Accepterad | Goggle | | Medlem ansökning [Darksiqe]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

L1ndgren - Goggle

Aktiv Medlem
Meddelanden
823
Reaction score
57
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander Arzoglou Lindgren

Vad är ditt discord namn? l1ndgren

Vad är ditt födelsedatum? 7 Oktober 2007

Berätta om din karaktär. Karaktärerna som jag tidgare spelat med är Alex Nilsson och Axel Nisslon. Alex Nilsson var en karaktär jag skapade 2020 på multistaden där jag främst rpade som kriminell, men jobbade även samtidigt på Vianor. Han utvecklades inom kriminaliteten och gjorde grövre och grövre brott som senare resulterade i att han startade flera olika framgångsrika gäng. Han hade stor status i staden och visste allt om alla. Blev det krig så hade han män som bakade honom.

Min plan är då om jag fortsätter på denna karaktär, vilket är ytterst ossanolikt så hade han nu mera fortfarande haft kvar sin hybris och trott att han var störst i staden även fast han inte har kvar några kontakter.

Jag tänker att jag ska skapa en ny laglig karaktär som ska advancera under olika positioner på servern där man börjar arbete som sjukvårdare för att förstå sig på rpn igen. Med tanke på att jag inte spelat på länge så känns det dumt att ta sig an en roll som man inte varit i på länge. Sjukvårds-rpn har jag tidigare varit i och känner mer väldigt trygg i den. Jag har varit bland annat sjukvårdschef och kan de grundliga åtgärderna för olika skador, vilket i min mening är tillräckligt och lite mer för att rpa som sjukvårdare.

Senare i min karaktärsutveckling så skulle jag vilja advancera till polis där mitt mål är att klättra i rankerna för att ha något att säga till om. Polischef har jag även varit tidigare i staden och med den erfarenheten jag har så tror jag att jag kan tillföra med mycket till rpn. Vissa saker inom fivem är bortglömda som är viktigt att komma ihåg, och då menar jag på att jag kan komma in med nyanserat men gammal kunskap.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag vet att jag kan bidra till mycket inom rpn. Vad jag förståt det som så är inte sjukvården en intressant roll för rprna nu för tiden på fivem, utan att det bara är de nya som jobbar inom sjukvården. Detta vill jag ändra på med tanke på att det finns mer att göra än att vara polis och sjukvård. Att attrahera spelare till RP och inte bara shoot & loot är något jag tycker är avgörande för en rolig rp. Att träffa nya människor och handskas med roliga scenarion är något jag kommer att upskatta.

Varför ni just ska välja mig som medlem på servern är för att jag har en rad erfarenhet av egentligen alla positioner på fivem. Jag har jobbat inom de flesta jobben och vet hur rpa fungerar.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario tycker jag är konstigt med tanke på att suntförnuft vilket alla servrar utgår ifrån handlar om att man ska rpa som man gjort IRL och inte göra saker som är overkliga, med vissa undantag. En människa vill oftast vinna och göra sitt bästa, så att hoppas att motparten vinner eller göra att motparten vinner skulle jag vilja säga är FailRp.

Däremot förstår jag hur ni menar med att spela för att motparten ska ha en rolig upplevelese, men jag tycker samtidigt att det är viktigt att göra sitt bästa när man rpar och inte bara spela för att scenariot ska bli så intressant som möjlgit. Ibland behöver tråkiga scenarion ske, både för att din gubbe ska utvecklas och för att andras gubbar ska utvecklas. Att ständigt ha kul gör att de roliga stunderna inte blir lika roliga.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Suntförnuft är ett begrepp som funnits inom fivem sen den svenska delen av spelet början. Man började på servrar att endast använda begreppet suntförnuft för att förklara hur en spelare skulle uppföra sig i olika situationer. Suntförunft blev början på alla dessa regler som finns idag. Man behövda senare förtydliga suntförnuft genom att lägga till regler så som RDM, VDM, powergaming och NLR. Detta för att medelåldern på fivem drastiskt sjönk efter att vissa servrar blev mer barn vänliga där dem yngre såg vapen, droger och pengar som dem också ser i verkliga livet. Fivem började se ut som ett IRL kriminellt liv, vilket många av ungdomarna älskar. I dagens samhälle älskar den yngre generationen kriminelitet för att det är något spännande och självfallet för att det finns mycket pengar inom det. Dem fick nu istället en chans att "leka gangster på nätet". Därav skapades det tydligare regler så att den yngre generationen också fick en chans att spela.

Jag kallas för Lindgren, även tidigare känd som goggle. Jag har en mängd erfarenheter av fivem där jag drivit många olika project, samt även jobbat med många av dem serverar som funnits uppe på listan. Har haft uppgifter så som att utveckla servrar, designat olika project samt hjälpt till med spelarutvecklingen. Servrar jag varit på är bland annat multistaden / övergången till unive där jag var admin och en viktig del i framgången av servern där jag aktivt jobbade mot trenden att bryta mot reglerna och användning av olika mjukvara för att aktivt jobba emot serverns regler. Trender så som att rdma, bidra med dålig rp och i allmänhet föra en maktkamps rp. I och med mina tidigare erfarenhet så skulle jag gärna vilja se mig själv bidra med en roll så som att i all enkelhet främja serverns rp genom att aktivt rpa, men självfallet också aktivt jobba med spelarhjälp så som att så som att hjälpa till när det behövs..

Suntförnuft kan appliceras i många olika sitationer och egentligen i alla situationer då begreppet egentligen bara betyder att du ska rpa verklighetenligt. Exempel på detta kan vara när du blir stannad av en polis, att inte vara uppkäftig (om du inte hade varit det IRL), där jag tycker att suntförnuft har blivit missförståd. Staffs på servrar kan ofta ta den regeln väldigt hårt, där man bannar en spelare för att dem skriker FTP, när dem rpar som grovt kriminella, eller skriker Läderbög till en mc. Det är viktigt att se skillnad på suntförnuft och på en verklig rp. Men där har ni i alla fall några scenarion där man kan applicera suntförnuft och begreppets framgång genom fivem åren och hur man använder begreppet i detta verkliga livet.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Har nämnt flera olika erfarenheter tidigare i ansökan, men kan kortfattat nämna de igen. Ex admin på unive, Ex admin på ortenwave (kontroversiellt men gav erfarenhet), ex polischef, ex sjukvårdarchef båda på unive.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Tack för att jag fick chansen att skriva en medlemsansökan och jag hoppas att ni finner den något intressant i allt babbel.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den blir automatiskt nekad. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju, välkommen till Unive!

Din Medlemskaps ansökan har Godkänts.
Tråd flyttas till Medlemskap Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka