Nekad Expanderbult | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Expanderbult

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/expanderbult

Ditt Hex-ID: 110000116ffdac5

Vad är din discord tagg? Expanderbult#2174

Vem var det som bannade dig? Philip320

Hur lång tid var din ban? Blacklist

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Klakesko-meddelandet

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag gjorde extremt fel genom att försöka lura servern för att få en gratis import. Det är ofattbart från någon annans perspektiv hur mycket jag ångrar mig, eftersom att känslan vara utan en server i över 7 månader där man spenderade flera timmar varje dag är ofattbart tråkig. Det är en enorm ånger, och jag ställer mig ofta frågan varför jag var dum nog att göra det överhuvudtaget. Jag är väldigt ledsen för detta och ber personligen om ursäkt till alla inblandade.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag blev p-bannad för första gången i somras från Unive. Anledningen till denna bannen kan man säga är att jag betedde mig allmänt dåligt i Philips DMs. Jag tjatade dagligen om att Securitas skulle få sina önskemål implementerade och blev otrevligare för varje dag som gick. På den här tiden förstod jag inte hur mycket jobb som ligger bakom en såpass stor FiveM-server och att det fanns så otroligt mycket prioriteringar före Securitas, vilket är en självklarhet för mig idag som jag har mer än full förståelse för. Det räckte inte med att jag tjatade konstant, utan en dag gick jag steget längre och staffdisrespectade grovt. Detta var något jag lärde mig av och som blev en självklarhet för mig. Bannen var som en väckarklocka, jag förstod inte riktigt att det jag gjorde var så fel. Jag blev väldigt besviken och ledsen över denna bannen. Jag kände verkligen att jag trivdes och hade enormt kul på Unive. FiveM på Unive var i princip det enda jag spelade när jag var inne på datorn. Jag skrev till Philip på Discord DM och får väldigt snabbt svar. Dessvärre lyckades jag inte bli unbannad, vilket vore konstigt om jag hade blivit eftersom att det var på Discord-DM. Jag hade inte alls i tankarna att göra en banöverklagan, utan istället beslutar jag mig för att ban-evadea och är redan inne på servern igen dagen efter att jag blivit bannad. Det hinner gå ett par månader innan jag blir upptäckt vilket resulterar i en omedelbar blacklist. Jag var hela tiden medveten om att jag kunde bli upptäckt för varje dag som gick och var alltid lika orolig när man skulle gå in på Discord att Unive inte längre fanns kvar bland serverlistan. Som sagt, en dag blev mardrömmen till verklighet. Denna gången bestämde jag mig för att skriva en banöverklagan och visa att jag hade lärt mig något från förra händelsen. Min banöverklagan går lyckligtvis igenom, vilket jag förmodar var för att jag hade under fyra månaders tid visat att jag hade lärt mig något från förra händelsen och inte gjort om samma misstag igen, även om jag samtidigt spelade på servern på ett oärligt sätt. När jag såg att min banöverklagan blev godkänd hoppade jag minst sagt upp i stolen och fick ett enormt lyckorus. Jag blev så otroligt glad över att få komma tillbaka till servern där jag spenderade all min tid framför datorn. Mina förväntningar var i botten över att få komma tillbaka, men Philip såg väl förmodligen att jag hade bättrats och lärt mig något av förra händelsen. Dessvärre hinner det inte gå ett par-tre månader innan jag återigen gör bort mig. Hagge och jag kommer på idén att förfalska en Swish och försöka få in en gratis importbil. Importbilen skulle skrivas över på Hagge några dagar senare, emot att jag fick en PED. Självklart hänger jag på detta utan att ens tänka efter. Jag var medveten om konsekvenserna, men på något sätt så bara körde jag på oavsett. Det var på något sätt som att jag inte brydde mig om att jag återigen kunde förlora Unive. Varför jag kände så kan jag omöjligt svara på, jag hade väl tröttnat lite för stunden och valde att ta ett oärligt och dumt beslut som jag aldrig skulle ta idag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej, det var ytterst mitt fel och är något som jag bittert fått ångra under dessa 7 månader som blacklistad. Ångern är ofattbar från någon annans perspektiv, att bli utesluten från ett community där man spenderade flera timmar dagligen har gjort mig otroligt ångerfull. Unive är helt klart Sveriges bästa community, och går inte att ersätta på någon front. Jag kan säga med handen på hjärtat att jag har fått en lärdom för livet, och att jag aldrig skulle göra om något liknande om jag fick en till chans.

Hur många tidigare avstängningar har du? 4

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag kommer inte riktigt ihåg övrig bans förutom min tidigare blacklist.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det har gått 7 månader sedan jag gjorde detta otroliga misstag, och ångern blir värre för varje dag som går. Det är väldigt svårt att släppa Unive, och kommer troligtvis att ta betydligt längre tid innan jag helt kan gå vidare från Unive. Men om jag fick chansen att spola tillbaka tiden 7 månader och göra något annorlunda för att slippa hela den här processen och känslan av att vara utesluten så hade jag hållit mig utanför den här skiten. Jag skulle tänkt mig för, och insett redan då att jag inte kommer vilja stå för konsekvenserna som lär komma med den här handlingen, och istället visat respekt för communityt och skött mig. Precis som Hagge fick, så hoppas jag på en allra sista chans där jag kan visa att jag är en spelare som lärt mig något efter mina bittra erfarenheter och bidra till communityt och ha roligt istället för att hitta på dumheter.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att man ska gå den ärliga vägen och sköta sig istället för att ta dumma beslut som du kommer att ångra senare. Det var dumt gjort, och här står jag 7 månader senare och faktiskt haft tid att ta åt mig och lära mig av detta, men trots det kommer ångern alltid att leva kvar.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Senast ändrad:
problemet som jag ser är att du redan kommer från en blacklist tidigare, detta är en skillnad gentemot Hagge. Det är en sak att få en "andra chans", men när det börjar handla om tredje och fjärde då är det något annat och att du inte ser det faktumet är problematiskt, regelbrottet vi pratar om här är bedrägeri, detta är olagligt enligt svensk lag också, vi ser väldigt allvarligt på detta.

problemet som jag ser är att du redan kommer från en blacklist tidigare, detta är en skillnad gentemot Hagge. Det är en sak att få en "andra chans", men när det börjar handla om tredje och fjärde då är det något annat och att du inte ser det faktumet är problematiskt, regelbrottet vi pratar om här är bedrägeri, detta är olagligt enligt svensk lag också, vi ser väldigt allvarligt på detta.
Först och främst vill jag verkligen tacka för att du tog dig tiden och gav mig en utförlig förklaring istället för att bara neka direkt, det uppskattas verkligen mer än du tror.

Även om Hagge inte blivit blacklistad tidigare så har han hittat på betydligt mycket mer skit än vad jag har gjort, och har varit en problemspelare på ett helt annat sätt än vad jag har varit. När det kommer till denna händelsen så ljög och slingrade Hagge sig i flera veckor, tills du skriver till honom och han förstod att du hade kommit på honom. Jag erkände redan samma kväll, redan där har Hagge gjort ett större fel genom att ljuga och slingra sig i flera veckor. Dessutom ljög han och undanhöll information i sin överklagan. Han skrev att jag och Kenoboi övertalade honom till att göra det, dessutom undanhöll han informationen om att han gav mig en ped som tack för hjälpen. Det var han som kom på idén och drev igenom själva blåsningen, och jag hängde på eftersom att jag skulle få en ped emot att jag stod på donationen för bilen som senare skulle skrivas över på honom.

Sammanfattat ovan drev Hagge igenom blåsningen, jag hängde på och gick med att han skulle skriva donationen på mig. Efter detta väljer Hagge att slingra sig och ljuga i flera veckor. Därefter väljer han att ljuga och underhålla information. Om Hagge får en chans efter detta tycker jag verkligen att jag förtjänar en chans. Dessutom vill jag även till viss del försvara mitt tidigare förflutna gentemot Hagges, mer specifikt min blacklist pga att jag spelade under ett annat namn. Under hela den tiden skötte jag mig till punkt och pricka, jag bidrog till servern med bra rollspel och kan inte komma ihåg att jag blev bannad en enda gång. Om man då jämför den blacklisten med Hagges register skulle jag säga att det han gjort tidigare och ställt till med är helt klart värre även om han inte rent formellt blivit blacklistad.

Jag hade förmodligen inte välkomnat mig själv tillbaka om jag var i din situation, men det har gått över ett halv år sedan händelsen och jag hoppas att vi på något sätt kan dra ett sträck över händelsen. En spelare som fått en tredje chans och lärt sig av sina tidigare misstag kommer att sköta sig bättre än någon annan spelare då han vet hur det känns att vara utan Unive, och är medveten om konsekvenserna. Jag kommer ihåg hur glad jag blev när jag fick min förra blacklist överklagan godkänd, och är så enormt besviken och arg på mig själv över hur jag kunde välja att hitta på detta och göra mig bort igen trots att jag hade turen att få en andra chans. Det var jävligt dumt gjort och jag är oerhört ångerfull och hoppas att vi kan komma fram till en lösning som gör att jag kan få en allra sista tredje chans att visa att jag faktiskt lärt mig något och kommer sköta mig och bidra så gott det går.

Jag vet inte varför jag gjorde det där och då, men det jag vet idag är att jag har lärt mig något av det och att det aldrig skulle hända igen. Både du och jag vet att jag aldrig kommer våga mig på minsta lilla skit efter allt det här om du känner dig generös nog att ge mig en allra sista chans.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka