Accepterad Fear | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Fear

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199489651023/

Ditt Hex-ID: 11000015b28914f

Vad är din discord tagg? Fear#3472

Vem var det som bannade dig? PolarBear

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Screenshot 2023-05-16 201438.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror PolarBear valde att banna att jag inte rpa skadorna på det sättet man ska och för jag hällde bensin på någons bil.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompis bestämde oss för att utforska kartan och vi åkte från piren och fortsatte uppåt. Tyvärr hände det en olycka där min kompis kolliderade med en bil med mig som passagerare. Eftersom ingen var runt omkring oss och vi kommunicerade via Discord, bestämde jag mig för att RP:a (rollspela) skadorna genom att låtsas som att jag varit med om en riktig bilolycka och berätta för min kompis om det i Discord. Därefter, när min kompis skulle köra vidare, använde jag kommandot "/spawnmenu" för att byta till min andra karaktär och fortsätta RP:a med den. Jag inser nu att mitt agerande var felaktigt och att jag bröt mot reglerna för RP. Det är viktigt att följa de etablerade riktlinjerna och förväntningarna när man deltar i RP-sammanhang för att skapa en rättvis och respektfull spelupplevelse för alla inblandade. Jag beklagar mitt beteende och jag är redo att ta ansvar för mina handlingar. För att undvika liknande situationer i framtiden kommer jag att vara mer medveten om reglerna och riktlinjerna för RP och agera på ett sätt som är förenligt med dem. Jag vill bidra till en positiv spelgemenskap och respektera både regler och andra spelares upplevelser.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill ta tillfället i akt att erkänna att mitt tidigare beteende var felaktigt och jag inser nu att jag gjorde fel. Jag hade inte riktigt förstått konsekvenserna av mina handlingar förrän jag blev bannad, och nu i efterhand inser jag att mina handlingar var oacceptabla.

Att hälla bensin på någon annans bil, även om det var en del av ett scenario eller rollspel, var verkligen över gränsen. Jag inser nu att det var oetiskt och olämpligt att utföra en sådan handling, även inom en fiktiv kontext. Jag beklagar verkligen att jag inte insåg detta tidigare.

Dessutom var det fel av mig att inte rollspela skador på rätt sätt, även om jag var ensam på kartan. Oavsett om det finns andra spelare närvarande eller inte, är det viktigt att följa de regler och riktlinjer som gäller för rollspel för att upprätthålla realismen och rättvisan i spelet. Att förlita sig på ljud istället för att konsekvent rollspela skador är inte tillräckligt noggrant och kan förstöra upplevelsen för andra spelare.

Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende och för att jag inte tog det på allvar. Jag har lärt mig en värdefull läxa från detta och jag kommer att använda den kunskapen för att förbättra mig själv och bli en mer ansvarsfull spelare. Jag kommer att vara mer medveten om regler och riktlinjer i framtiden och sträva efter att skapa en positiv och respektfull spelgemenskap för alla involverade.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har verkligen tagit till mig lärdomen från mina tidigare avstängningar och försökt förstå varför de inträffade. Det har funnits flera situationer där missförstånd har uppstått och jag har lärt mig värdefulla läxor från dem.

Till exempel, när jag körde förbi ett rån med min bil som hade en högljudd motor, blev jag bannad för att ha stört polisen. Efter att ha reflekterat över det insåg jag att mitt agerande inte var passande, eftersom det kunde ha försvårat polisens arbete och skapat onödiga störningar. Jag har sedan dess lärt mig att vara mer medveten om min omgivning och undvika att skapa olämpliga situationer genom att inte använda en högljudd bil vid sådana tillfällen.

En annan händelse där jag blev avstängd var när jag agerade våldsamt mot en icke-spelbar karaktär för att skydda en vän. Jag förstår nu att sådana handlingar kan bryta mot spelets regler och störa andra spelares upplevelse. Genom att inse mitt fel och lära mig av det, kommer jag att vara mer försiktig med att inte överträda gränserna för vad som är tillåtet och respektfullt inom spelet.

Jag är verkligen ledsen för mina tidigare misstag och jag är fast besluten att inte upprepa dem. Genom att reflektera över dessa erfarenheter har jag växt som spelare och förstått vikten av att agera ansvarsfullt och respektfullt mot både regler och andra spelare.

Jag är tacksam för möjligheten att ha lärt mig av dessa situationer och jag kommer att fortsätta att sträva efter att vara en positiv deltagare i spelgemenskapen. Genom att följa riktlinjerna och visa respekt för andra kommer jag att bidra till en hälsosam och givande spelupplevelse för alla involverade.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle ha kunnat ta allting på mycket större allvar och agerat på det sätt man förväntas göra, särskilt när det gäller att hantera situationer på ett realistiskt sätt. Till exempel är det högst osannolikt att någon skulle hälla bensin på någon annans bil i verkliga livet. Dessutom är det extremt osannolikt att man inte skulle uppleva smärta när man krockar med en bil som rör sig i hastigheter på 400 km/h. Dessutom bör man inte använda spawnmenyn på det sätt jag gjorde.Jag skulle ha tagit situationen mer seriöst och agerat på ett sätt som är mer förenligt med verkligheten. Det är viktigt att respektera lagar och etikett när vi interagerar med andra och att inte utföra handlingar som kan skada eller skapa problem för andra människor eller deras egendom. Genom att agera ansvarsfullt och realistiskt kan vi bidra till en tryggare och mer harmonisk miljö för alla.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag det har jag verkligen kommer inte göra om ngt av detta och jag kommer bidra med ett högt och seriöst rp i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka