Accepterad Flowwy | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ollebollee

Aktiv Medlem
Meddelanden
1,281
Reaction score
56
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199220987632/

Ditt Hex-ID: Lyckades tyvärr inte hitta den och förstod inte hur man gjorde när jag gick in på länken. Men får jag hjälp kan jag säkert hitta den.

Vad är din discord tagg? ollebollee

Vem var det som bannade dig? Spartan36

Bild på banmeddelande: View attachment bansuntförnuft.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staffs såg att jag körde bil över några berg och bilen lyfte från marken några gånger, från staffs perspektiv så förstår jag bannen. Jag fick se clip på händelsen och förstår att jag blev bannad eftersom det såg ut som lite powergaming och sunt förnuft då jag håller med om att man inte skulle gjort så i verkligheten. Från staffs perspektiv så förstår jag bannen och jag ber om ursäkt för detta, det ska ej hända igen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag körde bil från stan till plocket, och när jag började närma mig plocket så svängde jag upp över bergen för att jag inte ville ta den vanliga vägen ifall det skulle vara kriminella på den vägen eller sådant. Jag tyckte det kändes mer tryggt att ta den vägen över bergen. Så jag körde upp över bergen och körde vidare ner från berget till plocket. Jag plockar en stund och efter ett tag så blir jag bannad för att jag körde över bergen med min bil. Som jag tidigare nämnt så förstår jag denna suntförnuft och powergaming bannen eftersom man nog inte hade gjort så i verkligheten. Staffs sa även till mig att det inte var super grovt men jag förstår att jag blev bannad för att lära mig. Min ban var alltså för att jag körde över bergen och det var lite guppigt, så min bil lyfte från marken lite då och då. Det blev det ban för sunt förnuft och mild powergaming.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker det var rätt av staffsen att visa att jag gjorde fel, vilket jag tackar för, det gör så att jag kan lära mig och bättra mig. Men tycker inte jag hade blivit bannad så jag inte visste om att detta var ett regelbrott man kunde bli bannad för. Det ska inte hända igen och ger om ursäkt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad en gång tidigare för ca 2 och en halv månad sedan när jag var helt ny på fivem. Då var det en kille som sprang mitt ute på gatan och jag och min vän skulle då fråga om han behövde skjuts eftersom man såg på hans kläder att han förmodligen var ny på severn. Så vi åkte fram till honom och så började han springa runt och sparka och slåss på min bil, sedan hoppar min vän ut och försöker prata med han och då börjar han slå och sparka min vän. Detta pågår någon minut, och under den tiden har jag gjort en report på killen eftersom han också inte rpar och pratar md någon i discord hör man. Tillslut så blir jag trött på honom och kör på honom lite löst så han trillar ihop, och sedan blir jag bannad. Denna ban blev borttagen efter ca 10 minuter eftersom staffs inte verkade tycka att det var så grovt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade egentligen bara kunnat tagit den vanliga vägen till plocket och inte kört över bergen. Då hade detta regelbrott aldrig skett och jag förstår det. Jag hade bara kunnat göra det så enkelt att köra den vanliga vägen, denna väg tog jag bara nu eftersom det kändes tryggare. Jag visste inte att det var ett regelbrott att köra över berg men har nu lärt mig det.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att man kör inte på berg om man inte har en off road bil eller har det som sista utväg i ett scenario. Det ska inte hända igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår det!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka