Accepterad hagfoss | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hagfoss

Välkänd Medlem
Meddelanden
398
Reaction score
315
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199644864392/

Ditt Hex-ID: steam:11000016468ef88

Vad är din discord tagg? hagfoss#5935

Vem var det som bannade dig? happyxz

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-03-05 143726.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att Hapyxz drog den slutsats han gjorde baserat på den information han fick. Utifrån klippet och det underlag som presenterades för honom verkade det som att ett regelbrott hade skett, och jag ifrågasätter inte att han agerade utifrån det han visste vid tillfället. Samtidigt vill jag ge mer kontext till situationen. Händelsen skedde i en privat VC som inte hade någon koppling till Unive, och det som sades var en del av en låttext – inget annat. Jag inser att detta kanske inte var tydligt från början, och att det därför kunde tolkas annorlunda. Jag hoppas att med denna förklaring kan beslutet ses i ett bredare sammanhang

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. (han=han som anmälde) Han hade fel i en disskusion. Han blev frustrerad, lämnade samtalet flera gånger och fick till och med dras tillbaka av Hassan. Detta känns mer som ett personligt vendetta än en genuin oro för regelbrott. Med det sagt förstår jag att Hapyxz drog den slutsats han gjorde baserat på den information han fick. Utifrån klippet och det som presenterades för honom verkade det som att ett regelbrott hade skett, och jag klandrar honom inte för att han agerade utifrån det han visste vid tillfället. Dock vill jag ge mer kontext till situationen. Händelsen skedde i en privat VC som inte hade någon koppling till Unive, och det jag sa var en del av en låttext – inget annat. Jag har aldrig använt ordet för att förolämpa någon eller i en nedvärderande kontext. Dessutom är klippet 16 dagar gammalt, vilket visar att Zutkaz inte såg det som ett problem då – han använder det nu som ett verktyg för hämnd, bara för att vi hade en diskussion två timmar innan han skickade in det. Jag lägger ner flera timmar varje dag på detta och arbetar aktivt f

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen är felaktig eftersom händelsen inte skedde inom Unives murar. Vi satt i en privat VC i en grupp som inte hade något med Unive att göra, och även om gruppen inte längre finns kvar, finns det vittnen – Biornen och Lukatheking – som kan bekräfta detta.

Jag tycker att saker som händer utanför Unive inte ska påverka Unive. Klippet är 16 dagar gammalt, vilket tyder på att Zutkaz inte brydde sig då, utan istället verkar han nu söka hämnd efter att jag argumenterade emot honom cirka två timmar innan.

Jag lägger ner timmar varje dag på detta och arbetar för att utveckla polisen på ett bra sätt. Många poliser kan intyga detta, och jag kan även visa det i support om det behövs.

Med det sagt förnekar jag inte att jag sa ordet – men det var en del av en låttext och inget annat. Jag har aldrig sagt det mot någon eller använt det på ett nedvärderande sätt.

Jag förstår att regler finns för att skapa en bra miljö inom Unive, och jag respekterar det. Men i det här fallet tycker jag att det är tydligt att det inte handlar om något som rör Unive. Det jag sa var en del av en låttext och var aldrig menat att förolämpa eller kränka någon.

Eftersom klippet är 16 dagar gammalt borde det ha rapporterats direkt om det verkligen var ett problem. Istället verkar Zutkaz ha väntat länge innan han anmälde det, vilket gör att det känns mer som en personlig hämnd än en riktig regelöverträdelse.

Därför tycker jag att bannen är fel och hoppas att ni kan se situationen från rätt perspektiv.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare fått cirka fyra felaktiga bans, där staff i efterhand har bett om ursäkt. Det har antingen berott på felaktiga ID:n eller att de inte har tagit sig tid att höra min sida innan de fattade beslut. Det är möjligt att det finns andra bans som jag inte är medveten om, men i så fall har de aldrig tagits upp med mig.

Om du vill kan du kontakta samtliga staff för att få deras syn på situationen. Jag försöker alltid lära mig av alla erfarenheter, även när det gäller felaktiga bans. Jag tar emot feedback, analyserar vad som hänt och använder det för att förbättra mig själv.

Den här gången gick det dock väldigt snabbt, vilket har lett till att vi nu hamnat i denna situation.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I det här fallet inser jag att jag förmodligen inte borde ha sjungit med i låtar där ordet förekommer. Jag har alltid tänkt att så länge man inte använder ordet mot någon, borde det vara okej, men om jag har fel, rätta mig gärna!

Jag har full respekt för Hapyxz. Han drog de säkra korten före de osäkra för att förhindra att liknande situationer skulle upprepas, och jag förstår hans agerande. Om det visar sig att jag har fel, vill jag självklart be om ursäkt för det. Jag har ett antal personer som kan intyga att jag inte beter mig på det sättet eller uttrycker mig på liknande sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag kommer att tänka längre fram, vara mer medveten om konsekvenserna av mina handlingar och se till att undvika liknande situationer i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka