omställningen.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag tror att jag kan bidra med en seriös och genomtänkt rollspelsupplevelse. Rolf kommer att vara en äldre man på 55 år som har mycket livserfarenhet och som ser på världen med en positiv och hjälpsam attityd. Jag vill skapa scenarier där både jag och andra spelare kan vara med och vinna på ett positivt sätt, där båda parter får något ut av upplevelsen. Jag är en person som alltid strävar efter att hålla ett högt RP-nivå och skapa roliga, realistiska och engagerande situationer.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man inte bara fokuserar på sin egen karaktär, utan även på att skapa en upplevelse där alla får något ut av situationen. För Rolf, som en laglydig polis, innebär det att man inte bara försöker vinna mot de kriminella karaktärerna, utan ser till att även deras historia och motiv blir beaktade. Detta gör att båda parter får en mer nyanserad och engagerande upplevelse, där ingen känner att de "förlorar" utan att båda karaktärerna har en chans att växa och utvecklas.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har alltid varit noga med att läsa och följa serverns regler. Ett exempel på regler som jag har stött på i tidigare serverer är RDM (Random Deathmatch), vilket innebär att man inte får döda någon utan en god anledning, och VDM (Vehicle Deathmatch), där man inte får använda sitt fordon som ett vapen. Jag har lärt mig att respektera dessa regler och ser alltid till att vara medveten om de etiska och praktiska konsekvenserna av mitt agerande i varje scenario.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Ja, några av serverns regler jag är medveten om är RDM (Random Deathmatch), VDM (Vehicle Deathmatch), FailRP (när man bryter mot rollspelsetik och agerar på ett orealistiskt sätt), och Meta Gaming (där man använder information från utanför spelet för att påverka sin karaktärs beslut).

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har spelat FiveM sedan 2020 och har alltid haft ett stort intresse för att skapa realistiska och engagerande rollspelsscenarion. Jag har länge haft en vilja att bli en del av Unive, och ser fram emot att kunna bidra med både min erfarenhet och mitt engagemang för att skapa en bättre rollspelserfarenhet för alla på servern. Jag håller mig alltid till serverns regler och vill vara en positiv och pålitlig medlem i communityt.

Nekad. Anledning: Du har just nu en permanent ban. Du får ansöka när du fått en godkänd överklagan. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka