Antagen FalkenX | Ansökan till Servervakt [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

FalkenX

Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Christian

Vad heter du på discord? Falkenhex

Vad är ditt Hex:ID 110000105bbafc9

Ange ditt födelsedatum 11 Maj 1966

Beskriv din dagliga aktivitet. Rp dagligen ca 1-3 per kväll och det kan vara så att jag inte kan någon dag men på helgerna är jag mera aktiv rp oftast i veckan från kl 16,30 till 23,00 eftersom jag jobber som dessutom som sjukvårdare och där är mycket problem så efter vårat möte så tyckte som i ledning att jag skulle söka det med för att kunna hålla koll på problem och även hjälpa folk

Hur länge har du varit medlem på Unive? 2,5 år

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) alldrig

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har.
Istället för att aktivt leta efter fel (som Staff gör), så reagerar du på det som händer i din närhet under tiden du rollspelar.
Staff-teamet har ofta fullt upp med stora ärenden, ban-överklaganden och tekniska problem. Som servervakt fungerar du som deras förlängda arm "på fältet". Du tar hand om de mindre problemen direkt, så att Staff kan fokusera på de tyngre frågorna.
Om någon bryter mot reglerna – till exempel genom att lalla, använda OOC-snack eller förstöra för andra – har du verktyg att agera:
Kick: En varning där spelaren kastas ut men kan logga in direkt igen.
SV-ban: En kortare avstängning (ofta 30-60 minuter) som ger spelaren en chans att kyla ner sig och läsa på reglerna.
Det handlar inte bara om att straffa. En viktig del är att städa upp i spelvärlden:
Dva bilar: Ta bort övergivna bilar som blockerar vägar eller drar ner serverns prestanda.
Hjälpa nya: Om någon är ny och råkar göra småfel kan du guida dem rätt istället för att bara banna.

Varför vill du bli servervakt på servern?
Jag vill bli servervakt eftersom jag vill bidra till en tryggare och mer seriös RP-miljö. Min främsta drivkraft är att underlätta för Staff genom att ta hand om de mindre problemen som sker i ens närhet, så att de kan fokusera på de tyngre ärendena. Jag ser rollen som ett naturligt nästa steg för mig att utvecklas inom Unive och ta ett större ansvar för communityts välmående.
Mognad och Lugn: Som en lite äldre spelare har jag förmågan att se på situationer objektivt. Jag behåller lugnet även när det är hög stress eller hetsiga diskussioner, vilket är avgörande för att fatta rätt beslut som servervakt.
Erfarenhet av Moderering: Jag har omfattande erfarenhet som moderator för stora streamers som Kevster och Kebab. Det har lärt mig att hantera olika typer av människor, förstå regelverk och veta när det räcker med en tillsägelse kontra när kraftigare åtgärder krävs.
Hjälpsamhet: Jag brinner för att hjälpa andra. Oavsett om det handlar om att guida en ny spelare rätt eller att städa upp i rpn (t.ex. dva bilar), så finns jag där för att göra upplevelsen bättre för alla.
Jag vill inte bara "banna folk", utan jag vill vara en positiv förebild som höjer nivån på servern genom att finnas till hands och agera när det behövs.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Ja så Korruption är när Man Använder sina perms för Sitt eget Bästa, Som tex att jag Kickar en Grabb bara för att han är Jobbig och jag Ogillar, Det är Korruption sen även om jag svbannar någon utan att bifoga Bevis.

Senast ändrad:
Kan du utveckla samtliga frågor.

+ rep, han hade själv kunnat sitta som SV Ansvarig, med den erfarenheten besitter

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka