Nekad Frime | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Frime

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 15 Januari 2005

Vad heter du på discord? bob esponja#9300

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 140

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-7

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag i princip

Hur många timmar har du på FiveM? 140

Vad heter du? Hans Metspö

Hur gammal är du? 53

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Därför att jag har sett så mycket kriminalitet i staden och även i min hemstad Borås där jag växte upp. När jag var liten drömde jag alltid om att bli polis så att jag kunde skapa ett tryggt samhälle för alla andra

Varför ska just du bli anställd? Därför att jag har många års livserfarenhet och jag strävar verkligen efter att samhället ska bli säkrare och tryggare, inte bara för vanliga medborgare, men också att de kriminella ska bli rättvist behandlade.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: erfarenhet med kriminella personer i alla åldrar kön, jag är bra på att kommunicera och lugna ner situationer, och jag arbetar bra med kollegor.
Svagheter: ålder och därmed hur fysiskt kapabel jag är, ibland får jag hett temperament, och jag fick aldrig, kan ibland göra saker snabbt utan att tänka mig för

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Har inte jobbat som polis jobbat, men har arbetat som socialarbetare i ungefär 26 år

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först kallar jag på förstärkning, sen går jag in i polisbilen och kollar om personen är efterlyst. Om personen hade haft körkort hade jag klippt det. Efter det så går jag fram till personen och berättar att jag tänker arrestera den för grov vårdslöshet i trafiken och olovlig körning. Sedan kör jag personen till polisstationen och där bestämmer man straff. Om personen är påverkad av alkohol i blodet så kommer den dessutom få ännu mer straff.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först tillkallar jag ambulans, sen förstärkning. Medans jag väntar på ambulansen så ska jag försöka stoppa blödningen. Om kollegan som blivit skjuten tappar puls så påbörjar jag HLR. När ambulansen kommer på plats så berättar jag vad som hände för dem och när dem tagit över så kan jag åka därifrån och söka upp den efterlysta personen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det första vi gör är att kalla in piket. Efter det så pratar vi med den högst uppsatta. Sen så kallar vi in fler kollegor, vi spärrar av området och ställer oss bakom våran bil för att skyddas mot skott. Vi behöver många enheter på platsen om det ska gå så bra som möjligt och underlätta för oss poliser. Vi behöver poliser som håller koll på vägspärrar också. När personerna har blivit arresterade så väntar vi in utredare och sen när dem är klar kan vi lämna platsen.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Först så försöker jag prata med personen. Om personen inte lyssnar så tar jag fram tazern och siktar på personens ben. Om personen går till attack på oss så kan vi antingen skjuta personen med tazern så hen ramlar och släpper kniven, eller om hen kommer allt för nära oss så kan vi också använda batong och slå personen så att hen ramlar och släpper kniven och sätter handfängsel på personen så att hen inte kan göra något på oss. Sen söker vi igenom personen för att se om den har något annat föremål på sig. Om personen har till exempel en pistol på sig så kan hen åka in i fängelse för dels våld mot tjänstemän och brott mot vapenlagen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Först så säger man sitt rakel nummer, efter det så säger man det man ska säga och säger kom om man vill ha svar eller slut kom om man inte vill ha svar. Man ska även säga uppfattat om man får ett larm. Om alla sköter sig i radion kommer det underlätta för alla och det blir en mer trivsam upplevelse.

Vad betyder våldstrappan? Det betyder vilket vapen man får använda sig av i vilket scenario. Man ska ALDRIG börja med pistolen i första hand. Man kan först börja med batong eller pepparspray. Om en person är väldigt våldsam av sig och vägrar att ge sig och har ett vapen i sin hand så kan man skjuta personen med tazer i benet. Endast när man får ett larm om beväpnade personer får man dra skjutvapen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka