Accepterad Grodan. | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Grodan.

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
606
Reaction score
50
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander

Ditt discordnamn: Grodan#5833

Ange ditt födelsedatum 3 Juni 2003

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på servern på grund av många anledningar, jag har RPat under ett bra tag och känner att jag vill göra något lite extra för servern. Jag tycker att serverns nuvarande staffs är väldigt duktiga på det de gör, men man kan alltid förbättra teamet med nya staffs. Tycker att det finns ett par problem som uppkommer regelbundet som jag vill vara med och förhindra regelbrott på servern. Jag har också märkt av att folk tycker att det kan vara svårt att få tag i staffs genom /report & /help, vilket jag själv om jag ska vara ärlig har märkt av lite. Jag vill vara med att få bort den känslan får spelarna på servern, och visa att staffs finns där för att hjälpa till. Jag är väldigt seriös när jag väl arbetar med staffrelaterade uppgifter, tänker alltid efter innan jag gör eller säger något för att vara säker på att det är rätt. Jag tar aldrig för hastiga slutsatser & är aldrig partisk. Jag har väldigt enkelt att prata med personer & hålla en lugn ton för att se till att alla känner sig uppskattade. Jag lägger alltid ner väldigt mycket tid på saker jag tycker är roligt och vill alltid utvecklas i mitt arbete. Unive är den största svenska RP-servern, och det befinner sig tusentals spelare inne på servern dagligen, och ännu mer på Discord, jag vill vara med och se till att alla plattformar används på rätt sätt av alla medlemmar, samt att folk känner sig trygga här på Unive (På servern & Discord).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[RP Ansvarig]
Ser till att folk RPar på rätt sätt och inte bryter mot serverns regler, men kan också komma med idéer på hur serverns RP kan förbättras.

[Support Ansvarig]
Sitter i support och tar emot ärenden från serverns medlemmar, och svarar på alla frågor som kan komma in. Men vill någon anmäla en person så hänvisar man de trevligt till forumet för att rapportera genom följande:
Unive.se > Serversupport > Anmälningar > Anmäl

[Jobb Ansvarig]
Håller koll på att alla jobb har drivna och aktiva chefer, uppdaterar alla medlemmar om det finns några chef-positioner tillgängliga att ansöka till.

[Kriminell Ansvarig]
Ser till att alla kriminella följer reglerna relaterat till den kriminella RPn, håller koll på alla serverns gäng, det kan vara medlemmarna, gängets aktivitet, men också hur kriminella scenarion utförs. Känner de att kriminella inte kan bete sig gällande den kriminella RPn så kan de ge kriminellvarningar eller dra in kriminellrollen (Indragen kriminell).

[Donation Ansvarig]
Befinner sig i donation rum för att kunna ta emot folk som vill donera till servern, hjälper till att starta upp gäng, och kan sedan hjälpa till om något gäng behöver fler nycklar till gänghuset.

[Servervakts Ansvarig]
Överser alla Servervakter, ser till att alla Servervakter använder sina perms på rätt sätt, ser till att uppdatera alla Servervakter med ny information där Servervakter är relaterade till. Sedan så ser de till att alla Servervakter som använder sina perms på fel sätt inte har kvar rollen och får Indragen Servervakt-rollen i Discorden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är en väldigt engagerad och målmedveten person, som jag nämnde ovan så strävar jag efter att utveckla mig själv, men också kunna hjälpa andra att utvecklas på ett positivt sätt. Jag har lärt mig att det finns alltid någonting som kan förbättras, och därför så ska man aldrig sluta kämpa, man kanske tänker att det inte finns någonting mer att förbättra, men tro mig, det kommer nya idéer med tiden. Men för att dessa idéer ska komma fram så måste man kämpa för att kunna komma på de. Detta är det jag kommer göra, göra allt jag kan för att utveckla mig själv, medlemmar på servern & servern i helhet.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Min aktivitet kan helt bero på hur jag arbetar, det kan vara varierande då jag jobbar 5-skift. Men har några exempel på ett ungefär hur mycket jag skulle kunna vara aktiv inom staffarbetet.

Förmiddag: 15:30 - 00:00
Eftermiddag: 23:30 - 03:00
Natt: 07:30 - 09:00 (Efter jobbet) & 16:00 - 21:30 (Innan jobbet)
Ledig: Närsomhelst beroende på när jag vaknar & lägger mig

Hur länge har du spelat på Unive? 279 dagar (Sedan 11 Februari, 2022)

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter som staff på Unive, men jag har varit staff på andra serverar jag spelade på innan jag kom till Unive. Jag arbetade som donation ansvarig & support ansvarig som mest under min tid som staff då, så jag har kunskaper inom dessa områden, samt lärt mig hur donation utförs på Unive då man själv lever där. Men jag kan några kommandon staffs kan ha användning av:

Kan användas utav Servervakter med
/svban [Bannar en person i 1h - SERVAKTSBAN] (Kan användas av SV)
/kick [Sparkar en person från servern] (Kan användas av SV)
/revive [Återupplivar en person som har dött, men får bara användas ] (Kan användas av SV)
/dv [Tar bort en bil, kan vara om den är övergiven] (Kan användas av SV)
/toggleid [Ser spelarnas ID som är i närheten] (Kan användas av SV)
/sv [SV chatt]

/setjob [ID] [Jobb] [Rang] [Ger någon ett jobb]
/tpm [TPar dig till din markering]
/goto [ID] [TPar till en spelare]
/bring [ID] [TPar en spelare till dig]
/sqlban [Tid] [ID) [Anledning] [Bannar en person från servern]
/sqlbanoffline [hexID] [Bannar en person som inte befinner sig inne på servern]
/dva [någon annans bil som ligger i närheten]
/giveitem [ID] [Får bara användas om det är viktigt kanske tjänstevapen eller nycklar till något företag du jobbar på]
/addkey [nyckelns namn] [ID] [Ger en nyckel till en person]
/skin [ID] [Används bara till speciella tillfällen]
/freeze [ID] [Fryser en person]
/unfreeze [ID] [Tar bort freeze från en person]
/spec [ID] [Tittar på spelaren]
/noclip [Gör dig själv osynlig och du kan flyga runt]
/ooc [Skriver i OOC Chat]
/sc [Staff chatt]

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Skulle nog säga kriminell ansvarig då jag RPar som vice boss & vill gärna vara kvar som det.

+rep Trevlig person som har full koll på vad han gör och hur väl han gör det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka