Accepterad Hagge | Ban överklagan [Nizze]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hagge

Icke Medlem
Meddelanden
880
Reaction score
74
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/nibbamode3000/

Ditt Hex-ID: 110000119ceb5d9

Vad är din discord tagg? ica stig#7472

Vem var det som bannade dig? Morkil_

Hur lång tid var din ban? 5 Dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320's server: Du har blivit avstängd för: sunt förnuft / köper 300+ vallmo som marja lisa arbetare ~MORKIL_. Återstår: 4 dagar 23 timmar 59 minuter Vill du överklaga din avstängning? Gör det på unive.se

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mig för det var ett missförstånd. Från deras perspektiv så uppfattades det som att jag köpte 300 plus vallmo av en person. Men detta var ej fallet utan det var så att jag köpte 40 vallmo av honom alltså ingen stor grej. Det såg ut att vara 300 för att jag drog över vallmon till mitt inventory från marken och då drog jag den till den andra vallmon jag hade och då droppades min stora summa vallmo och jag fick bara in den nya. då låg den gamla stora summan vallmo på marken och det var nog därför staffsen trodde det var 300+ vallmo. Dessutom så har min chef på marjas pratat med massa mods om just sånnahär saker, och de kom fram till att det är ju dålig rp om en högt uppsatt chef som han gör sånt eller en erfaren bilförsäljare men jag var nämligen bara en lärling som behövde ett jobb bortsett från drogerna och då tycker jag att det var sunt att köpa 40 vallmo av en person. Vi gjorde det på ett RP mässigt sätt vi satte på oss masker åkte och gömde oss en bit bort på en byggarbetsplats vi kom överens på ett RP mässigt sätt att vi inte skulle berätta om detta för då skulle det inte bli kul för honom och han spelade ju bara med vilket var bra för då får man mer inlevelse. Jag tror helt enkelt staffsen bannade mig för vi har fått olika information och det skedde en missuppfattning.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag körde runt på min cross och då körde en kille fram till mig vid ett röljus och frågade om jag ville köpa 40 vallmo utav honom. Jag tackar ja och ber han att ta på sig masken och sa till honom att följa efter mig. Vi körde då in på en byggarbetsplkats där ingen kunde se oss. Han droppade vallmon jag swishade honom 40tusen. Jag tog upp hans vallmo men råkade droppa min gamla och då såg det ut som att jag köpte 300+ men det var ej fallet. Sen så vart han avstängd framför mina ögon och sen jag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja jag tyckte den var felaktig för på servermötet häromdan så sa Philip att om man ej är whitelistad så ska man ej hålla på med droger. Men jag är whitelistad och då kanske man inte ska ha det som första inkomst men det har jag ej. En annan sak som gjorde så jag med gott hjärta köpte 40 vallmo var att min chef på Marjas hade snackat med mods om detta att man som högt uppsatt chef inte ska hålla på med det för det är ej RP troligt. Men såklart om en lågt anställd som nys börjat jobba gör det så är de inte konstigt med tanke på att lönen är kass. Och då måste man hitta andra sätt att tjäna pengar. Sunt förnuft är också en oklar regel med tanke på att det kan uppfattas på olika sätt för IRL så är det säkerligen mycket folk som håller på med lite side bussinees och min karaktär som jag beskrev på whitelist var först och främst en duktig samhällsmedlem men han föll ibland över till den mörka sidan av lagen. Och då tycker jag att en liten vallmo affär passar bra till hans karaktär. Dessutom 40vallmo är ju ingenting förstår ej varför det blev en så stor grej av det. Drog affärer borde väl polisen sköta och inte staffsen tycker jag men det är bara min åsikt.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har lärt mig mycket om hur man ska spela spelet och om mer regler och hur manRP:ar på bästa sätt. Också insett att det lätt sker missförstånd. Insett att man ska tänka såhär: Oj skulle detta kunna ske IRL och det är så jag tänker nu! tillexempel i förrgår kväll så var det bombhot mot marja lisa och då var jag där och så körde jag iväg och sen tillbaks igen med den misstänkte och då så blev jag avstängd i 5 dagar. Min chef på marja lisa var med mig och blev också avstängd men det löste sig vi pratade med de som banna oss och de hade bara missuppfattat hela situiationen

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? jag hade kunnat tacka nej till vallmon och kört därifrån det är inte mycket svårare än så!

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig att inte hålla på med några olagliga aktiviteter som anställd på ett yrke. Som sagt gjorde bara som jag har beskrivit min karaktär hade gjort i den situationen med tanke på att det var en annan person som erbjöd mig att köpa av honom alltså jag försökte inte köpa men han erbjöd mig från ingenstans och då tackade jag. Detta ska jag inte göra igen för nu vet jag vad som gäller! Vet att det kan uppfattas på många olika sätt men det är så jag uppfattar det hela.
Jag ska tänka mer om jag hade kunnat göra det IRL det jag gör i spelet då!

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka