Nekad grodan163. | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

grodan163.

Icke Medlem
Meddelanden
29
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199784570626/

Ditt Hex-ID: steam:11000016cbcaf02

Vad är din discord tagg? grodan163

Vem var det som bannade dig? vet inte står ingens namn

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-10-17 164549.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag verkligen inte varför jag har blivit bannad, och jag blev ärligt talat både chockad och förvånad när jag upptäckte det. Jag har aldrig sett mig själv som någon problemspelare, och jag har heller aldrig haft någon varning eller röd status som skulle kunna tyda på att jag brutit mot några regler. Tvärtom försöker jag alltid hålla mig till serverns regler och spela på ett respektfullt och ansvarsfullt sätt.Jag har varit aktiv på Unive i ungefär tre år nu, och under hela den tiden har jag inte varit med om något liknande. Jag har aldrig tidigare blivit avstängd eller ens hamnat i en gråzon där mitt beteende ifrågasatts. Just därför känns det här extra märkligt och förvirrande för mig – jag vet helt enkelt inte vad det är jag ska ha gjort fel.Jag är medveten om att detta är ett nytt konto här på forumet, och jag förstår att det kan väcka frågor eller skapa en bild av att jag kanske försöker dölja något. Men det är inte alls min avsikt. Det är ett nytt konto, ja, men jag har som sagt varit med länge och alltid försökt bidra till en positiv stämning på servern. Om något jag gjort har uppfattats fel eller om det finns något som behöver redas ut, så är jag självklart öppen för att prata om det och förstå vad som hänt.Mitt mål är inte att skapa drama eller ifrågasätta modereringen i sig, utan bara att få klarhet i situationen. Jag tycker väldigt mycket om att spela på Unive och skulle gärna vilja fortsätta göra det, så jag hoppas verkligen att vi kan reda ut det här på ett konstruktivt sätt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Under kvällen loggade jag in på servern som vanligt, mest för att koppla av en stund innan det var dags att gå och lägga sig. Jag hade egentligen inte planerat att spela särskilt länge, men när jag kom in träffade jag på några vänner inne på servern. Vi började snacka lite, och eftersom det var ett tag sedan vi spelade tillsammans så tänkte jag att jag kunde hänga kvar en liten stund med dem innan jag loggade ut för natten – klockan började ju trots allt bli ganska mycket. Vi bestämde oss för att ta en kort runda tillsammans, inget avancerat utan mest bara för att chilla lite och köra runt medan vi snackade. Det var en rätt lugn och avslappnad stämning. Under rundan körde vi upp på ett berg, mest bara för att kolla utsikten och hänga lite. När vi var där uppe ville en av grabbarna jag var med plötsligt råna några andra spelare som dök upp. Jag var själv inte involverad i rånet på något sätt – jag stod bara bredvid och observerade vad som hände. Jag såg dock att han lyckades råna en kille på ett specifikt vapen.Direkt efter att rånet var över märkte vi att spelaren som blev rånad reagerade väldigt starkt i chatten. Han började svära mycket och uttryckte sig väldigt upprört, vilket gjorde att hela stämningen förändrades snabbt. För att undvika att det skulle bli mer drama eller att situationen skulle eskalera, valde vi att dra därifrån så snabbt vi kunde. Ingen av oss var särskilt sugna på att hamna i något större bråk, och jag kände mig ärligt talat lite obekväm med hela grejen.Ungefär 20 minuter senare sprang vi på samma personer igen, den här gången vid krimsjukan. Vid det laget började jag känna att det verkligen var dags att logga ut. Klockan hade hunnit bli någonstans mellan 01:00 och 02:00, och jag hade skola morgonen därpå. Jag kände att det inte var värt att stanna kvar längre, speciellt efter den där stela situationen tidigare, så jag bestämde mig för att avsluta för kvällen och logga ut.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag upplever att den här bannen är både orättvis och felaktig, eftersom jag personligen inte har gjort något som bryter mot serverns regler. Utifrån den information jag har lyckats få fram, verkar det som att jag blivit bannad på grund av något som en annan spelare gjorde – en person som jag råkade åka med under en kort stund. Det är viktigt för mig att understryka att jag inte hade någon del i den situationen som uppstod, och att jag inte på något sätt var inblandad i det som ledde till bannen.
Det känns verkligen fel att jag ska behöva ta konsekvenserna för något som någon annan har gjort, särskilt när jag inte har haft någon kontroll över händelseförloppet eller visste exakt vad som skulle ske. Jag befann mig där av ren slump, och jag deltog inte aktivt i något regelbrott. Jag förstår att det ibland kan vara svårt att avgöra exakt vem som gjort vad i en viss situation, särskilt om flera personer är inblandade, men i det här fallet känns det som att jag blivit dömd enbart baserat på att jag var i närheten, snarare än på något jag faktiskt gjort.Att bli bannad på det här sättet känns inte bara orättvist, utan också väldigt nedslående, särskilt eftersom jag alltid har försökt spela enligt reglerna och vara en del av communityt på ett positivt sätt. Jag har lagt ner mycket tid på servern, och jag har alltid strävat efter att spela schysst och respektera både andra spelare och reglerna som finns. Därför är det extra frustrerande att bli utesluten från något jag tycker om att vara en del av, utan att riktigt förstå varför.Jag hoppas verkligen att ni kan ta er tid att titta närmare på situationen och överväga att omvärdera bannen. Jag är helt öppen för att svara på eventuella frågor eller förklara min sida ytterligare, om det skulle behövas. Allt jag önskar är en rättvis behandling och en chans att få fortsätta spela på en server jag trivs på.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. bara små bans och oftast tagit lärdom av dem

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I efterhand har jag funderat mycket på hur allting blev som det blev, och ärligt talat kan jag inte låta bli att tänka att det kanske hade varit bättre om jag aldrig hade hängt med grabbarna den kvällen överhuvudtaget. Kanske borde jag bara ha stängt av spelet direkt och gått och lagt mig, som jag först hade tänkt, istället för att logga in en sista gång för att "bara spela lite". För innerst inne är jag verkligen inte en person som vill orsaka problem eller hamna i något drama – det ligger inte i min natur, och det är inte därför jag spelar.Jag spelar för att det är kul, för att jag gillar communityt, och för att jag har mina egna mål och idéer på servern. Den kvällen hade jag faktiskt helt andra planer. Jag hade sett fram emot att köpa Ped Gorilla och patentet, något jag varit taggad på ett bra tag. Det är en grej jag har sparat till och planerat kring, och det känns riktigt tråkigt att allt det nu riskerar att gå i kras på grund av en situation jag inte ens var aktivt delaktig i.Det gör det hela ännu mer frustrerande – att något jag har byggt upp och sett fram emot nu kanske går förlorat, bara för att jag råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Jag förstår att ansvar och konsekvenser är viktiga delar av hur en server fungerar, men jag tycker också att det är rimligt att titta på varje spelares roll i det som hänt, och inte dra alla över en kam.Jag försöker verkligen alltid hålla mig till reglerna, göra min grej och bidra till en positiv spelupplevelse, både för mig själv och andra. Därför gör det lite extra ont när sådant här händer, särskilt när det påverkar något jag bryr mig om och lagt tid och tanke på. Det känns orättvist, helt enkelt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag erkänner att det jag gjorde kanske inte var helt genomtänkt, och i efterhand kan jag se att jag borde ha agerat annorlunda. I stunden tänkte jag inte riktigt på vilka konsekvenser det kunde få – varken för mig själv eller för andra – och det är något jag verkligen tar till mig nu. Jag vill inte komma med bortförklaringar eller försöka skylla ifrån mig, utan bara vara ärlig med att det här var en situation där jag borde ha varit mer uppmärksam, mer eftertänksam och helt enkelt tagit ett klokare beslut.
Med det sagt vill jag verkligen understryka att jag har lärt mig mycket av den här upplevelsen. Det har blivit en riktig ögonöppnare för mig, och jag är fast besluten om att inte upprepa samma misstag igen. Oavsett om det handlar om något litet som sker snabbt i spelet, eller en större händelse där fler är inblandade, så kommer jag framöver att tänka efter ordentligt – inte bara en, utan minst två gånger – innan jag agerar. Jag inser nu hur viktigt det är att tänka långsiktigt, att inte låta känslor eller spontanitet styra helt och hållet, utan att faktiskt väga konsekvenserna innan man gör något.Jag vill heller inte sätta mig själv i situationer där det ens finns en risk att saker kan tolkas fel, eller där jag ofrivilligt dras in i något jag inte vill vara en del av. Det här har gjort mig mer medveten om hur snabbt saker kan spåra ur, även om man själv inte är den som initierar det. Jag har lärt mig att mitt val av sällskap och hur jag agerar i olika situationer spelar stor roll, inte bara för min egen del utan även för hur andra uppfattar mig och mitt beteende.Jag tar fullt ansvar för det jag kunnat göra annorlunda, och jag är helt inställd på att visa genom mitt framtida beteende att jag tar detta på allvar. Jag vill inte hamna i liknande situationer igen – varken för min skull eller för serverns skull – och jag hoppas att jag får en chans att visa att jag menar allvar med det.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? 110 procent

Du är bannad för fusk, inget annat.

Hej!

Jag kommer ge dig ett exklusivt erbjudande till unban, efter skadan som du orsakat på servern och även med tanke på riskerna så kommer vi att erbjuda en deal på summan 1990kr för en unban här på Unive. Om du inte är intresserad, vänligen skapa inte en ny överklagan. Det är inte förhandlingsbart det är detta som gäller

Detta kommer även vara det enda sättet att få bort din ban

Mvh cmail

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka