Nekad Freemaen | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Freemaen

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 29 Januari 2006

Vad heter du på discord? Friman#1040

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1281

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 9 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Nästan varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 1281

Vad heter du? Mikael Andersson

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bi polis för att jag vill hjälpa staden . Jag har alltid velat bli polis. jag har bot har i staden ett tag och har då alltid velat få en anställning hos polisen

Varför ska just du bli anställd? För att jag är bra att jobba som det då jag jobbade i en annan stad i ca 3 månader sen flytta jag hit och skulle vilja jobba på denna station.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Social fysik och psykiskt stark, så är är på på att prata och har bra kondition och kommer kunna klara mentala utmaningar.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Varit snut i några andra städer så vet hur det funkar

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först så säger jag min andra kollegor att jag har fått stopp på ett fordon och vart jag är. Jag går fram till han och kollar om han vet vad han har gjort och ber om körkort som han då inte har. Jag ber han kliva ut för att sätta han i handklovar. Efter jag har satt han i bilen så går jag fram och beställer bärjare till bilen. Tar han till station för att ta ett förhör med han och om domstolen vill att han ska få fängelse så är de något jag får lösa.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så söker jag skydd så jag inte blir skjuten, direkt efter så informerar jag direkt till radion och förklarar precis vad som hände och vart vi är samt berätta hur bilen såg ut och reg nummer, efter jag har gjort det så tittar jag om det är säkert och gå ut på platsen där min kollega ligger och går fram och börjar och titta vart han är skadad och hjälpa till och stoppa blödning eller något annat. Jag stannar kvar på platsen och försöker hjälpa min kollega så gott det går tills det kommer ambulans och extra enheter till platsen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så kommer jag och invänta andra poliser att komma till platsen medans jag står på ett bra avstånd då jag fofarande är aspirant och ska då lära mig hur man jobbar. Och om jag behövs för något så gör jag ju det såklart.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag hoppar hur bilen och tar fram min tazer och säger att personen ska släppa kniven och ta upp sina händer. Om han rör sig mot mig så skjuter jag av ett skott.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man tänker innan man pratar typ man ska inte använda sig utav radio som en "Chatt" den ska användas för att informera vad som händer typ om man blir beskjuten eller om man jagar en bill.

Vad betyder våldstrappan? Ett system som bestämmer hur mycket våld man ska använda beroende på vilket brott som har hänt

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka