Nekad Frank0606 | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Linusss

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
10
Ange ditt födelsedatum: 16 Juli 2006

Vad heter du på discord? OscarR#0507

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1100+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-3 timmar varje dag.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 1100+

Vad heter du? Linus Larsson

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis just för att jag har varit det tidigare och tyckte det var väldigt roligt men jag la brickan på hyllan då jag blev skadad i ryggmärgen efter ett rån. Men jag hade tur och läkte och nu är jag tillbaka. Jag vill även bli polis då båda mina föräldrar var det och jag fick ibland vara med då jobbet och då tyckte jag det såg väldigt roligt ut då alla som ingick i kåren var som en extra familj till alla. Men dagen efter jag hade fyllt 15 dog min pappa då han var på ett bankrån och rånarna sköt ihjäl honom. Rånarna lyckades fly och jag kommer göra allt för att ta fast de men självklart kommer jag fokusera mer på nuet och försöka hindra all kriminalitet i denna stad. Men framförallt stoppa all drog handlingen för att det både skadar en själv och andra som de umgås med.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd just för att jag har varit kommisarie innan i denna stad innan och därför vet jag hur allt fungerar och har mycket erfarenheter. Jag kommer vara aktiv mycket och nästan aldrig ta ledigt, Jag ska även bli anställd för att jag är en trevlig kille som har långt temrament och brinner nästan aldrig av vilket är bra på tex förhör osv.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Min första styrka är att jag är väldigt trevlig och gillar att ha flytande konversationer.
Min svaghet är att jag röker och därför kan jag hosta ibland men det gör ej någon större skillnad.
Min andra styrka är min vältränade kropp och den gör att jag kan springa snabbt och snabbt brotta ner tjuvar om det är nödvändigt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har varit kommisarie i denna stad när Emil Svensson var rikspolischef och därför vet jag hur allt fungerar och har många tidigare erfarenheter.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag stannar bilen och kollar om individen har körkort och tar ett alkoholtest och ser att han inte är påverkad men har inget körkort och ber personen snällt att stänga av motorn och kliva ut ur bilen. Gör individen inte det så får jag ta till med våld och slita ur honom ur bilen försiktigt. Jag omhändertar individen med handklovar och sedan sätter in personen försiktigt i baksätet på min bil och kör in honom till stationen för och då kan de slippa just det straffet. Jag och min kollega kör in honom till stationen och bokar tid för rättegång, vi sätter in honom i häktet i väntan på rättegång.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så letar jag efter en plats där jag är säker på och direkt efter så informerar jag direkt till radion och förklarar precis vad som hände och vart vi är samt berätta hur bilen såg ut och reg nummer, efter jag har gjort det så tittar jag om det är säkert och gå ut på platsen där min kollega ligger och går fram och börjar och titta vart han är skadad och hjälpa till och stoppa blödning eller något annat. Jag stannar kvar på platsen och försöker hjälpa min kollega så gott det går tills det kommer ambulans och extra enheter till platsen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så tar jag position och väntar in andra poliser att anlända till platsen och jag står på ett säkert avstånd för att jag är aspirant och jag ska inte göra något efter som att jag fortfarande lär mig och inte gått klart min utbildning så jag stannar vid typ en bil och tittar hur poliserna gör och kanske i bästa fall hjälper till om inte polisen har tillräckligt med resurser. Jag kollar även efter viktiga detaljer som reg nummer på bilar osv.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar upp min taser och försöker prata lugnande med personen, jag säger till personen att lägg ner kniven och visa händerna. Jag tillkallar en till patrull till platsen och får personen att lägga sig ner. Jag går fram och sparkar undan kniven och sätter handfängsel på personen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är att man använder rakel nummer och använder bara radion till viktiga saker tex position på en biljakt, signalament på saker osv.

Vad betyder våldstrappan? Att man ska bedöma hur mycket våld som ska användas tex inte skjuta någon i ett slagsmål.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka