Accepterad Fågel08 | Ansökan till Staff [Limpis]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Znaxse

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
129
Reaction score
7
Vad är ditt namn i verkligheten? Vilmer

Ditt discordnamn: Znaxse♡#2618

Ange ditt födelsedatum 14 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för att hjälpa serverns medlemmar och bevissa hur en staff ska bete sig hur man ska vara bra stafff alltså vara en förebild för resten av servern. Jag vill bli staff för att se ut/och vara en bra förebild för alla nya och alla som ksk har vart på servern längre. Jag vill att alla ska ha ett lika värde samtidigt som jag kommer vara sträng och ta dem åtgärder som behövs. Jag kommer utveckla servern för att bygga den uppåt få fler att tycka om den. Unive är en server där alla är välkommna sålänge man kan bete sig mott andra på servern. Jag vill få servern att gå framåt och hjälpa till att få den framåt med att få bort alla som inte kan bete sig och ta in nya personer som värkligen kan bete sig och vet hur man rpar på ett snyggt sätt. När man är staff har man ett väldigt stort ansvar, Det ansvaret gäller att man ska klara att hjälpa till att hålla uppe en server med över 20,000 medlemmar... 20,000 är väldigt många personer och därförligger en stor del ansvar på dig/en själv att man värkligen kan ta sin plats på ett bra sätt där alla högre uppsatta kan lita på en och värkligen får veta att man värkligen vill ffokusera på staff-teamet och bygga sig uppåt. När man väll blir staff finns det hur mycke olika sårtes grejer man kan göra. Folk tror att det ända man gör som staff är att sitta i noclip och flygga runt och banna folk hitt och ditt. Staffs har så mycket att göra hela tiden inte bara vara inne och sitta i noclip utan även att man sitter i tex Support rum och tar emot massa ärenden eller att man kollar upp loggs. När man är ingame och glider runt i noclip finns det massa ställen man kan vara på dem mest utsatta ställerna är typ Piren eller torget och det är frö att dem flesta nya till servern tar sig ditt och håller på. Nu ska vi inte hata på alla nya till servern för alla har vart där när man sprang runt och cyklade. Det är inte så lätt att vara ny till en server och unive är en server där alla är välkommna sålänge man kommer med ett leende på läparna och ser framemot att rpa på unive, När man ser en icke medlem göra fel behöver man inte ta lika hårda banns på dem eftersom dem är nya och då kan man ge dem en chans med bara en kick eller en kort ban för att dem ska lära sig och ändå vilja fortsätta rpa. Därför är det viktigt att när man väll kommer fram till en sån situation där det finns massa icke medlemar som inte kan alla regler än eftersom man lär sig reglerna innan man blir medlem på servern så det är viktigt att tänka på: "tänk när jag va icke medlem och inte visste vad jag skulle göra" och se efter innan man lägger en lång ban på någon som inte lärt sig reglerna och behöver göra de! Jag vill att alla ska ha en chans på unive oavsett vem man är!

______________________________________________________________________________________________________
Nu finns det även massa olika områdesansvariga och anvariga kring olika positioner inom staff-teamet... detta är dem jag kan:

(Servervakt-Ansvarig)
En Servervakt-Ansvarig jobbar med att hålla koll på alla personer som är servervakter och se till att alla dem sköter sig och inte är korrupta eller att man inte kan bete sig mot staffs eller andra folk på servern. helt enkelt hålla koll på alla som bär Servervakt rollen

(Krimminel-Ansvarig)
En krimminel-Ansvarig håller koll på alla krimminela på servern och ser till att man följer alla krim regler och håller även på hur man rpar krim och ser om man kan göra några förbättringar

(Support-Ansvarig)
En Support-Ansvarig sitter i ett support rum med flera staffs och tar hand om alla ärenden för alla som sätter sig i väntrum och behöver hjälp med någonting.

(Donations-Ansvarig)
Donations-Ansvariga håller koll på alla Donationer som servern får och skickar in filer eller scripts till philip för att han senare ska lägga in dem i unive och man kan använda dem ig.

(RP-Ansvarig)
Håller koll på rpn runt omkring servern ig för att se vad som kan behövas förbättras med rpn och kollar så alla med medlemms rollen sökter sig och följer alla regler

(Jobb-Ansvarig)
Jobb-Ansvariga håller koll på allt som har med jobben att göra tex skappa nya jobb eller att man ser till ig att det inte sker någon korruption eller att man kan hantera jobbet bra. Dem ser även till att jobben är aktiva eller lägger in mer scripts för att å jobb rpn bättre

Det finns även massa områdes-ansvariga och dem områdesansvariga håller koll på alla som är ansvariga över den delen som man själv är områdesansvarig på tex Områdes ansvarig jobb håller kolla på alla som bär jobb ansvarig rollen!

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? måndag 16 - 22
tisdag 15 - 22
onsdag 16 - 22
torsdag 15 - 22
fredag 15 - 02
lördag 13 - 01
söndag 13 - 22
Varejerar om jag har träningar eller lov
Hur länge har du spelat på Unive? sen 9 april 2022 ungefär

Har du tidigare erfarenheter som staff?

Jag har aldrig varit staff innan men kan några kommandon och kommer hanskas med dem på ett bra sätt och inte abusa dem!
Staff Kommandon:
/toggelname Visar steamnamn+id
/toggleid visar personens id
/svban(id) (anledning) bannar person i 1h
/kick (anledning) kickar spelare
/ban (id) (anledning) bannar spelare
/goto (id) går till spelare
/revive (id) Ger en revive till spelarens id
/freeze (id) fryser spelare
/unfreeze(id) sluta frysa spelare
/bring (id) gör så det id/person kommer till dig
/unban (hex) (anlednig) Unbanar någon
/v (spawnnamn) Spawnar in en specifik bil
/setperm(id) Ger perms till personen
/setjobb (id) (vilket jobb) ger de jobbet som är inskrivet
/giveitem(id) ger personen föremål som är inskrivet
/addkey (nycklensnamn) ger sig själv nycklar till ett specifikt hus
/sv (servervakt chatten) skriver i sv chatt
/tpm du går till din waypoint du satt ut
/sc du skriver i staffchatten
/clearinventory (id) raderar/rensar spelares inventory
/giveweapond (id) (spawnnamn) (hur många) ger vapen till person
/banhistory (hex/id) vissar banhistorik
/spec (id) spectatar specifik person
/unspec(id) slutar speca
/who (id) kollar roller ig tex krimminel och medlem
/skin (id) ger personen menyn för att välja kläder och utseende
/ped(id) ger personen pedmeny

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Det är inget jag inte vill jobba som men har färre kunskaper inom Donation! Men det finns inget som jag verkligen inte vill bli!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka