Inaktuell Grodan. | Ansökan till Staff [Inaktuell]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Grodan.

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
606
Reaction score
50
Vad är ditt namn i verkligheten? Grodan

Ditt discordnamn: grodan.

Ange ditt födelsedatum 6 Mars 2003

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på servern på grund av många anledningar, jag har RPat under ett bra tag och känner att jag vill göra något lite extra för servern. Jag tycker att serverns nuvarande staffs är väldigt duktiga på det de gör, men man kan alltid förbättra teamet med nya staffs. Tycker att det finns ett par problem som uppkommer regelbundet som jag vill vara med och förhindra regelbrott på servern. Jag har också märkt av att folk tycker att det kan vara svårt att få tag i staffs genom /report & /help, vilket jag själv om jag ska vara ärlig har märkt av lite. Jag vill vara med att få bort den känslan får spelarna på servern, och visa att staffs finns där för att hjälpa till. Jag är väldigt seriös när jag väl arbetar med staffrelaterade uppgifter, tänker alltid efter innan jag gör eller säger något för att vara säker på att det är rätt. Jag tar aldrig för hastiga slutsatser & är aldrig partisk. Jag har väldigt enkelt att prata med personer & hålla en lugn ton för att se till att alla känner sig uppskattade. Jag lägger alltid ner väldigt mycket tid på saker jag tycker är roligt och vill alltid utvecklas i mitt arbete. Unive är den största svenska RP-servern, och det befinner sig tusentals spelare inne på servern dagligen, och ännu mer på Discord, jag vill vara med och se till att alla plattformar används på rätt sätt av alla medlemmar, samt att folk känner sig trygga här på Unive (På servern & Discord).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[RP Ansvarig]
Ser till att folk RPar på rätt sätt och inte bryter mot serverns regler, men kan också komma med idéer på hur serverns RP kan förbättras.

[Support Ansvarig]
Sitter i support och tar emot ärenden från serverns medlemmar, och svarar på alla frågor som kan komma in. Men vill någon anmäla en person så hänvisar man de trevligt till forumet för att rapportera genom följande:
Unive.se > Serversupport > Anmälningar > Anmäl

[Jobb Ansvarig]
Håller koll på att alla jobb har drivna och aktiva chefer, uppdaterar alla medlemmar om det finns några chef-positioner tillgängliga att ansöka till.

[Kriminell Ansvarig]
Ser till att alla kriminella följer reglerna relaterat till den kriminella RPn, håller koll på alla serverns gäng, det kan vara medlemmarna, gängets aktivitet, men också hur kriminella scenarion utförs. Känner de att kriminella inte kan bete sig gällande den kriminella RPn så kan de ge kriminellvarningar eller dra in kriminellrollen (Indragen kriminell).

[Donation Ansvarig]
Befinner sig i donation rum för att kunna ta emot folk som vill donera till servern, hjälper till att starta upp gäng, och kan sedan hjälpa till om något gäng behöver fler nycklar till gänghuset.

[Servervakts Ansvarig]
Överser alla Servervakter, ser till att alla Servervakter använder sina perms på rätt sätt, ser till att uppdatera alla Servervakter med ny information där Servervakter är relaterade till. Sedan så ser de till att alla Servervakter som använder sina perms på fel sätt inte har kvar rollen och får Indragen Servervakt-rollen i Discorden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är en väldigt engagerad och målmedveten person, som jag nämnde ovan så strävar jag efter att utveckla mig själv, men också kunna hjälpa andra att utvecklas på ett positivt sätt. Jag har lärt mig att det finns alltid någonting som kan förbättras, och därför så ska man aldrig sluta kämpa, man kanske tänker att det inte finns någonting mer att förbättra, men tro mig, det kommer nya idéer med tiden. Men för att dessa idéer ska komma fram så måste man kämpa för att kunna komma på de. Detta är det jag kommer göra, göra allt jag kan för att utveckla mig själv, medlemmar på servern & servern i helhet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har RPat som både polis och kriminell på servern under min tid här, och har självklart sätt brister från båda sidor, så skulle inte sitta och kasta negativitet på en av sidorna. Men de största bristerna på Unive för tillfället är den sociala RPn och att det tyvärr förekommer alldeles för mycket lall och oseriös RP. Kriminella skjuter hellre än att prata medans poliser skjuter för att neutralisera istället för att utnyttja laga befogenhet. Det finns brister lite här och där som jag mer än gärna vill vara med och utveckla. Men den största bristen på Unive skulle jag nog säga är den kriminella RPn i helhet, då väldigt mycket som händer i den delen ALDRIG skulle hända irl, vilket är en anledning till att jag vill vara en del av RP-teamet.

[Vill fokusera på förbättring på Polismyndigheten, men även förebygga framtida problem som kan förekomma]

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Som sagt ovan så vill jag helst vara RP-ansvarig med inriktning Polis RP för att kunna förbättra polis RPn men även förebygga att problempoliser påverkar kriminellas RP. Sedan skulle man kunna jobba tillsammans med jobb ansvarig-teamet för att komma fram till lösningar om polisen.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt kan variera beroende på situation. Som staff ska man alltid agera professionellt och visa respekt gentemot alla. Det är viktigt att man tar ansvar för sina handlingar och gör det som är rätt, gör man fel ska man kunna stå för det och visa att man vill utvecklas. Det är väldigt viktigt att tänka på hur man uttrycker sig och formerar sig i sitt sätt att tala/skriva med våra spelare på servern. Som staff ska du ALLTID vara opartisk, det vill säga att man alltid ska vara rättvis och neutral i sina ageranden och undvika blanda sig in i sina kompisars ärenden för att förebygga omedvetna partiska handlingar.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag jobbar för tillfället 2-skift, detta betyder att jag kommer vara tillgänglig olika tider beroende på vilka tider jag jobbar. Detta betyder att jag kommer kunna vara aktiv på förmiddagen & eftermiddagen beroende på vilket skift jag väl jobbar. Men har även fokus på polismyndigheten med tanke på mina ledningspositioner i Polismyndigheten.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan början av 2022, med 1 veckas avslut pga en längre permanent ban

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare varit staff fem gånger innan, och då var jag Mod och Områdesansvarig Jobb under ett tag, och andra gången Mod igen. Jag kan väldigt mycket om staff positionerna, hur de arbetar, vikten av ett bra val av staff, osv

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Inriktad på Polismyndigheten som RP-ansvarig & Jobb ansvarig.

+rep Grodan börja jag känna inom polisen & viste vem de va när han var staff. En person som kommit mig nära och som verkligen är kompetent. En jätte bra inblick i rollspelet på unive. Tar stort ansvar för polisen nu och det visar bara hur han hade klarat av staff placering med!

+rep broder + sist han va staff så tog han åtgärder mot vem som helst spelade ingen roll vänner, gäng medlemmar, han tog lika åtgärder mot alla.

Han är fear han är it partisk + han är mogen o har förståelse för saker visa andra it har.

++rep Mogen grabb som har mycket erfaranheter inom Rpn. Tror han kommer passa att vara Staff, då han har Rpat som både Polis och krim och därav vet mycket hur det ska drivas..

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka