Nekad Fizzybublech | Ban överklagan [Dralle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hekke

Icke Medlem
Meddelanden
90
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199099040062

Ditt Hex-ID: 110000143e0513e

Vad är din discord tagg? Hekke#0769

Vem var det som bannade dig? Dralle

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320's server: Du har blivit permanent avstängd för: Nazism ~^6 Dralle Vill du överklaga din avstängning? Gör det på unive.se

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom jag gjorde helt fel då jag inte tänkte hur andra påverkas av mina handlingar. Jag gjorde fel som nämner den tyska diktatorn “Hil H!ter” och jag förstår varför staffs bannade mig. Jag vet anledningen då jag har snackat med en staff och hela veckan har jag planerat hur jag ska utvecklas till en bättre person och medspelare. Den största anledningen till att staffs bannade mig var att jag inte tänkte först utan jag betedde mig som en riktig idiot och från deras vinken såg jag bara ut som en nazist men från min vinkel är det bara min humor (det är inte en bortförklaring), så jag har insett att alla ser ett scenario på olika sätt. De bannade mig för att jag sa just ordet: Hil H!te, men jag tror även att det var ett missförstånd då jag inte menade något nazistiskt men i någon annas perspektiv framhävdes jag som en nazist. Jag lovar att detta misstag aldrig kommer att hända igen då jag har lärt mig en stor läxa. Oavsett om jag inte menade att vara nazistisk var det riktigt dumt och jag förstår varför jag har blivit bannad men jag ber er staffs att ge mig en andra tjans.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började som en helt vanlig dag, jag startade min dator och gick in på min karaktär “Hektor Palin”. Jag började gymma och så träffade jag min kompis där. Vi gymmade lite tillsammans och sedan tog vi en cykeltur genom stranden. Efter en stund behövde han gå så jag cyklade vidare, när jag kom in i stan blev jag utsatt för rasism då en liten kille slog ner mig och kallade mig mexicanare. Då blev jag såklart uppröd och men jag ville fortfarande göra något roligt av situationen eftersom jag precis hade börjat streama. Jag började prata tyska då jag fick ideen från mitt tyskahäfte som låg bredvid min musmatta. Jag ansåg detta som roligt och det gjorde mina tittare också så jag fortsatte med det tyska snacket. Killen jag var med fortsatte att slå mig och då gjorde jag något riktigt dumt, eftersom jag och mina kompisar har en väldigt mörk humor tänkte jag inte innan jag ropade “Hil H!ter”. Detta var såklart bland det dummaste jag gjort eftersom jag insåg inte att det bara var mina kompisar som tittade på mig utan det var killen jag rollspelade med och jag vet inte hur han tog det men eftersom han inte var lika gammal som mig antar jag att han inte tog det på sättet som jag menade. Jag fick en sådan sjuk ångest för det jag gjorde så jag stängde av och drog till gymmet för att ränsa mina tankar. Men när jag kom hem igen var det redan försent.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var absolut inte felaktig då jag inte insåg att alla inte har samma humor som mig och mina polare. Jag förstår att jag fick en permanent ban då detta är helt emot reglerna och jag förstår varför jag fick det straffet som jag fick.

Jag kan komma på hur många bortförklaringar som helst men sanningen är att jag inte tänkte längre än min näsa. Jag gjorde fel då jag nämner en hemsk diktator som mördade flera miljoner människor.

Bannen var inte felaktig men jag menade inte att framstå som nazist då jag bara ville skämta lite men nu förstår jag att man skämtar inte om sådana saker. Det var alltså jag som gjorde fel men om jag får en andra kans lovar jag att gottgöra min onda gärning.

Hur många tidigare avstängningar har du? 5

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har varit bannad 4-5 gånger tidigare och de flesta bannsen fick jag för flera månader sedan då jag var ny till roleplay men den senaste bannen jag fått var för cirka 3 veckor sedan och jag fick den för att jag råkade skriva /twt istället för /help och då skrev jag ett ärende i twitter.
Men jag har inga nyliga banns förutom denna permanenta bannen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat tänka före jag sa det jag gjorde och nu har jag insett att alla inte har samma slags humor som mig och mina kompisar. Jag har också insett åldersskillnaden på servern och det leder till att alla tar skämt och ord helt olika.

Det jag skulle gjort annorlunda är att inte använda min typ av humor utan jag skulle tänkt på konsekvenserna och hur andra påverkas av det jag säger och gör.

Men att jag har en grov humor är inget jag kan skylla på, jag ska förstå att alla inte är som mig och mina polare utan jag ska ta hänsyn till andra och det borde jag ha gjort när det hände. Jag borde inte ha sagt de orden utan jag borde tänkt mig för innan och inte börjat prata tyska från början för det kunde leda till vad som helst och lätt gå ur styr.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att alla ser ett scenario på olika sätt och att jag ska bry mig om andra. Det spelar ingen roll hur mörk ens humor är, man måste ta hänsyn till andra och visa respekt till de äldre och yngre. Jag har också lärt mig att jag aldrig ska göra om det eller något liknande för det var jädrigt dumt och idiotiskt av mig.

Jag har även mognat lite under denna vecka jag har varit bannad då jag insett att livet inte är en gång på rosor utan det finns konsekvenser som man måste tänka på innan man gör en handling. (speciellt när den är så dum som min)

Nu förstår jag att man inte bara ska ropa saker rakt ut för man tycker att det är roligt utan man måste ALTID tänka sig för innan man gör något som man vet i inte är bra. Detta är alltså sunt förnuft och jag borde redan ha insett detta eftersom jag varit medlem ända sedan maj. Men nu har jag läst reglerna en gång till bara så att jag inte gör något mer fel om jag blir unbannad och får en kans till.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka