Eprox | Ansökan till staff [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    5
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Eprox

Icke Medlem
Meddelanden
1,048
Reaction score
65
Användarnamn: Eprox

Vad är ditt namn i verkligheten? Matte

Vad heter du på discord? Eprox#7527

Ange ditt födelsedatum 8 Juni 2005 / Alltså 15 år

Mellan vilka tider kan du oftast spela? just nu är det som sagt Sommarlov och jag har väldigt mycket tid och är aktiv i discorden och ingame samt på forumet. Även när det inte är sommarlov är jag aktiv nästan hela tiden då jag har väldigt mycket fritid och det jag gör mest på min fritid är att vara på datorn.

Jag tränar på dessa dagar och kommer inte att kunna vara aktiv under dessa tider dom dagarna som står nedanför:

Tisdag: 18:40 - 20:10
Torsdag: 18:40 - 20:10
Lördag: 13:40 - 15:10
Söndag: 13:40 - 15:10

Annars är jag aktiv hela tiden.
Men ifall jag skulle säga på ett ungefär så skulle säga att jag är aktiv från 14:00 på dagen till 07:00 på morgonen med jämna mellanrum skulle jag såklart också ta pauser under dagen
När det är skola skulle jag säga att jag är aktiv från 16:00 till 02:00.
(Ibland mer ibland mindre).
som sagt kan det komma prov, läxor, familj, och andra saker i vägen som man ibland måste prioritera först.
:)

Vad skulle du göra om du blir staff? Det jag vill åstadkomma som staff är att göra servern till en ännu bättre server än vad den redan är
med andra ord vill jag göra servern till en så bra server som möjligt och hjälpa folk som skriver reports och se till så att alla rp,ar bra och rätt och inte bryter mot våra regler.
Jag vill att servern ska ha en så bra upplevelse som möjligt för dom som är nya på multistaden men också gamla såklart.
med det menar jag att jag vill att det ska vara så verkligt som möjligt till exempel att man inte pratar ooc eller failrp,a. Jag skulle sitta och specca folk väldigt mycket tror jag eftersom jag gillar att se olika scenarion och hur folk hanterar olika scenarion och under tiden kommer jag kolla så dom följer alla regler och inte powergamar eller bryter mot någon annan regel.
Jag vill se till så att alla har kul och tycker om att spela på just Multistaden.
Ett exempel på hur jag skulle reagerat ifall någon bröt mot en regel: Jag ser att någon vdm,ar någon.
Jag skulle först av allt fråga vad dom håller på med och se varför dom gör det, sen skulle jag säga att det är strikt förbjudet att vdm,a och ifall jag ser att dom inte förstår eller överhuvudtaget bryr sig så får dom ta konsekvenserna för det till exempel att dom blir sparkade från servern.
Men sen beror det alltid på för ser jag att en person kör över någon flera gånger och inte slutar tills han andra dör då skulle jag inte bara kicka honom utan jag skulle bannat honom i en dag så att han förstår att det är helt oacceptabelt beteende.
Jag vill inte bara bli staff för att jag vill ha makt och kunna kicka eller banna folk jag stör mig på eller annat skäl utan jag skulle ha tagit min roll väldigt seriöst och gjort mitt bästa för att vara en så bra staff som möjligt.
En sak som jag själv hatar är att man väljer sidor bara för att man känner någon.
Alltså att till exempel ser två stycken slå varandra i greenzone men att jag väljer att kicka honom som jag inte känner medans jag låter honom som jag känner gå vidare just för att jag känner honom.
Jag kan väldigt mycket inom rp eftersom jag rp,at sedan jag var 12 vilket ger mig en fördel då jag kan vartenda regler i servern samt har jag lite över 1.300 timmar på Fivem.
Jag kan absolut inte allt inom staffarbetet men jag skulle säga att jag kan det mesta men såklart kan man alltid bli en bättre staff än vad man redan är och utvecklas med tiden.
Jag hade inte bannat någon för att jag har hört att dom till exempel har gjort något. Jag tycker att man borde kolla upp det mycket innan man bannar någon till exempel att dra in dom i support och be dom att visa ett klipp på hela scenariot eller sett själv att någon har gjort fel.
För jag tycker att det är väldigt dåligt att någon som är oskyldig skulle bli bannad.

Jag skulle samt att sitta i en support kanal hela tiden så att alla sm sätter sig i ( Väntar på support ) ska kunna få hjälp så snabbt som möjligt och så professionellt som möjligt.
Jag skulle också att hållit koll på hela discord servern till exempel ifall folk skulle sitta och bråka i någon ooc kanal.
Jag skulle verkligen gjort allt för att bara förbättra allt på discord servern.

Jag skulle också suttit inne på forumet hela tiden och kollar på (Ban överklagelser), (Whitelist ansökningar), osv för att alla ska kunna få så snabb hjälp som möjligt.

Om jag blir staff hade jag gått all in på det och lagt ner med mitt rp,ande och verkligen fokuserat på att förbättra servern och att hjälpa dom som har problem med något osv. :)

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Det fungerade utmärkt men jag känner att jag inte var riktigt säker på vad det var för något jag trodde det var som servervakt men med fulla perms.
Jag ville inte då ge 100% som jag vill nu som staff.
Innan när jag var staff rp,ade jag helt för mycket för att kunna vara en bra staff men nu har jag verkligen bestämt mig och det är staff jag vill vara och gå all in på.
Jag känner nu att jag inte alls tog rollen seriöst jag menar som staff har man ett stort ansvar och jag känner att jag kunde missbruka det ibland tycker jag men det var inte som att jag missbrukade det grovt då i heller utan det jag gjorde var att typ tpm,a till stan för att jag inte orkade ringa en taxi eller vän.
Men nu kommer jag inte ens behöva det då jag har bestämt mig att rp,a extremt lite och som jag sa gå all in på staff istället.
Men annars skulle jag säga att jag hjälpte många som staff och fick mycket positiv respons av andra.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja jag har som sagt varit staff innan som jag skrev där uppe på frågan )Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där?)
Jag skulle säga att jag är väldigt bra på att lyssna på vad folk har att säga vilket man gör väldigt mycket som staff då du kommer att behöva 2 sidor eller tillochmed fler av ett scenario.
Jag är också väldigt bra på att veta hur jag skall agera i olika situationer.
Jag kan göra flera olika saker på samma tid vilket också behövs som staff då det ibland kan bli väldigt stressigt.

Sen är jag också väldigt trevlig mot allt och alla :)

Vad kan du om skripts? Jag kan absolut inte mycket alls om scripts.
Men jag skulle jättegärna vilja lära mig om det ifall det är något som behövs inom staff rollen.

Varför vill du bli staff? jag vill bli staff för att jag älskar att få hjälpa andra.
Jag vill också bli staff för att som sagt vill göra denna servern till en så bra server som möjligt.
Jag vill också gärna hjälpa andra staffs som kanske behöver hjälp ifall det blir mycket och stressigt med något.
Jag vill göra något för servern helt enkelt och göra det till en så rolig och verklig server som möjligt med ett roligt och trevligt community.
Staff teamet är också extremt snälla och duktiga på det dom gör och man saknar att sitta i discorden med dom.
Jag vill inte att folk som till exempel är nya på servern ska känna att dom inte vill spela är för att dom blir vdm,ade eller rdm,ade direkt när dom kommer in så att dom känner att det är en oseriös server utan staffs eller regler.
Jag tycker det är kul när folk kommer ihåg en som en hjälpsam och snäll person och det är det man bland annat kan visa som staff.
Jag vill få bort alla som förstör alla andras spelupplevelse till exempel folk som dubblar vapen rdm,ar vdm,ar failrp,ar snackar ooc osv.
jag är inte någon som får staff rollen och sen skiter i det för att jag bara vill flexa med att jag är staff.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar bara på multistaden och det kommer att förbli så :)

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Jag förstår ta er tid :)

Senast ändrad:
+rep Mycket bra ansökan, Du förtjänar det till 100% Lycka till min broder och man har märkt du har lagt ner så mycket tid på denna ansökan Mvh Vonix

Senast ändrad:
+rep Mycket bra ansökan, Du förtjänar det till 100% Lycka till min broder och man har märkt du har lagt ner så mycket tid på denna ansökan Mvh Vonix
Tack, det uppskattas Vonix

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka