Nekad g1ory_ | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

g1ory_

Aktiv Medlem
Meddelanden
483
Reaction score
49
Vad är ditt namn i verkligheten? Leo

Ditt discordnamn: g1ory_

Ange ditt födelsedatum 19 April 2009

Varför ska just du bli staff? Jag vill vara en del av unives Staffteam för att aktivt bidra till att stoppa och förhindra regelbrott. Det är viktigt för mig att skapa en spelupplevelse där alla kan njuta av spelet i en trygg och rättvis miljö. Som en medveten medlem av communityt är jag angelägen om att upprätthålla reglerna och säkerställa att varje spelare har en likvärdig chans att njuta av spelet. Jag förstår vikten av att vara vaksam och agera snabbt för att lösa problem och konflikter. Genom att vara en del av Staff-teamet hoppas jag kunna skapa en positiv inverkan genom att övervaka och hantera situationer där regelbrott kan uppstå, som t.ex. krim-rp och polis-rp.

Tillsammans med resten av Staff-teamet kommer jag att arbeta hårt för att upprätthålla en rättvis och givande spelupplevelse för alla på unive

Vad tycker du inte fungerar på Unive? framförallt så är det mycket lallande på vissa platser som t.ex. sjukhuset; så ska det inte vara. för att unive ska uppnå målet med en hög och realistisk rp-nivå måste det lallandet elimineras helt. Ett annat problem jag ser är att när kriminella krockar så kör de iväg och rpar inte på skador eller försöker hjälp den som de krockade med eller t.ex. under trafikstopp eller liknande så vill de inte rpa och kör istället iväg eller springer eller börjar slåss i häktet för att de vill komma ut, alltså har de flesta (i alla fall de som jag möter) krim spelare inget tålamod för rp som inte är givande för deras sida som då t.ex. vid trafikstopp så tar det på deras tid och därmed vill de inte rpa utan de vill bara därifrån så fort som möjligt, och när man ger ut böter så börjar de gråta hit och dit och säger att de ska SU-anmäla. Den typen av rp är aldrig rolig för oss poliser eftersom det endast består av bölande från den andra partens sida. Så kortfattat så är det största problemet enligt mig att folk spelar för varken social-rp eller motpartens sida om det inte är givande för dem.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? genom att: Implementera och kommunicera tydliga riktlinjer för RP-beteende på servern, inklusive förbättring av kommunikationen och minskning av lallande. Och angående Problemet med krim-rp så kan man göra så att man pratar med de som är krim och förklara att polisen är en stor del av krim-rpn och att man ska rpa med polisen på ett realistiskt sätt under scenarion som trafikstopp eller gripande och att man inte bara ska klaga hit och dit utan acceptera att scenarion som innebär förlust också är en del av rpn och att man inte bara kan vinna hela tiden.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man ska vara tydlig och respektfull man ska lyssna på vad andra har att säga.
att vara objektiv och rättvis när man hanterar ärenden. och att man ska vara opartisk.
att fatta beslut baserade på bevis och fakta, inte personliga känslor eller preferenser.
att respektera spelarnas integritet och att hålla känslig information konfidentiell.

att agera professionellt bidrar till att skapa en positiv och respektfull spelgemenskap, det hjälper också till att bygga förtroende bland spelarna och kan bidra till en bättre upplevelse för alla inblandade.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tänker att jag antingen sätter ett eget mål för hur många timmar staff-arbete jag ska göra varje dag eller att jag pratar med andra i staff-teamet och frågar när de tycker att det är för lite staffs online då jag är inne till ganska sent på kvällarna och kan komplettera när det är brist på staffs som är online under vissa tider på dygnet. Jag brukar rpa på min polis karraktär från 16:00/17:00 till ungefär 22:00 sen är jag online till minst 00:00 varje dag men jag skulle kunna sluta rpa några timmar tidigare för att hinna göra mer staff-arbete om det skulle vara nödvändigt

Hur länge har du spelat på Unive? gick med discorden i november med mitt nuvarnade konto men i maj med mitt gamla konto. Jag har spelat sen maj (2023)

Har du tidigare erfarenheter som staff? nej. Men jag kan ändå de flesta commandsen och vet ungefär hur det mesta funkar

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? jag skulle helst vilja fokusera på "server arbete" och support-ärenden men jag är också öppen för forum-ärenden.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka