Accepterad hampatron | Medlem ansökning [Lallish.2]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hampatron

Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Hampus

Vad är ditt discord namn? hampatron

Vad är ditt födelsedatum? 16 Maj 2003

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Carl Larsson, 35 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Trevlig, snäll, raggare

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Född och uppvuxen i en liten håla utanför Örebro där han växte upp med bilmeck och mopeder. Carl Larsson´s dröm är att bli mekaniker eller bilförsäljare det viktigaste för honom är bilar och fordon. Och han har skruvat med fordon ända sedan barnsben.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Det jag kan bidra med är ett seriöst RP med en hög kvalite.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man inte bara ska spela för att man själv ska bli rik och vinna allt hela tiden som i inprincip alla andra spel. I ett rollspel ska man kunna ta en förlust då det inte är själva vinsten man är ute efter utan själva spelet i sig att kunna leva in i en karaktär och tänka vad som är troligt och vad som faktiskt med största sannorlikhet skulle ske i verkligheten. Det vill säga att om man till exempel har en kriminell karaktär och utför ett bankrån så gör man det för själva spelglädjen och inte endast för att vinna det. Alltså istället för att bara gasa ifrån poliserna och fly så blir det roligare för båda parter om man till exempel börjar med att fly med sedan låter polisen ta en. I det scenariot så blir det roligt för både tjuv och polis. Med andra ord att spela för motpartens vinst i ett scenario kan innebära och eller innebär oftast ett roligare scenario för båda parterna.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja när jag var ny på spelet så förstod jag mig ej på reglerna och därför till exempel pratade jag mycket OOC ic då jag inte visste skillnaden, detta ledde ju sedan till att jag idag kan RP reglerna då jag blev tvungen att lära mig dem för att kunna spela på seriösa RP serverar och för att kunna få ett roligare spel. Sen sker det ibland att jag kanske till exempel är ute och kör någonstans själv med ett fordon. Och sen att man krashar på nått vänster och då har det varit gånger där jag inte RPar skadad och istället bara fortsätter. (Powergaming) Däremot sker detta somsagt endast när jag varit själv och inga andra spelare har varit i närheten.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? FearRP (innebär att man alltid ska värna om sitt liv. Om man till exempel är under hot av någon så ska man leva sig in i karaktären och spela rädd.) Kriminell utan kriminellroll (Innebär att man måste ha rollen kriminell i discordservern för att få vara kriminell i sin karaktär.) Sunt Förnuft (Denna regel har förmodligen olika tolkningar men för mig iallafall innebär den att man alltid ska tänka ett extra varv innan man gör något större. Då ska man tänka om det faktiskt är realistiskt och ifall det är rimligt att det skulle ske i verkligheten.)

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag hoppas ni är nöjda över min ansökan. Har dyslexi så har väldigt svårt för att skriva längre texter. Kontakta mig gärna ifall ni vill att jag kompletterar med någon information.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka