Accepterad Hako | Medlem ansökning [Esplund]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hako

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Josef

Vad är ditt discord namn? El.hako

Vad är ditt födelsedatum? 25 Augusti 2006

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Alonso López. Han är uppväxt i Colombia med en fattig familj. Hans två föräldrar var tvungna att jobba väldigt mycket för att kunna överleva. Dem hade knappt pengar till mat. Det ledde till att Alonso var ute mycket då hans föräldrar inte sa till han så mycket, endast när dem var hemma. När han var ute så träffade han på dåligt folk som begick kriminella gärningar och då börja han också med det. När han insåg att det fanns mycket pengar att göra inom dem kriminella livet. Det gjorde så att han skaffade mycket problem och redan vid 16 års åldern hade han blivit tagen flera gånger av polisen. När han hade fyllt 18 valde han att flytta ut från sitt hem och köpa en lägenhet nära sina vänner. Men en dag när han gick ut träffa han på några och började bråka, det lede till ett stort slagsmål som slutade med att Alonso banka skiten ur tre stycken själv. Men dem 3 personerna var en av dem farligaste i Colombia. Senare var Alonso efterlyst av de farligaste cartellen i Colombia. Han började sedan i militären och därefter valde att flytta ifrån landet för hans egna säkerhet. Men när han hade landat så fick han meddelande att hela hans familj blev torterade av cartellen. Då blev Alonso väldigt deprimerad en lång period och insåg hur farlig den vägen är. Senare hittade han vägen till staden Unive där han hade några vänner som bodde där. Här i stadens är hans mål att ta fast alla kriminella och bli polis.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en hög rp nivå då jag har innan spelat på servrar som bryggeriet samt fbrp sen 2021. Men nu tar jag steget till en server med mer spelare och mest för testa på något nytt. Då jag blev tipsad av några vänner att börja och ge Unive en chans. Jag vet allt inom roleplay, hur man ska agera till hur man skapar scenario som är roligt för alla. Och inte dessa onödiga scenario.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det menas med att man ska inte alltid tänka på att vinna i ett scenario. Man ska alltid vara öppen för att förlora och ge alla en chans att vinna, genom att göra detta kommer leda till att man kommer ha mer roligt samt behöva anstränga sig mer. För om man endast vinner hela tiden kommer det sluta att det blir tråkigt.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Självklart, gått igenom dem snabbt. Men ni har massor med regler som finns på andra servrar. Metagaming: Man använder information utan karaktären som tex ifrån discord och använder denna information in game. Powergaming: Det är att man ska roleplaya på skador, såsom man blir tazad flera gånger av polisen och fortsätter löpa som inget är ej realistiskt. Sen är powergaming även att man spelar endast för makt och pengar. Då man gör saker för få pengar eller makt och inte för något annat. Rdm: dödar någon utan en giltig anledning, som ett exempel är om jag träffar på nån på torget och sen dödar han. Det är även om man dödar för minsta lilla som är ej en hög rp nivå. Copbait: Det är att man försöker få polisens uppmärksamhet på något sätt, som egentligen endast slösar allas tid och gör onödiga scenario. Ett exempel är om man ser polisen så går man fram och hetsar utan något anledning.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Yes, spelat på fbrp samt bryggeriet 2021. Har bytt mellan dem några gånger, sen har jag spelat på engelska roleplay servrar, men just nu siktar jag på att streama så tänker att Unive är det perfekta för det. Jag vet hur allt fungerar inom rp, alla regler. Har redan förklarat innan onödigt att göra de två gånger.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nope

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Din Medlemskaps ansökan har godkänts.
Tråd låst och flyttad till Medlemskap Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka