Nekad gibb? | Ansökan till Servervakt [Travzy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Raka rör

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Theo

Ange ditt födelsedatum 22 Juli 2006

Vad heter du på discord? Raka rör#2808

Mellan vilka tider kan du oftast spela? jag kommer va aktiv
Måndag 15:00 till 23:00
Tisdag 14:30 till 23:00
Onsdag 14:00 till 23:00
Torsdag 15:00 till 23:00
Fredag 15:00 till olika
Lördag 08:00 till olika
söndag 09:00 till olika

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive ungefär 3 månader

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Mina anledningar till varför jag vill ha servervakt på just unive är på grund av att denna server inte bara har gett mig roliga stunder och liknande utan också hjälpt mig med sociala problem, så som. att jag har fått enklarare att prata och träffa nya människor. på grund av dessa anledningar så vill jag bli servervakt på unive. eftersom jag känner någon sorts skyldighet till att ge tillbaka till servern som har hjälpt mig med sådana problem. detta var mina irl anledningar men jag har även några ic anledningar till varför jag vill bli servervakt. som en sjukvårdare är det otroligt drygt att träffa folk som är afk eller som inte rpar med, och eftersom det är så pass många människor som spelar på unive så träffar man på otroligt många folk som antingen failRP:ar, powergamear eller som OOC:ar. ungefär var 5 person om inte mer som man tar in eller som man träffar på larm är afk därför är det väldigt drygt att man inte kan göra något åt det där och då utan att man måste skicka en report och hoppas att någon kan komma, det händer även väldigt sällan att mods kommer till reporten eftersom dem har mycket att göra, men därför är det bra att ha en mindre person som reportar varje 30 min. under denna tiden som jag har spenderat på unive så har jag även själv både sätt och varit med om otroligt skumma buggar, så som att man flyger ut ur bilen på grund av d sync eller liknande.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Under min tid på Unive har jag upptäckt flertal buggar. Detta kan vara att man som passagerar i någons fordon flyger ut och dör pga t.ex. dsync. I dessa fall skulle det underlätta om man då kunde använda sig utav /revive då man dött av en bugg vilket inte skulle hända irl. Ifall jag vore servervakt skulle det som jag tidigare nämnt förbättra min upplevelse på servern genom att jag kan göra snabba åtgärder åt buggar genom att t.ex. dva en bil eller använda mig av /revive. Jag har även goda kunskaper som servervakt då jag tidigare varit det. Under denna tid skötte jag mig bra och använde mina kommands på rätt sätt. Jag kunde banna flera som gjorde failrp då jag var mycket i tjänst. Nu kan jag knappt vara i tjänst då jag bara lägger massa tid på de som ej rpar. Servern är även extremt stor och många nya kommer in som k läganske aldrig rpat innan. Då vill jag kunna finnas där och hjälpa dem. Vill även kunna förhindra de nya som kommer in som enbart är ute för att förstöra. Ifall jag då kan få bort de som enbart är ute för att förstöra som har extremt låg rp nivå, kommer den allmänna rp nivån höjas samtidigt som staff kan lägga fokus på viktigare saker. Hjälper även nya i discorden eller folk som har frågor ingame. Gäller det en fråga ooc tar jag det dock självklart i ooc chatten. Därför tror jag att det skulle passa mig bra då jag är hjälpsam.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Genom att få bort de personer som lallar. När andra märker att Unive är en mer seriös serverk där ifall man lallar, så ryker man på direkten. Då kommer fler in med hög rp nivå som höjer den genomsnittliga nivån vi har nu. Alla skulle få en bättre spelupplevelse. Jag känner till alla regler så märker väldigt snabbt när folk gör fel. Ifall de gör extremt tydliga fel som bara förstör för folk genom tillexempel grov vdm så är det bäst att man svbannar dem när man väl är på plats. Även viktigt då att man tar ett klipp och visar högre uppsatt (trainee/staff) så att personen som vdma kan få längre ban.

Varför ska just du bli servervakt? Jag bör vara servervakt eftersom jag har tidigare erfarenheter av det. Jag har god koll på vilka regler ni har och är alltid redo med antingen /kick eller /svban. Jag är även noga med att klippa ifall det är något större som förtjänar mer än en timmes ban. Enligt mig själv var jag en väldigt bra servervakt som gjorde mitt jobb rätt. Jag är även noga med att jag ej abusar dessa perms. Jag vet att ni inte tillåter att man t.ex. revivar en kompis för man råka köra in i ett träd osv. Detta är jag även själv noga med då det annars skulle ge ett unfair advantage för de som är t.ex. servervakter. Detta skulle även innebära att om ni tillät sådant skulle de som är trainee+ kunna ge sig själva pengar om jag ej misstar mig. Jag är även mogen nog att vara servervakt då jag inte bara leker bort det som om det vore en oömtålig leksak. Jag vill även hjälpa staff teamet genom att underlätta med små jobbet som att dva bilar eller banna folk som inte svarar /me. Detta gör att servern kommer utvecklas mer och då får alla en bättre upplevelse vilket i sin tur leder till att servern växer ännu mer vilket leder till att rp nivån kan fortsätta stiga och det finns fler roliga scenarion som kan bildas med flera andra personer. Själv har jag även en hög rp nivå och kan hjälpa fler som är nya och inte vet mycket inom rp. Kommer även se till att fler får en bra upplevelse genom att de t.ex. inte dör av någon random person från postnord som brummar rakt in i dem i 200km/h. Skulle även vara bra om man kan säga till dem som pratar ooc. Man kan förståss börja med att skriva i ooc chatten och förklara men oftast bryr de sig inte och fortsätter. Ifall en ny hör detta kanske hen tycker att det är okej. Därför bör sådant försvinna så snabbt som möjligt.

Varför vill du bli servervakt? För Jag vill som sagt bli servervakt främst för att jag vill kunna hjälpa servern och förbättra den på alla sätt som går, jag vill kunna hjälpa alla spelare på Unive för att de ska uppleva Unive som en så bra rp server som möjligt. Det är främst det som jag vill hjälpa med på Unive, men jag vill även bli servervakt för att jag skulle vilja bli en större del av det fantastiska community Unive har och alla snälla människor som spelar på Unive. Men som sagt vill jag främst bli Servervakt för att kunna hjälpa andra människor och att förbättra Unive och Unive’s klimat. Jag tror verkligen att jag kommer att fungera väldigt bra som servervakt då jag enkelt fungerar med andra människor och jag är enkel att prata med om någon behöver hjälp med något.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag känner till alla kommand en servervakt ska kunna. och eftersom jag varit trainee så känner jag även till dom flesta staff relaterade kommandon som ej en SV har tillgång till så utersluter dessa från min lista an kommands. Det första är /svban [spelar id] [anledning]. Detta gör att en person bannas i en timme med en anledning som t.ex. är failrp. Ifall det är ett grövre regelbrott bör man klippa och visa staff. Det andra kommandot som kommer med sv är /kick [id] [anledning]. Detta gör att man kickar en spelare som direkt efter kan joina. en anledning att kicka kan vara att någon t.ex. är afk. det tredje kommandot är /dv [meter] och används när man vill ta bort ett fordon från servern. Fordonet försvinner dock inte helt utan man får tillbaka fordonet efter restart. Detta är andvändbart om t.ex. en bil står trasig i ett dika på motorvägen. /toggleid, detta gör att man ser ens id över huvudet. Detta kan vara andvändbart om t.ex. någon åker runt och vdmar. då ser man enklare personens id och ifall man inte hann kan man bara klippa och se därifrån. generellt sätt mycket andvändbart kommand. Det sista är /revive [id] vilket gör att man återupplivar någon. Detta bör enbart användas när något dött av bugg eller om man t.ex. gör hlr genom animationer men då är det viktigt att man rpar på att man återupplivades genom animationerna och inte kommandot.

Är du whitelistad på serven? Ja det är jag

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Ja jag blev bannad för powergaming, men det var ett missförstånd för mitt spel frös när jag körde bil och jag spelade inte skada för det var dsync för mig och min polare så vi tänkte att vi inte spelar på det.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej det gör jag inte.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka