Accepterad Fredrikschönt | Ban överklagan [Hampox]

• Trådskapare Trådskapare Fredrikschönt
  • Start datum Start datum

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
F

Fredrikschönt

Gäst
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198138564328

Ditt Hex-ID: 11000010aa09ee8

Vad är din discord tagg? Zintro#5160

Vem var det som bannade dig? Akam

Hur lång tid var din ban? 20 Dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit avstängd för: lallare ~Akam-p. Återstår: 19 dagar 2 timmar 43 minuter

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att det kan ha skett ett missförstånd eller att fel person blev bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. MIn bil hade blivit stulen och användes under ett bankrån. Jag anlände till banken utan att jag egentligen tänkte dra dit då jag åkte med en annan person som körde. När vi kom dit insåg vi att det var min stulna bil som stod utanför banken så jag fick kontakt med en polis/brandman som skulle hämta en polis för att prata med mig. Det tog väldigt lång tid så vi åkte runt och ställde oss utanför den avstängda platsen och meddelade en annan polis (han som jag tror stängde av mig) att min bil är inblandad och att det troligtvis har vapen i sig. Jag såg detta som Väldigt bra och relevant information för polisen vilket vid ett riktigt bankrån hade varit viktig information. Polisen bad oss att lämna platsen men jag kunde inte ens vända bilen då jag inte var föraren. Jag försökte enbart förmedla den viktiga informationen. Jag sa sedan precis innan jag blev bannad något om hur hela den är situationen var dum, allt från att han som körde mig stod kvar men även att polisen agerade märkligt. Jag kunde inte ens köra därifrån då jag satt i passagerarsätet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag ser inte hur "lallare" är en legitim anledning för en ban i det här fallet. Scenarion följde RP och kunde enligt mig leda till en rolig och realistisk RP scenario. Därav tycker jag att det var fel att jag fick en ban, jag vet själv inte om det blivit något missförstånd och det känns tråkigt att detta inträffat.

Jag antar att det är regel § 2.7 Lall som min ban faller under, alltså:
Definitionen av Lall må ses omtvistad. Men det vi syftar på först och främst med denna regel är bara generellt trams och att man ej har någon ordentlig karaktärsplan och endast har som mål med sitt rollspelande att irritera, provucera eller få uppmärksamhet av andra.

Att jag inte hade någon ordentlig karaktärsplan eller enbart försökte provucera stämmer inte. Det var en aktiv roleplay-scenario jag var involverad i. Jag ser inte hur mitt agerande kunde ses som varken irriterande eller provucerande. Jag kunde kommunicera väl med tidigare poliser men tydligen inte med personen som jag antar bannade mig.

Det jag tror kan ha skett är att fel person bannades, att föraren istället skulle få ban.

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Inte varit avstängd

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade möjligtvis kunnat hoppa ur bilen och sprungit därifrån och sedan rapporterat att det finns en stulen bil med vapen i tillhörande mig vid bankrånet. Trots att jag inte gjorde detta anser jag inte att det jag gjort är fel. Skulle detta på något sätt vara fel agerande tycker jag att man ska lösa det IC istället för att använda OOC medel (ban). Jag har runt 500h erfarenhet på Arma 3 Life och runt 200h på GTARP på Nopixel och har aldrig någonsin varit bannad, tycker själv detta är jättetråkigt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Nej, jag ser detta som en naturlig RP scenario och ser inte hur detta är att vara en "lallare". Jag är dock öppen för kritik och tar gärna ett Discordsamtal för att prata om situationen.

Har du läst våra regler? Ja

Senast ändrat av en moderation:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka