Accepterad Getrud | Ansökan till Servervakt (Xelf)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Danny Lind

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Vad heter du på discord? 1getrud1

Ange ditt födelsedatum 8 Juni 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag rollspelar mycket på servern så jag skulle säga att jag är aktiv lite hela tiden från morgon till kväll lite beroende på.

Hur länge har du varit medlem på Unive? 2 månader

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Kunde inte få bild men 5 gånger

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Enn servervakt spelar en väldigt stor och viktig roll i serverns rp och för att underlätta för staff teamet genom att övervaka och hantera en server genom att tillämpa behörigheter och använda sig av sina sv kommandon. Deras huvudsakliga uppgift är att se till att användarna följer reglerna och uppför sig på lämpligt sätt. Om några problem uppstår, som till exempel konflikter eller trakasserier, är det servervaktens ansvar att ingripa och försöka lösa dem på ett passande sätt. På detta sätt ser servervakter till att servern förblir en trygg och trevlig plats för alla spelare.

En vanligt förekommande uppfattning om servervakter är att de ska underlätta för det övriga personalteamet, vilket stämmer. En servervakt är en vanlig spelare med olika befogenheter. Du brinner för serverutveckling och kommer att vara en servervakt som hjälper och underlättar för personalteamet. Som servervakt bör du ha god kännedom om de grundläggande reglerna och rättigheterna, inklusive möjligheten att banna och kicka spelare. Du har höga krav på dig själv och innehar en egen roll och ansvar som servervakt, eftersom du i princip har samma rättigheter som personalen.

Sammanfattningsvis är en servervakt för mig någon som är engagerad i att förbättra servern och som inte missbrukar sin roll. Det är viktigt att du inte utnyttjar din roll som servervakt eller missbrukar den på något sätt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag söker att bli servervakt för att göra så att servern har en trygg och njutbar upplevelse för alla spelare på den server jag ansvarar för. Mitt främsta ansvar är att övervaka att reglerna efterlevs och att spelarna beter sig på ett korrekt sätt. Att vara en lagspelare och agera snabbt vid eventuella olämpliga händelser är viktigt för mig. Jag värderar förebyggande arbete och samarbete med andra servervakter och ansvariga för att undvika problem. Jag anser mig vara en äkta servervakt då mitt mål är att förbättra och göra servern ännu mer attraktiv för nya spelare.

Jag tar mitt ansvar på allvar och agerar alltid ansvarsfullt utan att missbruka min makt för egen vinning. Jag ser inte mig själv som överlägsen någon annan, men jag söker servervaktrollen för att vara en del av teamet och arbeta tillsammans för att skapa en säker spelupplevelse för alla. Jag värderar högt att upprätthålla rollspel och samarbetar aktivt med andra för att utveckla servern och förhindra problem. Mitt främsta mål är att skapa en trygg och njutbar miljö för alla spelare, och jag tar ansvar och agerar snabbt vid olämpliga händelser.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption är när man abusar sina roller eller endast använder dom för att vinna själv. Inom servervaktsrollen kan detta innebära att någon använder kommandon som /revive eller /kick för att gynna sig själv. Missbruk är när någon använder sin makt eller position på ett olämpligt eller skadligt sätt. När det gäller servervaktsrollen kan missbruk innebära att någon utnyttjar sin position till förmån för sig själv eller sina vänner. Till exempel kan det vara att använda sina befogenheter i en scenario-baserad situation där man blir skjuten, och sedan använder sina kommandon som /revive för att missbruka rollen. Ett annat exempel kan vara att köra en bil där man placerar något olämpligt i handskfacket och sedan, när man stannar eller bilen går sönder, använder sin behörighet och skriver /dv för att få bilen att försvinna och därigenom missbruka sin roll.

Dessa övergrepp kan ske i olika situationer eller bara för att uppnå en känsla av makt. Det är viktigt att som servervakt vara medveten om dessa risker och att agera ansvarsfullt och rättvist. Servervakter har ett ansvar att handla i enlighet med reglerna och inte missbruka sin makt för personlig vinning eller för att skada andra spelares upplevelse. Det är nödvändigt att servervakter är medvetna om detta och att de agerar professionellt och på ett sätt som främjar en trygg och rättvis spelgemenskap för alla spelare.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta den. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka