- Meddelanden
- 97
- Reaction score
- 23
Åtgärds-referens
ID: 3192 — Mild (3p)
Typ: Mild FearRP (§ 4.1d)
Anledning: Kör iväg när polis riktar.
Personal: Makkes
Datum: 2026-05-20
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag körde förbi inquisitor och såg min vän ligga där på marken bland några poliser bredvid sig. Från mitt perspektiv såg jag inte någon rikta vapen mot mig utan bara en tazer. Jag väljer då att hoppa ut ur bilen för att hjälpa min vän och få in han i bilen. Efter jag började köra därifrån märkte jag att det var en annan person som riktade vapen mot mig vilket jag inte hade uppfattat. Då insåg jag att jag hade gjort fel och stressade så jag släppte ut min vän ur bilen och körde ifrån platsen. Kort därefter blev jag indragen till support och bannad för mild fearrp.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att bannen är lite hård eftersom jag hade missuppfattat situationen. Jag såg först ingen som riktade emot mig utan bara en tazer så jag tänkte att jag inte hade gjort något regelbrott. Det var efteråt jag kollade bakkåt och såg att det var någon som riktade mot mig och då förstod jag att jag hade gjort fel. Jag menade aldrig att bryta mot reglerna utan jag reagerade bara stressat i stunden och tog ett dåligt beslut. Jag har dessutom väldigt få bans och min senaste var ungefär ett år sen och med det menar jag att jag följer reglerna och försöker få bra rp men det blev bara lite fel i detta scenario.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Har själv inget klipp på händelsen men staffs har själva klippet. Jag hoppades också att någon speccade mig i fgm då det skulle se mitt perspektiv.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja