Nekad GuckiHi | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

GuckiHi

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198443257869/

Ditt Hex-ID: 11000011cc9e00d

Vad är din discord tagg? Gucki.

Vem var det som bannade dig? Sonkiez

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: sonk.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Sonkiez valde att banna mig pga "fearrp" eller något i den stilen, då han gav mig kommentaren inkompotent som anledning och sedan inga fler detalijer så vet jag inte riktigt vad själva anledningen till bannen var.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte på motorvägen och stötte på en Turkos Rs6a med takbox som åkte mot gruvan, jag hade inget att göra så jag följde efter lite i smyg för att se vad de gjorde. De åkte ned till gruvan och jag stod ovanför de, där gjorde de ingenting särskilt utan endast "cirkulerade" omrking och jag trodde att de ksk vaktade gruvan eller nåt liknande. När de åker därifrån gör jag också det men en liten stund efter. Jag stötter på de igen mellan butiken vid ikea och bron som går mot Sandy, då hoppar en av killarna ut genom bilen och har en gissla runt halsen, jag förstod då att gisslan var till för ett rån eller liknande och ville då hjälpa hen för jag vet hur det är att vara gisslan, och särskilt om man är ny. Strax efter hoppar en annan kille ut genom bilen och börjar rikta en pistol mot mig, jag avlägsnar lite men håller mig på avstånd för jag ville hjälpa gisslan och få ut han levande. De åker då vidare mot gruvan och jag följer efter diskret. De står nere vid gruvområdet och jag på "high ground". En kille hoppar ut och försöker ta en annan civil runt halsen, jag är då redo och avlossar skott från avstånd mot de för att skrämma de/ försöka skada. Han verkar få panik och hoppar genast in i bilen utan någon lycka att ta en gisslan. Jag åker därifrån och det ser ut som de följer efter mig. Jag åker mot Ikea för att ligga lågt ett tag och är där i några minuter. Därefter åker jag upp mot bron igen mot sandy och då kommer de fram där på bron, helt plötsligt. Jag vänder och åker ca 10 meter därifrån, och då brassar dom in mot sandy. Jag följer efter genast då deras bil är snabb och jag ville inte tappa de. Då stannar de mitt på vägen och jag stannar också, ca 50 meter bakom de, jag åker runt lite i cirklar och sick sack för att dodga poteniella skott. De åker vidare och fortsätter in mot sandy, jag hakar på eftersom jag ville gärna ta de nu då de skjutit mot mig och även har då minst en gisslan. De svänger in bakom en ödes butik i sandy och jag följde efter, lite längre bak. Jag tänkte att det kunde varit ett drag för att ta mig "off guard" och sedan skjuta ihäjl mig, jag peekar hörnet sakta och ser hur tre pers rusar emot mig, jag lyckas skjuta ner allihopa, jag försöker döda de men eftersom de var tre styckna lyckas de resa sig upp och jag måste retirera för tillfället ( jag har även klipp på detta och kan skicka det om det är vid interesse). Då insåg jag att dessa möjlgitvis inte är de vassaste skyttarna och att jag har en bra chans att lyckas med mitt mål. Jag noterade även att de inte träffade mig en enda gång och eftersom jag sitter i en bil och kan åka fram och tillbaka har jag ett stort övertag. Jag ser hur de börjar sprida ut sig genom området och jag åker lite fram och tillbaka på vägen utanför för att se ungefär vart de står, de börjar skjuta på mig och jag ser vart skotten kommer ifrån. Jag noterade hur en av de var ensam och ganska nära mig, jag börjar då åka mot honom och sedan stannar för att skjuta, jag lyckades få in ett skott vilket gjorde att han föll ihop. Jag finishar han då genom att skjuta ca 3 skott till för att confirma killen. Plötsligt då kommer hans polare fram på parkeringen, helt öppet och börjar skjuta mot mig, jag sätter första skottet och då föll han ihop direkt. Jag finishar även honom. Nu är 2 pers nere, jag misstänkte att endast en till hade vapen, då de var 5 pers men endast tre styckna hade skjutit mot mig totalt under hela beloppet. Jag retererar lite för att återhämta mig mentalt och inser att jag inte blivit träffad ännu. Sista grabben visste jag inte vart han va, jag åkte runt på vägen och såg att han hade spawat in en bil, först tänkte jag ta och tjuvkoppla den, men jag lätbli. Jag åkte iväg en längre bit och när jag kom tillbaka ser jag att han sitter i bilen, jag åker emot honom och han totalt VDMar mig ett flertal gånger, första gången trodde jag att det var en miss, men han verkligen siktar på mig och VDMar mig säkert 3ggr, detta har jag klipp på och tänker även skicka alla klippsen längst ner i formuläret. Jag tänkte, "vad är det här för lallare, vad håller han på med?". Jag åker då tillbaka längre ned mot vägen och när jag återvänder till butiken noterar jag hur en av kropparna inte var kvar, jag cirkulerade då butiken och såg att han låg liksom i en gränd, där även bilen var parkerad som VDMade mig. Jag förstod direkt att han hade hoppat upp på taket och använde bilen för att boosta upp sig. Precis då börjar han skjuta mot mig, och jag åker undan och tar cover. Nu när han är uppe på taket, och jag i bilen så har jag stort övertag. Den blåa Rs6an var inte heller i syne, så gisslan och resten av gänget var borta, bara 1v1 nu. Jag kände att jag hade honom. Jag ville inte pusha upp på taket, för då skulle det vara 50/50 chansen. Jag höll mig i bilen och åkte upp på en kulle bredvid butiken för att få syn på honom och kunna skjuta honom, då han gömde sig bakom cover och jag kunde ej se honom om jag var på marken. Vi skjuter mot varandra och ingen sätter ett skott. Jag ser hur han då springer över taket mot andra sidan, då följde jag efter med bilen och tänkte att han var på den andra sidan, jag tog då tillfälle iakt och klättrade upp på samma ställa han klättrade upp på. Då möttes jag av att han skjöt mot mig och båda två fick in ett varsitt skott, vi ligger bredvid varandra i 10 stela sekunder, innan hans gubbe hinner resa sig upp före min och han tar då TH på mig. Han förhör mig då och frågar även vad jag håller på med, han lootar mig på min pistol, min telefon och allt annat viktigt, nu var jag chanslös... Han ringer resten av sitt gäng och de kommer inom ca 30 sekunder. När de anlänt ber han mig hoppa ned från taket, jag lyder, de andra två börjar fråga vad fan jag håller på med och jag mumlar tillbaka som svar för att försöka hitta på en plan att komma ut levande... Jag tryckte då M och såg att just då står jag 2 meter ifrån min bil, som står uppradad för att fly, jag riskerade och tog chansen och tänkte att jag inte har något att förlora, för om jag stannar kvar kommer de säkert döda mig efter det jag gjort mot de. Jag springer mot bilen, jag tror knappt de hinner fatta vad som händer innan jag satt i bilen, startade motorn och brassade iväg i full fart, de skjuter mot mig, träffar iallafall ett däck men jag fortsätter köra, fullgas hela tiden... Jag lyckades ta mig ut på den riktiga vägen och fattade att jag nu hade klarat mig och kommit ur levande. Men då, då blir jag bannad, först förstod jag inte riktigt vad jag hade gjort för fel, för jag tänkte att det var solklart att ta den riksen jag tog för att försöka komma ut levande. Sedan tänkte jag mig ur Sonkiez perspektiv och då kan jag förstå att det såg ut, att det var väldigt dåligt gjort. Men med tanke på det jag gjort mot de här så visste jag vad jag hade gjort i deras sits, någon som följt efter de i över 30 minuter, skjutit två av våra egna och försökt sabba hela planen med gisslan och allt. Jag hade torterat de, och sedan gett de en långsam död.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt min katalog, och hur jag uppfattade scenariot kan jag tycka att det var en felaktig bann, möjligtvis inte själva bannen, men just längden och sedan anledningen. Han hänvisar inte till någon regel varför jag vart bannad, och han ger mig inget perspektiv. När jag tänker mig in i Sonkiez båt kan jag förstå att han kunde tyckt det varit powergaming om jag hade försökt flytt med möjligtvis min pistol eller liknande, men den hade de redan tagit, de hade tagit allt, men telefon och mina kontanter, jag hade inget annat än mitt liv kvar, och det valde jag att värna. Mitt beslut hänvisar jag till FearRP och att jag gjorde allt för att överleva, trots riseken. IRL om någon hade gjort sådär mot ett gäng hade de verkligen inte släppt mig levande och med en varning eller så, absolut inte. Jag hade blivit brutalt avrättad, minst....

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har 16 tidigare banns, majoriteten av de jag när jag började med RP, jag förstod då inte OOC regeln att man inte kunde snacka som det vore ett spel. Sunt förnuft och RDM förstod jag, det var ju liksom basics och det begrep jag, men just små saker har jag blivit bannad för, och det har jag tagit stor lärdom av. Som ni även ser så har är min bann-symbol grön, och att jag inte blivit bannad speciellt mycket på senaste tiden. Jag kom ihåg en av bannsen och den har jag skrivit om tidigare, den blev överklagad då jag gjorde ett fel som jag erkände och förstod varför jag blev bannad, jag tog då lärdom ifrån bannen och allt löste sig. Jag har även inga tidigare perma-banns, och den längsta bannen jag kommer ihåg var nog en vecka eller så. Jag har inga krim-varningar sedan tidigare och jag tycker att jag egentligen har ganska bra RP, det är iallafall vad jag tycker.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag kunde ha låtit bli att hoppat in i min bil och försökt att prata mig ur situationen för att försöka komma ut levande, däremot tror jag inte det skulle gått nå vidare, de var redan förbannade på mig och jag väntade att bli skjuten i huvudet för att sedan bli dumpad i vattnet....

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har definitivt lärt mig något om min bann, det gör jag varje gång, jag får alltid se hur staffsen reflekterat över mitt scenario och vad de har för tankar och värderingar omkring hur jag rollspelade. I detta sammanhang tror jag att Sonkiez tyckte att jag endast spelade för makt och pengar, eller att jag vad idiotisk som försökte fly under en sådan sits. Om jag blir unbannad kommer jag definitivt ha detta i bakhuvudet, och tänka att vad jag tycker är rätt kanske någon annan tycker är fel, då jag inte blev avstängd av en specifik regel, utan ett tyckte från Sonkiez, som han värderade mitt scenario.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

@Philip320

-𝑀𝑒𝒹 𝓋ä𝓃𝓁𝒾𝑔𝒶 𝒽ä𝓁𝓈𝓃𝒾𝓃𝑔𝒶𝓇-

-𝟣𝒥𝒶𝒷𝒷𝒶 - 𝐻𝑒𝓁𝓅𝑒𝓇-
-𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒 𝑅𝑜𝓁𝑒𝓅𝓁𝒶𝓎-

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka