Accepterad hagfoss | Ban Överklagan [Akillez]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hagfoss

Mod
Personalmedlem
Mod
Meddelanden
398
Reaction score
315
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199644864392/

Ditt Hex-ID: steam:11000016468ef88

Vad är din discord tagg? hagfoss

Vem var det som bannade dig? akillez

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-01-25 152031.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? enligt bannen står de ''utger inga reaktioner vid krockar - skjuter oaktsamt''

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag loggar in på FiveM, går i tjänst och ansluter till radion. Direkt hör jag att det pågår en fritagning och att en polis har blivit tagen som gisslan. Om denna information inte stämmer är det ett fel i kommunikationen, men jag litar på mina kollegor tills det visar sig att jag inte kan göra det längre. Om jag agerade fel baserat på informationen jag fick, är det på grund av felaktig information som förmedlades till mig som polis. Detta gör att hotbilden i situationen blir mycket större än vanligt. Att agera mot personer som går på poliser är självklart – det är något som måste stoppas. Jag fick veta att det handlade om Scar Face, en person känd för att oprovocerat skjuta och ta gisslan. För att undvika en eskalering av situationen anslöt jag mig till jakten. Scar Face och hans kompanjon körde i cirka 300 km/h genom staden, använde alla fyra körfält, krockade med stolpar och skyltar, och skapade en extrem fara för allmänheten. Detta förstärkte hotbilden ytterligare. När jag kom ikapp dem i jakten fortsatte samma beteende. Jag fann ett läge att stanna min motorcykel och försöka skjuta däcken på deras fordon. Dock, på grund av bilens rörlighet, lyckades jag inte helt åstadkomma detta. Jag försökte vid flera tillfällen, men de fortsatte fly. Helikoptern hade dock konstant uppsikt över dem. En patrullbil anslöt och låg tätt bakom deras fordon. Vid pirens parkering lyckades radiobilen PIT-manövrera Scar Face och JesperKonnyt, vilket avslutade jakten. Från vad jag har lärt mig är det tillåtet att skjuta från motorcykel så länge man inte magdumpar, vilket jag inte gjorde. Jag försökte istället skjuta med precision och stor aktsamhet för att minimera risken för skador. Jag vill också nämna att jag laggade en del under scenariot, vilket kan ha påverkat skottens träffbana. Vissa skott träffade på deras bil där de inte borde ha gjort det. Visst, det är inget att skylla på för att man laggar, men jag ville ändå förklara vad som kan ha hänt. Jag vill tillägga att jag inte körde på någon under händelsen utan enbart sköt mot däcken. Om det finns bevis på att jag har gjort något annat, vill jag gärna se dessa, då jag i så fall inte minns det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt min uppfattning i detta scenario förstår jag kritiken angående skjutandet och inser att jag kunde ha minskat det något. Med tanke på hotbilden i scenariot, där de var beväpnade och genomfört en fritagning, tog jag beslutet att avlossa skott. Vid vissa tillfällen kan det ha förekommit flera skott samtidigt, vilket beror på att min mus är trasig och ibland fastnar, vilket leder till fler skott än avsett.

När det gäller reaktioner vid krockar vill jag förtydliga att, såvitt jag minns, krockade jag inte med någon. Om det skulle visa sig att jag faktiskt gjorde det, vill jag gärna få se det så att jag kan lära mig och förbättra mig framöver.

Jag ber om ursäkt om vi har olika uppfattningar om hur scenariot hanterades. Alla ska spela för varandras vinning, men jag förstår att denna regel ibland kan kännas utmanande för polisen, vars uppgift är att bekämpa brott. Trots det ska regeln alltid följas, och jag tar till mig eventuell kritik.

Till Akillez: Om du har en annan åsikt, får du gärna skriva till mig i PM. Jag vill förbättra mig utifrån de misstag jag gjort och hoppas att vi kan hitta en gemensam förståelse kring detta.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har haft tidigare bans, men dessa är gamla och jag minns dem inte särskilt väl. Sedan dess har jag förbättrat mig och har inte blivit bannad på länge. Det gör kanske inte situationen bättre direkt, men jag vill understryka att jag har tagit lärdom av mina tidigare misstag och arbetar för att bli bättre.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Något jag hade kunnat göra annorlunda är att skjuta mindre. Men utifrån den hotbild som skapades och den information jag fick, tog jag beslutet att agera som jag gjorde. Jag förstår att det kan uppfattas som fel i andras ögon, men de var inte på plats, eller hur?
Hur som helst, jag accepterar denna ban och kommer att ta lärdom av situationen. Jag ska självklart arbeta för att förbättra mig framöver.
Jag vill dock påpeka att i detta scenario har båda parter gjort fel. Den kriminella parten har brutit mot både fearRP och powergaming genom att ignorera hotet från riktade vapen och dessutom låtit en radiobil pitta dem utan att agera rimligt utifrån situationen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig av denna ban och kommer att ta allt i åtanke framöver. Jag hoppas att ni har det bra och att vi kan komma överens i detta.

Akillez, om du väljer att neka detta skulle jag verkligen uppskatta en förklaring i PM. Jag vill bara påminna om att jag förstår staffs sida i detta och respekterar er bedömning.

Om jag blir unbannad hade det varit fantastiskt. Jag kommer noggrant att tänka över varje beslut jag tar, gå igenom det två gånger för att säkerställa att jag gör rätt. Jag har aldrig varit en problemspelare och ber hemskt mycket om ursäkt för hur detta slutade och hur det eventuellt har påverkat er syn på mig.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka