Grodan | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Grodan

Icke Medlem
Meddelanden
82
Reaction score
14
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Ange ditt födelsedatum 5 April 2008

Vad heter du på discord? Grodan #3025

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Kan skifta väldigt mycket beroende på dagar, här är ungefärliga tider:

Vardag:
Måndag - 15:00-17:30 (har träning där)
Tisdag - 15:00-21:00
Onsdag - 15:00-17:30 (har träning där)
Torsdag - 15:00-21:00
Fredag - 14:30-01:00 02:00

Helger:
Lördag - 11:00-01:00 02:00 (har ibland matcher så kan ändras)
Söndag - 11:00-14:00 16:00-21:00 (har ibland matcher så kan ändras)

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat här på Unive sedan 28 Juni på en måndag 2021.

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag skulle försöka uppnå en nivå där jag håller ett litet öga på spelare, t.ex. om jag ska köpa en bil på Saras och någon slåss. Då kickar jag han med hjälp utav /kick [id] [Sunt Förnuft, slåss i kön vid Saras]. Jag skulle dva olika bilar som står mitt i vägen med hjälp av kommandot /dv [5] så dvas bilar inom 5 meters håll. Jag rp:ar kriminell och där kan det förekomma lite regelbrott såsom sunt förnuft, Fearrp, powergaming2 m.m. Jag kan där hålla ett litet extra öga på folk som bryter mot någon regel, om det inte är något grovt kan jag antingen skriva i /m [Id] Att han nu gjorde ett regelbrott. Jag kommer inte kicka och banna folk det första jag gör, jag försöker säga till igenom lokal ooc chatten eller /m funktionen.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Jag vill bli servervakt här på Unive för att jag vill försöka hålla koll lite på spelare så att det går rätt till, t.ex. om det är någon som lallar. Samt att kunna dva bilar. Det är en viktig position man har och om man missbrukar den är det inte bra, men jag tycker att jag kan kontrollera detta och använda det i korrekta tillfällen. Unive är även en så pass stor server med ett högt spelarantal, vi har många mods och helpers som gör ett utmärkt arbete, ibland missar de grejer och olika spelare som gör fel. Där kan just servervakter komma in i bilden, de kan kicka eller banna (i en timme). Jag vill även underlätta för staffsen så det inte blir lika mycket press på de, det kan t.ex. vara igenom att dva bilar, reviva vid död av missclicks eller buggar så att man inte behöver skriva report så att det blir extra arbete för modsen när det kan bli så lätt och bara ta någon sekund.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag kommer försöka rensa vägarna från bilar och när jag ser någon som t.ex. lallar eller gör något utan sunt förnuft tänk kan jag banna eller kicka så att personen lär sig att man inte får göra så. Jag kommer försöka hjälpa nya spelare till servern. Jag kommer försöka underlätta staffsens arbete.

Varför ska just du bli servervakt? Jag ska bli servervakt då jag kommer underlätta för staff teamet och försöka hjälpa till så mycket det går så att det inte blir för mycket belastning på er. Jag kommer tänka innan jag bannar eller kickar någon. Jag tittar i bådas perspektiv och försöker se positionen från spelarens sida. Jag kommer försöka göra mitt arbete snabbt och smidigt. Om någon gjorde något grovt så kanske bannen behöver förlängas, då hoppar jag support och berättar och visar klipp på vad personen gjorde.

Varför vill du bli servervakt? Jag vill bli servervakt för att vill få möjlighet att kunna dva bilar och reviva om någon dött av bugg. Jag vill försöka utveckla mig själv till en lite högre roll i communityt. Ibland buggar jag igenom marken när jag kör bil och när jag hoppar ut kan jag ibland dö, i denna position kan jag reviva mig själv istället för att tillkalla staff i /report.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag kan kan några men inte alla, dessa kan jag: /svban [id] [andledning] (detta kommando bannar en person i en timme) /revive [id] (detta kommando återupplivar en spelare) /kick [id] [andledning] (kickar ut en spelare från servern) /dv [radius] (tar bort en bil inom ett visst antal meters räckhåll) /bring [id] (teleporterar en spelare till mig) /freeze [id] (fryser en spelare så den inte kan röra sig) /goto [id] (gör så att jag kommer till en spelare) /noclip (aktiverar osynligt läge) /setjob (sätter en spelare till ett visst jobb)

Är du whitelistad på serven? Ja jag är både whitelistad och har kriminell rollen.

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Ja 3 tidigare gånger om jag inte minns fel (2 av dessa var när jag var ny och inte var så kunnig inom rp). En av de var att jag driftade men en bil på vägen, den andra var att jag pratade lite ooc och den sista var att jag hade skrivit en /sme "jobbar på aftonbladet som reporter" vet att detta är halv ooc. Jag vet att alla dessa grejer är emot regler och det får absolut inte göras eller sägas. Jag gör inte något liknande som detta och det är oacceptabelt. Jag vet inte om det kan vara något mer, inget mer jag kommer ihåg iallafall.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej

Tillbaka