Accepterad fortnita | Ban överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

silyturtle

Icke Medlem
Meddelanden
136
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/snowplower1/

Ditt Hex-ID: 11000013bd7a905

Vad är din discord tagg? snowplower1#7739

Vem var det som bannade dig? @Elloiuyh

Hur lång tid var din ban? 7 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Det står att jag har blivit bannad för vdm + sunt för nuft

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag var otroligt lallig och slutade tänka på regler, jag var utråkad och började säga grejer som att jag var boss för 50 gäng och skulle skjuta polisen. Samt att jag hade jätte mycket knark, jag sa det allt som ett skämt men tänkte inte på att jag inte RP:ade under sunt för nuft. Det var väldigt grov sunt för nuft för jag fortsatte och fortsatte. Jag ångrade det runt slutet men då var det försent.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad så skulle jag åka upp till paleto och sälja heroin, jag körde fort och märkte inte att polisen var bakom mig. När jag stannade så kom polis och arresterade mig för Hot mot tjänsteman, grovt olovlig körning och brott mot kniv lagen. Resten av tiden innan jag blev bannad var mest bara transporten till polisstationen och sedan till kriminalvården. Under tiden jag var under transport så blev det väldigt tråkigt för bilen pajade, och allting dröjdes ut. Jag började snacka massa lall och skit med tanken att försöka starta en konversation med polisen. Jag sa grejer som att jag var med i flera gäng, hade vapen, massor av narkotika etc. Det fungerade fast runt slutet började jag tänka att det skulle komma konsekvenser med det. Fast jag hade inte blivit tillsagd så jag gissade att allting var okej. Så jag gick ifrån min dator och när jag kom tillbaka var jag bannad. Jag förstog direkt varför.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej, det var en bra satt ban av helpern, det lärde mig mycket. Bannen var för jag bröt mot den viktigaste reglen sunt för nuft. Det är fri RP i unive fast man måste alltid följa sunt för nuft. Jag blev utråkad och började lalla. Han bannade nog mig runt slutet för det såg ut som jag bara försökte bli insatt längre. Jag var utråkad och sa vad som helst och tänkte inte innan jag sa något.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad otroligt många gånger, jag ångrar varenda en av dom för nu när jag har blivit bannad så många gånger så kommer jag inte kunna bli helper. Men som tur är har jag lärt mig mycket av min bans. Bansen jag får känns som en reminder för mig att inte bryta reglerna. Jag tog en paus från Unive ett tag för jag vet ej varför under den tiden så spelade jag inget fivem men fick fortfarande indragen medlem för jag var inaktiv. Sen jag kom tillbaka så har jag blivit bannad 3 eller 4 gånger tror jag. Detta skulle då vara den 5 gången. Men om vi ska titta på mina bans så tycker jag att dom bansen jag har lärt mig mest av är nog powergaming och sunt för nuft. Varenda gång jag blir bannad för sunt för nuft så har jag lärt mig något nytt. För det får en att tänka om det man gjorde verkligen följer sunt för nuft. Jag har dock inte blivit bannad av det på länge. Powergaming har jag fått många av, men jag har aldrig riktigt skärpt mig för det har alltid varit 1 dagar bans innan. Fast en gång fick jag en 5 dagars ban sedan dess har jag inte powergameat någonting för jag vet hur seriöst det är. Jag har såklart också blivit bannad för lall många gånger också fast det var innan jag var medlem. Även bansen som är felaktiga lär jag mig grejer av. Nyligen fick jag en felaktig ban för looting även om jag inte gjorde det. Då var det 7 dagars ban ( Tror jag ). Då tänkte jag att jag aldrig ska ens försöka loota pga hur allvarlig det är.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Så klart, anledning jag blev bannad nu var bara för att jag var dum i huvudet och slutade tänka på att hålla ett seriöst RP. Om jag gick tillbaka i tiden skulle jag nog inte ens kört över 120 km/h. Jag körde snabbt även om jag såg polisen för jag tänkte att det inte skulle gå efter mig. Jag blev inte bannad för copbait men nu när jag tänker på det är på sätt o vis copbait. Jag skulle också inte ha sakt allt det jag sa. Jag sa grejer som att jag var ledare för gäng och mer. Jag tänkte inte på hur detta kunde kännas för polisen. I deras RP är det ju såklart tråkigt om någon inte kan ta något seriöst. Det förstör RP:en i många scenarion. Om jag gick tillbaka i tiden nu skulle jag hålt en seriös RP hela tiden oavsätt vad. Borde anpassa hur jag RPar i olika scenarion. Även om 2 år i unive inte är alls mycker IRL så borde jag fortfarande tänka på konsekvenserna. För om jag blev insatt för 2 år IRL skulle jag inte säga massa saker som fick mig insatt två extra år.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig mycket, jag har lärt mig att alltid tänka på hur jag ska anpassa min RP i olika scenarion. I vissa scenarion kanske jag kan vara lite skämtig och sånt fast i ett scenario där jag kommer sitta inne i två år så borde jag vara seriös och säkert ledsen IC. Har aldrig riktigt tänkt hur det känns för dom jag RPar med när jag har en oseriös RP. Nu ska jag tänka på det hela tiden. Det finns tillfällen där jag t.ex ska göra ett butiks rån och den gisslan jag tar är helt oseriös. Majoriten av tiden så tycker jag det är jobbigt. Om jag blir unbannad kommer jag tänka på att hålla en seriös RP och ALLTID gå efter sunt för nuft så jag alltid uppehåller en hög RP nivå!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka