Nekad Generalen | Ansökan till Servervakt [Etos]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Generalen

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Vad heter du på discord? GENERALEN#1891

Ange ditt födelsedatum 23 Maj 2005, 17 år

Mellan vilka tider kan du oftast spela?
Tiderna t.ex 16-22 gäller ej på Sommarlov utan på vardagar där jag går i skolan eller jobbar. Allt varrierar självklart också såklart men uppskattningsvis ser min aktivitet ut följande

📅 Måndagar: Tisdagar: Onsdagar: Torsdagar: Fredagar: Lördagar: Söndagar: Sommarlov:
🕒 Inget 16-22 13-22 16-22 11-02 11-02 11-21 11-01

Hur länge har du varit medlem på Unive? Ca 9 månader aktivt. Sedan 7 novemebr 2021. Spelat sedan multi men inte som medlem.

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/979515465070170165/1006322114980225034/unknown.png De är lite många men baserat på att jag spelat i 9 månader så är det inte så många. Många har blivit överklagade och lösta. Jag är en seriös spelare det är bara att kolla mina roller i dcn.

Har du varit blacklistad någon gång? Nej

Vad är en servervakt enligt dig? En servervakt är någon som är engagerad för serverns utveckling och som vill bidra till att spelupplevelsen blir bättre för alla på servern. En servervakt är någon som håller koll och hjälper till med att serverns RP är så bra som möjligt. En servervakt är lite som en Staff men man har gjort valet för att man vill ha tid att rpa samtidigt. En Servervakt åker inte runt och letar efter problem på samma sätt som en Staff gör utan kan rpa och om man ser något fel åtgärda för att underlätta för staffsen. Som sagt är SV och Staff två olika saker dvs att man har liknande perms men man ska inte åka runt och leka staff utan endast underlätta. När jag är servervakt brukar jag endast använda mina perms i syfte att få rpn att flyta på. T.ex så brukar jag inte banna någon för minsta lilla om denne förstår sitt fel, jag kan snabbt åtgärda ev. missklicks eller likdanande för att få scenarion att flyta på. En servervakt är ingen statusroll för mig utan snarare någon som tar på sig ett ansvar, alla rättigheter ger också skyldigheter.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag har bra koll på reglerna, väldigt bra. Jag har spelat i ca 9 månader och bildat mig en bra uppfattning om vad rp är för mig och hur jag vill att rpn ska vara. Jag kan lätt referera till regler när jag bannar och även ha bevisning. Jag är mycket väl medveten om vad rollen innebär och vad som händer om jag abusar mina perms. Jag har varit sv väldigt länge och fått indragen pga att jag missat möte. Jag skulle säga att jag är väldigt mogen och låter inte mina relationer med andra spelare påverka mina potentiella åtgärder. Jag tar uppgiften på allvar och är endast här för att underlätta och göra servern till en bättre plats. Jag är chef på mc butiken där de är mycket nya rpare och folk som lallar. Samma med att jag är MC President, Mycket folk som lallar med oss och inte fearrpar alls, t.ex en vanlig medlem kommer och slår en MC, det är inte så smart irl, mycket sånt händer och då är det bra att jag kan göra något åt det. Jag har drivet och engagemanget, samt aktiv väldigt ofta.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? Vad jag skrev på frågan "Vad är en servervakt enligt dig?" är hur jag definerar en bra servervakt och det är mina egna ord. Men för att sammanfatta lite så tycker jag att man ska ta uppgiften seriöst. Man ska inte banna för att straffa någon utan för att få personen att lära sig något och utveckla sig. Man bör vara opartisk och tänka igenom varje kick. Man bör alltid ha bevis iform av medal klipp eller liknande och bör vara tillgänglig i pm. En bra servervakt kan se både helheten i ett scenario. Är det ett sjukt scenario men någon råkar göra något litet fel så bör man se till helheten.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt En servervakt har fått rättigheter i form av perms, Det gör att man även får skyldigheter. Att abusa sina perms innebär minst indragen sv. Att abusa sina perms kan vara allt ifrån att reviva någon utan att de skett en missclick eller utan bevis. Att reviva någon som t.ex dött i scenario ses som grövre sv abuse. Det kan också innebära att man dvar någons bil (fast den inte står ivägen eller buggar). Kortfattat att man använder sina perms för att en själv eller någon annan ska få fördel i ett scenario/rpn.

Senast ändrad:
Vidare till muntlig intervju, vi skriver ut när vi tar intervjuer, du har 48 timmar på dig. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka