Accepterad Gashi | Ban överklagan [San]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Gashi

Icke Medlem
Meddelanden
49
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198021154994/

Ditt Hex-ID: 110000103a118b2

Vad är din discord tagg? Vicious#9029

Vem var det som bannade dig? San

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du är permanent avstängd

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag kände att jag inte riktigt fick den förståelse som jag kände att jag behövde i ett scenario så jag skulle dela min skärm och visa klippet på Steelseries istället. När skärmen delades som kom även en annan PRIVAT chatt med i fönstret där jag skriver att San försöker jävlas med mig och att han är busunge. Han agerar då på det och säger att jag är pbannad och går ur supportchatten.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade vart med i en skottlossning in game, och personen som blev skjuten hoppade support och då drogs San in och vi pratade om saken. Han bad mig sedan efter en tid att dela min skärm vilket jag gjorde, och fick då ta del av privata chattar. Istället för att värna om integriteten och välja att inte läsa, så tog han istället en screen shot på det och valde att agera på det som stod där.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen är helt felaktig. San menar på att detta räknas som Staff dis, vilket det kanske skulle gjort om detta skulle ha publicerats på Unives officiella kanaler. Detta är något som skrivits mellan mina vänner och varken till San eller någon inom Unive. Om San väljer att först och främst ta in informationen han har läst, så får han i så fall agera på det privat, och inte som Staff för Unive. busunge är något som flyger ut många munnar både IG och även till vardags i samhället och jag själv använder det alldeles för mycket. Det ger fortfarande inte San rätt till att agera på det som han läste i en (observera; privat) chatt och dessutom printscreena det och använda det som en anledning till att dela ut en permanent ban på FiveM servern. Om han känner sig kränkt på något sätt så får han ta det med mig personligen, och inte i rollerna Staff till Medlem.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad för RDM och Fail RP i början av min Univetid. Någon gång blev jag unbannad ganska direkt efter samtal med staff. Jag är fullt OK med att acceptera en ban om den är korrekt, och tar även in den information och lärdom som jag får av anledningen till bannen. Jag siktar på att bli en bättre RPare dag för dag.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I det här fallet så gjorde jag inget fel direkt mot San, men jag hade ju givetvis kunnat se till att mitt discordfönster inte kom med i min skärmdelning, men det ska inte spela någon roll för om San har någon sorts erfarenhet kring integritet och GDPR så vet han att man inte ska agera på något som inte är ämnat för att visas och speciellt om det publicerats "bakom stängda dörrar" och inte för allmänheten.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Nej men jag hoppas att san har gjort det. Det är viktigt att inte abusa sin staffroll.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Jag ger dig en chans att komma in, tråkigt att detta hände, hoppas du förstår hur jag tänkte med din ban och mitt beslut.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka