Nekad Fille^ | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Fille^

Icke Medlem
Meddelanden
138
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Ditt discordnamn: Fille#1041

Ange ditt födelsedatum 12 September 2007

Varför ska just du bli staff? Anledningen till varför just jag vill bli staff är för att det verkar vara väldigt kul, jag har även för tillfället tröttnat lite på att rpa men de kommer och går. Jag gillar att ta på mig större ansvar och möta nya roliga utmaningar. Jag tar saker seröst och tror jag skulle göra det bra som staff. Jag har ett gott bemötande mot folk, Jag känner mig tillräckligt mogen för att kunna göra ett bra jobb som staff på serven, att jobba effektivt och vara rättvis. När ja bestämmer mig för ett beslut håller jag mig fast vid de. När jag väl ger mig in i saker som ja vill lyckas med, gör jag järnet för de och jobbar tills jag förhoppningsvis når de. Jag vill även bli staff då jag känner mig redo att ta ett litet större ansvar på serven, kunna hjälpa till ännu mer. Jag vill kunna ha en server där så lite regelbrott bryts, som lall, powergaming, rdm och vdm. Jag kommer aktivt jobba med att dessa regelbrott ska minskas. Jag kommer vara väldigt mycket ingame och se till att de sköts snyggt samt kommer jag att vara snabb i reports och helps så folk inte behöver sitta o vänta länge. Jag kommer specca mycket och vara aktiv i /report & /help, jag kommer se till att de som gör saker som ej är tillåtet på serven ska straffas för de. Om de kommer en /help där någon skriver att de dött av bugg kommer ja kolla upp i loggsen om de ser rimligt ut att personen dog av bugg, eller om personen skyller på en bugg där hen dött i t.ex. ett skottscenario, ska individen inte få revive. Jag vill även bli en del av staff teamet då ja vill servens bästa, jag vill kunna se att serven blir en server där de förekommer så lite lall som möjligt. Jag vill kunna se serven utvecklas på de bra viset. Jag vill skapa ett så roligt och trevligt community här på unive. Mitt mål är inte att banna folk, mitt mål med att bli staff är att hjälpa folk och vägleda dom till att kunna bli bättre rpare. Jag vill inte dra långa bans, jag vill se till att personerna lär sig av mina misstag men ibland krävs de längre bans för att de begått grövre regelbrott. Jag har ett bra tålamod och jag är även bra på att säga emot.

Support Ansvarig

Jag vill främst bli support ansvarig då jag är bra på att prata med folk, håller en bra ton mot andra och kommer med beslut som gör de rättvist för båda parterna. Jag är bra på att ta beslut och står fast vid mina beslut. Jag är snabb på att ta beslut men jag måste vara helt säker på de innan jag gör de. Jag kommer se till att personer som sitter i väntrum inte behöver sitta överdrivet länge där. Jag kommer fokusera mycket på att folk inte ska behöva vänta i support överdrivet länge, ja vet själv hur de känns att sitta där länge och jag kommer satsa på att folk inte ska sitta där länge alls. Jag kommer se till att de kommer att komma perspektiv ifrån båda parterna och se till att båda får berätta hur sin situation såg ut och vad som hände. I support kommer jag inte vara partisk, om de är mina vänner kommer ja behandla dom som att de är första gången vi snackar. De blir inte kul för andra parten i support om staffen känner den andra personen väldigt bra och de kan ju leda till att de blir orättvist, och inte kul för den ena som kanske inte ens får chansen att prata i support. Jag kommer se till att alla ska behandlas rättvist. Om de kommer in någon som är väldig arg i support kommer ja försöka att lugna ner personen igenom att först snacka med personen själv så den kan lugna ner sig, väl när personen lugnat ner sig drar jag in den andra då och därmed kan de skötas ett snyggt och proffsigt support ärende.

Servervakt Ansvarig

Varför jag vill bli servervakts ansvarig är för att jag vill ha fler servervakter på serven, som spelat ett tag och kan reglerna bra och håller en hög rp nivå. Det är lite samma här, skriver nån av mina kompisar en servervakt ansökan kommer inte ja godkänna den för att de är min kompis, de ska vara lika för alla och det ska inte vara några speciella fördelar att bli sv om ens kompis är servervakts ansvarig. För att bli en servervakt enligt mig ska man kunna hålla en bra rp nivå ingame, inte lalla en massa eller abusea igenom att använda Toggleid i scenario för sin fördel. Jag kommer vara stenhård med sånt och främst att toggleid inte ska användas i scenarion. Blir det mer servervakter på serven tror jag främst att lallandet kommer att minskas, som nu ett exempel är torget och piren. När man åker förbi där ser man alltid folk som lallar, då kan de istället för att skriva en /help och vänta på staff, kan de faktiskt banna eller kicka personerna beroende på hur de beter sig. Jag kommer se till att de är servervakter som klarar av att vara en servervakt.

Rp Ansvarig

Anledningen till varför jag vill bli Rp ansvarig är för att jag kommer att spendera mycket tid på att specca dvs scenarion eller bara allmänt specca. Jag hade även fokuserat på att ta /reports & /helps, jag hade försökt vara så snabb som möjligt på dem så inte folk behöver vänta så länge. Jag anser även att det är en väldigt låg rp nivå vid bl.a. piren & torget. Jag hade försökt lagt ganska mycket tid på att specca där då det alltid kommer folk som lallar och de som lallar drar med sig de som vill ha en hög rp nivå så de också börjar lalla. De är inte hållbart och ja vill förändra det. Jag hade speccat mycket scenarion. Jag kommer som sagt satsa på att specca väldigt mycket.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? De är olika hela tiden pga träningar och läxor men ungefär såhär:
Måndag: 16:00 - 22:00
Tisdag: 16:00 - 22:00
Onsdag: 17:40 - 23:00
Torsdag: 17:40 - 22:00
fredag: 15:00 - 02:00
Lördag 11/12:00 - 01:00
Söndag 11/12:00- 23:30

Vardagar: 4-6h
Helger/Lov: 4-12h
Det beror på hur mycket ja orkar sitta vid datorn.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive sedan Februari 2022, ja var inne och testade lite sommaren 2021 men lämnade dcn då.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit staff på andra servrar men ännu ej på unive, dock servervakt men. Så ja kan alla staff relaterade kommandon:

/ban - du bannar någon, du kan banna dem olika länge.
/unban - unbannar någon
/kick (id) - du kickar någon
/noclip - osynlig & kan specca t.ex.
/m (id) - du skriver ett privatmeddelande till någon.
/pm - du skriver ett privatmeddelande till någon.
/sv - det används för att skriva i Sv chatten.
/sc - för att skriva i staff chatten.
/togglename - Du ser personens Steam/FiveM Namn
/toggleid - man ser personers id utan att behöva id peaka.
/tpm - där du suttit en markering på mappen går du till.
/svban - en svban som närvarar i 1h
/v - Spawnar fram fordon
/goto (id) - Du teleporteras/går till en person med det id:t.
/skin (id) - du ger en person skinmeny
/clearchat - du rensar chatten för dig själv
/clerchatforall - du rensar chatten för alla
/bring (id) - du drar en person till dig
/ooc - Ett meddelande som alla kan se
/spec - du speccar en person
/specoff - du slutar specca personen
/giveitem (id) - du ger en spelare ett föremål
/banhistory - du ser en spelares totala han historik.
/addkey - Du gör en nyckel som passar t.ex. till polisen.
/setjob (id) - du ger en person ett jobb t.ex. Polisen
/trust (id) - du ger nån icke medlem ”perms” att slåss t.ex.
/detrust (id) - du tar bort ”permsen” för t.ex. en icke medlem att slåss.
/pedmeny (id) - du ger någon pedmenyn
/dv (radius) - du tar bort bilar inom en viss omkrets.
/freeze (id) - du fryser en person så den står stilla
/revive (id) - du återupplivar en person

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Servervakt Ansvarig, Rp Ansvarig.

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, men ja kan ta fler områden om ja får erbjudandet då ja vill hjälpa så mycket som möjligt.

Senast ändrad:
+REP hade passat perfa som staffs väldigt seriös och mogen grabb tar bra ansvar och hanterar olika situationer som en gud

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka