Antagen geawfw | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

geawfw

Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: geawfw (kan byta om det är för jobbigt att utala)

Ange ditt födelsedatum 15 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är rätt person inom denna roll. Detta är för att jag ser mig själv som en väldigt kompetent person och en som tar väldigt mycket ansvar. Under mina 4 år som jag har spelat FiveM så har jag samlat på mig väldigt mycket kunskaper inom staff arbete hur det går till och fungerar. Jag är en seriös person som är här för endast att hjälpa servern. Jag vill inte få någon förmån från att vara staff endast att få servern att växa, bli starkare och mer seriös rp. Som tidigare nämnt så har jag samlat på mig väldigt mycket kunskaper under dessa 4 år. Jag anser att jag kan alla basics utan några problem alls, en basic sak jag är extremt bra på är Logs. Under mina år som staff har jag alltid faktiskt gillat att söka upp information i logs, speciellt att hitta ALT konton det är som att följa en röd tråd eller som ett mysterium som behövs redas ut.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Ett bra exempel vad som inte fungerar är problemspelare/fuskar som kommer tillbaka på olika sätt och gör samma sak om och om igen. Dessa spelare skapar allmänt kaos och inte följer Unives Grund/Kriminell regler. Med "kaos" så menar jag skottlossningar som ej följer Unives standard och regler. Med detta sagt så tycker jag att det behövs mer fokus på denna del än något. Detta beror på att det är mycket som ligger i "Krim RPn" och det är där dessa spelare rör sig. Jag anser därför att om detta fixas så kommer Krim rpn bli mycket bättre.

En annan större sak som ej fungerar är grund rp med detta så menar jag lall, halv ooc / ooc och detta är inte från icke medlemmar endast vilket som är dåligt. Jag har hört flertal kriminell prata Halv OOC / OOC ingame ex "mail/blåa-appen", "bitcoin" och sedan straight up vanlig OOC "hoppa discord" "Hur mycket kostade inte din ped och gorilla" bland annat. Sedan så är det anspelar på regler "varför pittar du", "så får du inte göra" och "Vi får inte". Allt detta hör ihop med lall också. Fattar om det kommer från icke medlemmar men det skall inte ske alls från vanliga spelare (medlemmar), dessa spelare vet reglerna och dessa är så lätta att inte bryta men de bryr sig inte alls. Jag tror att vissa från staff teamet har antingen blivit för snälla eller så har de helt slutat brytt sig. Detta är något jag också anser att tid bör läggas på.

Jag anser att jag är en perfekt kandidat för båda två och är väldigt kunnig inom dom områdena.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag anser att det behövs läggas mer tid på att specca kriminella och allmänna platser. Först gällande kriminella bör fler staff lägga mer tid samt folk med tillgång till EAC bör kolla folks skärmar. Samt försöka hitta ALT konton som existerar. Detta är väldigt simpelt man kan göra lite lätt tillsammans med folk eller ensam genom att kolla nya som har gått med i Krim DCn. Jag tror också det är bäst att man samarbetar som ett lag inom denna del att man sitter i VC och ser över saker och hjälps åt och diskuterar. Beslut blir enklare då med och där med så kan det bli enklare att bli av med dessa problem spelare samt stänga ner deras problem gäng (om flera krim ansvariga får gå ihop och stänga ner gäng såklart). Jag anser också att jag kan ta på mig en ledar roll inom denna del om det behövs mycket hjälp. Som tidigare nämnt så är jag väldigt stabil i loggsen och där med kan hitta dessa ALT konton väldigt lätt.

Gällande det andra problemet OOC / LALL så är det bara mer speccande som krävs från staff teamet, snabbare på reports, snabbare i support osv. Det är ett allmänt problem alla behöver hjälpas åt med och inget man kan göra själv, lösningen är att bara specca och hålla mer koll tillsammans enkelt sagt sprida ut sig runt om mappen när det finns så många spelare. Alla fokuserar på rätt grej helt enkelt krim ansvarig sin och vanliga staff allmän rp osv.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Enligt mig så är det viktigt att hålla sig så professionell som möjligt hela tiden detta är att hålla en god och postiv ton mot spelaren som har hoppat support även om de är arga/sura/kaxiga. Ta det lugnt och vissa att man är större person med detta menar jag ex att man inte behöver hetsa osv. Du är där för att hjälpa till och inte använda rollen för egen fördel och makt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För tillfället är jag ganska trött på att rpa så jag naser att det är bättre för mig att hjälpa till med servern och få den starkare och bättre enkelt sagt. Med detta så anser jag att staff arbetet kommer prioriteras mycket mer än RPn från min sida. Man kanske rpar då och då när det finns rum och det inte är så stor press på servern, vilket innebär att det kommer flertal reports, flertal spelare inne, flertal saker som sker etc. När skolan drar igång så kommer jag ha mycket tid då jag har ganska lugnt schema nu första termin andra terminen vågar jag ej säga något om.

Kortfattat 20% RP, 80% Staff arbete och kommer att försöka vara inne 2 timmar minimum varje dag. Jag är inne på servern ganska blandat men oftast så är det på eftermiddagen och kvällstid/yngre-natt.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har varit med i discorden sedan 2024-04-18, men jag ansökte till medlem 2024-11-09. Varit polis under år slutet 2023 och nu börjat spela igen.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har väldigt mycket erfarenheter som jag har nämnt tidigare i ansökan. Jag har 4000 timmar på hela FiveM och 1500 timmar på just staff arbete. Tidigare har jag varit Sr.Mod och lite annat på serverar. Servrarna jag har varit staff på har haft 70-230 spelare. Mina styrkor ligger inom Krim RPn, Generell rp, Support ärenden, Logs (leta reda på saker) och generell speccande (reports, kolla runt efter regelbrott).

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Ja anser att jag inte är rätt person som "jobbansvarig" detta är för att det tyvärr inte väcker något intresse för mig alls. "Servervakt" går men anser att ämnet inte är det roligaste. Enkelt sagt så går varje område bra men jobbansvarig är inget för mig alls.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka