Accepterad | Goggle | | Medlem ansökning [.danidorito]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

L1ndgren - Goggle

Aktiv Medlem
Meddelanden
823
Reaction score
57
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander

Vad är ditt discord namn? L1ndgren#3831

Vad är ditt födelsedatum? 7 Oktober 2007

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Liam "Leo" Carter 55år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Ärlig, lojal, temperamentsfull.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Min karaktär, Liam "Leo" Carter, växte upp i en tuff förort där han snabbt lärde sig att gatans lag var lika viktig som den juridiska. Hans uppväxt präglades av småjobb inom bilverkstäder och en fascination för motorer, vilket ledde till att han tidigt blev en skicklig mekaniker. Hans far var en hederlig man men föll offer för ett system som inte alltid är rättvist, vilket gjorde att Leo utvecklade ett starkt rättspatos – men också en ifrågasättande inställning till myndigheter. Efter att ha lämnat sitt gamla liv bakom sig flyttade han till staden för att skapa något nytt. Han vill hålla sig på rätt sida av lagen men förstår att gråzoner ibland är nödvändiga för att överleva. Framtidsplaner: Leo vill starta en egen verkstad och bygga ett nätverk av pålitliga personer, både inom och utanför lagens ramar. Han ser sig själv som en framtida affärsman men vet att vägen dit kan kräva en del kompromisser. Hans mål är att skapa något bestående – en plats där han och hans nära kan känna sig trygga och där han kan använda sina färdigheter för att hjälpa andra. Beroende på vilka möjligheter som dyker upp kan han antingen bli en respekterad företagare eller dras djupare in i den undre världen om det är det enda sättet att nå sina mål.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med välutvecklat och engagerande RP genom en karaktär med djup och realistiska reaktioner på olika situationer. Med min erfarenhet av RP fokuserar jag på att skapa meningsfulla interaktioner, oavsett om det gäller civilt spel, kriminalitet eller företagsbygge.

Jag är bra på improvisation och att anpassa mig till andras spelstilar, vilket gör att scener känns naturliga och levande. Jag undviker win mentality och ser RP som en berättelse vi skapar tillsammans, där förluster kan vara lika viktiga som vinster för att bygga en stark story.

Dessutom vill jag bidra till en positiv och inkluderande RP-miljö, där alla spelare får utrymme att utveckla sina karaktärer. Jag gillar att driva fram narrativ, både genom personliga storylines och genom att engagera andra i större händelser.

Oavsett om min karaktär lyckas eller misslyckas i sina mål, kommer jag alltid prioritera bra RP framför att "vinna" spelet.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man inte alltid fokuserar på att "vinna" en situation, utan istället spelar för att skapa bra RP för alla inblandade. Det handlar om att vara flexibel och låta scenarion utvecklas på ett naturligt sätt, även om det innebär att ens egen karaktär förlorar eller hamnar i en sämre position.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nope

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Sunt förnuft och powergaming Sunt förnuft innebär att man spelar på ett logiskt och realistiskt sätt utifrån situationen. Det handlar om att tänka efter innan man agerar och se till att ens handlingar bidrar till bra RP för alla inblandade. Om något känns orimligt eller orealistiskt, är det oftast ett tecken på att det bryter mot sunt förnuft. Powergaming innebär att man tvingar fram ett visst utfall i en situation eller gör saker som ens karaktär egentligen inte borde kunna göra. Det kan vara att ignorera fysiska begränsningar, spela sin karaktär som en "superhjälte" eller inte ge andra spelare en chans att reagera. Exempel på powergaming: Att skriva "/me slår ner dig till marken och snor din plånbok" utan att ge motspelaren chans att reagera.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har tidigare varit admin på servern

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka