Nekad Fabian. | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Fabian.

Icke Medlem
Meddelanden
112
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 18 Augusti 2006

Vad heter du på discord? Lukas.#6642

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 406

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 8 timmar på vardagar o typ 12+ på helger

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag kommer att spela o det är efter skolan typ efter skolan till jag går och lägger mig typ

Hur många timmar har du på FiveM? 406

Vad heter du? Hugo Karlsson

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag vill bli polis för att det värkar vara ett intressant jobb och jag vill ta hand om servern och hjälpa människor och ta hand om staden för det är mycket kriminellt ute i staden har inte så mycket svagheter kan bli lite arg ibland

Varför ska just du bli anställd? jag kommer hjälpa många folk i staden kommer att vara online på nätterna när inte så många poliser är inne o då är jag inne och tar hand om servern som jag sa. Jag är bra på att köra bil och kan jobba under press

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är social lugn och tar inte saker för hastighet tänker innan jag gör saker. hyfsat bra på att skjuta jag lyssnar alltid på dom som är högre uppsatta

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej men min pappa är polis och vet hur yrket fungerar och kollat många filmer

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? om jag har stannat en person så går jag fram till personen o säger typ de gick lite snabbt där va o pratar lugn med honom sen så pratar jag med en högre uppsatt om vad som ska hända med personen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag går fram till min kollega och kollar om allt är bra med honom om de är dåligt ringer jag en ambulans sedan så säger jag i radion att kollega är nere och att det har skett en skottlosning sen så säger jag va han åkte någon stans och hur han såg ut o hade förkläder.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? vi ställer ut bilarna som ett slags skydd sen så sätter vi ut avspärrning sen så tillkallar vi högre uppsatta poliser med smg utbildning för man vet aldrig vad rånarna kan ha på sig och sen så får vi skicka fram en förhandlare som kan förhandla med rånarna

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag kommer sitta kvar i bilen och prata med honom att han ska ta ner kniven och sluta vifta runt med den för att folk kan skadas sen så ifall han inte lyssnar kör ja fram lite och ta fram tazern ser jag att han springer mot mig så skjuter ja ett teazer skott och gå fram till honom och sätter på handfängsel och sen tar jag honom till stationen sen så får högre uppsatta poliser prata med honom

Förklara vad radiodisciplin innebär. de är att de ska vara lungt i radion inge lall eller skrik man ska bara vara allmänt skjön och lyssna och säga saker man bara behöver.

Vad betyder våldstrappan? beroende på hur "grovt" du behöver sätta dig in "brottet" som någon har begått om personen är vänlig osv så behöver du bara prata och mm. men om personen är aggressiv och skriker så kan man ta fram tazern eller batongen och han kanske börja lyssna då och ifall han inte gör de o fortsätter o börja knuffar o slås så kanske man behöver få ner honom på marken på något sätt

Senast ändrad:
ja jag vet att jag avgick snabbt sist men ni kan ge mig en sista chans jag ångrade mig ganska snabbt
hoppas jag kan bli polis igen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka