Accepterad Emnez77 | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Emnezㅤ

Icke Medlem
Meddelanden
622
Reaction score
19
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199265796150/

Ditt Hex-ID: 11000014dd0d036

Vad är din discord tagg? emnez#7230

Vem var det som bannade dig? Tror det var Flinhc och T4arget

Hur lång tid var din ban? 30 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320's server: ❌ Du är temporärt avstängd från Unive ◤ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ◥ BanID: mxooln Anledning: Racism Placerad av: T4arget Går ut om: 29 dagar 21 timmar och 3 minuter

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Vet inte, väldigt oklart då jag får höra olika från många staffs. Tror de bannade mig eftersom att när de fick in en rapport om rasism att de kanske ansåg där och då att det var det fast anledning bakom och det inte var så uppenbart just då. Men det är helt lugnt

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Okej om vi spolar tbx. Jag softade me mina vänner och de va en bil som började pitta och köra in i mig, jag visste att det var Peaky blinders och han började kaxa mot mig och körde in i mig igen. Då rpade jag på skador och sen efter det sa jag ''stick hem till ditt land'' vilket jag använde mitt ordval fel och det var verkligen inte rasistiskt menat överhuvudtaget. Efter ca 3 timmar efter det får jag ett pm, hej kan du komma support. Jag kommer direkt och jag berättar från mitt perspektiv och efter vi argumenterat ett tag slutar det med att jag får gå därifrån med att bara be om ursäkt vilket jag anser rimligt. Efter detta går min söndag som vanligt men senare på måndagen får jag ett till pm ''kom support'' jag går dit givetvis. Han säger att han fick in ett klipp när jag uttryckte mig på ett rasistiskt sätt enligt honom och vi diskuterar, den helpern väljer att banna mig i 65 dagar för rasism samt dra mina roller. Efter det drar jag tbx till support för att berätta att ärendet var redan löst från början och att det hela var ett missförstånd, då kommer en mod in efter någon timme och unbannar mig samt ger tillbaks mina roller. Och säger att det verkligen inte var rasism, efter detta drar jag och tackar för mig. Idag när jag kom hem från skolan pluggade jag lite till kommande prov och senare snackade med min vän, jag skulle donera för kriminell roll och han skulle betala lite så vi skulle dela på summan. Vi donerar och jag får rollerna, efter bara 8 minuter får jag indragen allt + 30 dagars ban. Jag hoppar support och har suttit i support sen 17.59-20.53 och försökt fatta varför jag är bannad eftersom ärendet har blivit löst 2ggr innan och det hela var ett missförstånd. Helpers och en mod sa att de skulle ge tillbaks mina roller men att de fortfarande behövde tillåtelse från de som placerade den. Denna person kan alltså inte ta ett nej och fortsätter sitta support för att få mig bannad, vilket gör mig upprörd. Ingen verkar vara tillgänglig och flinhc eller t4 tog in mig i support innan dom banna för att förstå båda sidor och få veta att det hela var ett missförstånd och att ärendet hade redan löst sig sedan i Söndags.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja den var felaktig, eftersom att jag hade löst ärendet 2 ggr innan och allt var utrett men han fortsätter hoppa support oavsett när ärendet är löst. Jag är ingen rasist och den är felaktigt placerad omedvetet eftersom ni inte fått vetat vad som egentligen hände. grejen var de va inte ens rasistiskt menat, det jag syftade på var att han var kostymnisse och därav sa jag att han skulle åka hem till sitt ''land'' men jag formulerade mig fel. Deras ''land'' menade jag att de var deras hus och gängkultur, alltså maffia (Peaky)

Men att jag refererade på så sätt var fel utav mig, men det var verkligen inte rasistiskt menat. Och sen så hade jag lite otalat med peaky sen innan också vilket också gjorde det starkare. Sen att jag donerade för kriminell roll efter jag löst detta ''ärende'' 2 ggr med både mods och helpers för att sedan få indragen allt samt ban efter 5 min efter donationen.

Hur många tidigare avstängningar har du? 5

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mest små bans, de ända ''riktiga'' alltså bans som var rätt var när jag bytte server och blev bannad av philip och när jag var kvar för länge under en skottlossning

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? inte använt det ordvalet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? nja, det hela var ju ett missförstånd men det är väll att inte uttrycka mig med just det ordvalet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja, vill även tillägga att jag donerade för krim och 2 min sen blev mina roller dragna för missförståndet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka