felkan77 | Polismyndigheten Ansökan [Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

felkan77

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 6 December 2002

Vad heter du på discord? Felixxx#6886

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 300-400 timmar, har 150 timmar på detta konto och ca 200 på mitt gamla konto.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? ca 3-6 timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? Dagligen, händer sällan att jag inte spelar flera timmar varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? ca 300-400 timmar, har 150 timmar på detta konto och ca 200 på mitt gamla konto.

Vad heter du? Emilio Handanovíc

Hur gammal är du? 32 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag har erfarenhet att jobba inom säkerhet då jag har jobbat inom försvarsmakten tidigare, nu vill jag spendera mer tid med min familj och tror att jag och mina erfarenheter kan bidra till en bättre och säkrare stad.

Varför ska just du bli anställd? Då mina erfarenheter är väldigt stora tack vare min tjänstegörning nere i Afghanistan med försvarsmakten, dessa erfarenheter är svåra att få och min förmåga att hantera svåra situationer kan vara speciell i vissa lägen. Jag tror även att min förmåga att bemöta människor kan minska "hatet" mellan kriminella och poliser i stan.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag alltid tar laget före jaget, jag är duktig på att bemöta nya människor och jag ser alltid det bästa hos nya personer som jag möter. 3 svagheter är att jag kan vara för öppensinnad och se det bästa hos människor som inte vill mig mitt bästa, vara för trevlig i vissa situationer samt rytta ifrån grovt om folk skiter i det jag säger.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, jag har erfarenheter sedan tidigare i en annan stad där jag jobbade som piket operatör hos piket polisen samt att jag var inspektör.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kliver ut ur bilen med sirenerna på, så att övriga invånare saktar ner och kör förbi försiktigt. Jag ber sedan den misstänkte att stänga av motorn och även om han kan ta upp sina händer för min säkerhet. Jag kommer sen att be om ett id/körkort, vilket han inte har. Då kommer jag i komradion att be en kollega ansluta sig till platsen. Jag ringer senare en bärgare som kan flytta på hans bil, medans jag och min kollega tar ner honom till stationen för fortsatt förhör. Där kommer även den misstänkta få böter samt eventuellt fängelse straff, dock beror det på hur situationen ser ut och om han tex hotat mig eller min kollega.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? När jag ser att min kollega blir skjuten rapporterar jag det direkt i kom radion, så att flertal enheter kan ansluta sig på jakten. Jag går fram till min kollega samtidigt som jag ringer en ambulans, jag ser hur han mår och ger honom första hjälpen som jag tagit ut ur min bagagelucka. När hans tillstånd blivit stabilt och ambulans ansluter sig så ber jag mina kollegor om uppdatering om hur jakten går samt ifall de behöver en till enhet, dvs jag.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag pratar med rånarna om hur läget ser ut, samt kollar ifall de har någon i gisslan, om svaret är ja så ber jag dem förmedla hur gisslan mår och ifall han lever, det är prio1. Jag förhandlar sedan med rånarna om vilka krav de har, tills en högre rankad polis ansluter sig till platsen för att ta över situationen.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Ifall jag inte får mannen att sluta att vifta med sin kniv och jag känner mig direkt hotad och att min egna säkerhet är i fara så tar jag fram elchockvapnet och skjuter honom med det i benet, så att han ramlar ihop. Jag går sedan fram till honom och tar hans kniv samt ger honom handfängsel, efter det så tar jag honom till min bil där vi åker in till stationen för utvecklat förhör. Jag ber även en kollega komma till platsen där knivhotet skedde för att säkerställa att ingen ligger skadad på marken.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisiplin är att man alltid har en god ton i radion, och att allt som sägs i radion är seriöst och inget flamsande och lekande.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan menas att man absolut inte ska ta fram sitt SIG SAUER först i en viss situation. Utan man börjar med att prata igenom saker därefter fysiskt försvar som att du tar upp din batong. Sen kommer el-pistolen och du känner dig hotad i en situation där folk kanske cirkulerar dig. Det sista är ju då såklart ditt tjänstevapen, den tar du fram när folk har ett vapen som kan göra illa dig eller andra civila. Lyssnar dom inte order så har du tillåtelse att skjuta, men försök att sikta på benen och inte överkroppen då du kan allvarligt skada eller t.o.m döda någon.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka