Inaktuell Emin | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EminSWE

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
2,102
Reaction score
89
Vad är ditt namn i verkligheten? Jag heter Emin irl

Ditt discordnamn: Min discord tagg är Emin#4089 MEN har i smecknamn på Unive discorden "EminSWE" då jag heter så på steam.

Ange ditt födelsedatum 13 Februari 2007

Varför ska just du bli staff? Hej, jag vill bli staff för många anledningar. Den största anledningen är för jag vill hjälpa driva servern på ett positivt sätt, jag fick chansen förut av då 320 men blev demoted då jag var utomlands och kunde inte va inne. Jag har återigen tagit i samman att skriva denna ansökan. Varför då jag ska bli staff är en bra fråga. Många ansåg mig som snabb på ge roller, i pm och kunnig. Jag kommer därför fortsätta i den linjen och alltid försöka göra mitt yttersta i arbetet.

Helt enkelt har jag ett intresse för hårt arbete. Jag kommer inte lämna jobbet halvdant utan gör allt helt med hjärtat. Jag vill verkligen detta så kommer satsa grovt på detta. Om man ska jämför lite så jag jag mycket erfarenheter kring rollen. Jag ägt en egen server varit MA och Servervakt ett flertal gånger.

Lite av grejerna som en staff möter:

Bemötande:

Det viktigaste enligt mig som staff är två grejer. 1 Kunna stå och argumentera för sin sak. 2. Sitt bemötande. Tänk er en icke medlem som aldrig spelat fivem som hoppar support för att få hjälp. Då ska mitt vackra och snälla bemötande komma in och va alltid villig att hjälpa även om det är en person man inte gillar. Man ska ge sitt yttersta i sitt arbete med andra ord.

Kollegor och hjälp:

Jag som nu varit Server Vakt två gånger har nu extrema kunskaper. Jag kan till exempel för det mesta va reglerna och commandsen. Men ändå är det viktigt att fråga om ”hjälp” när man inte kan/vet. Staff kollegorna är till för att ha skoj och hjälpas åt liksom, så tänker jag iallafall. Jag hoppas att jag och kollegorna kan ha det roligt i support och annat. Hoppas att samarbetet mellan oss blir hög och vi hittar in i varandra.

Medlemmar samt icke medlemmar:

Unive är en server uppbyggd av medlemmar samt icke medlemmar. Tänk dig ett ”unive” utan medlemmar. Exakt, det skulle nog inte ens finnas. Därför måste man behandla och bemöta medlemmarna samt icke medlemmarna på ett bra sätt. Mitt mål som staff kommer bli att få dom icke-medlemmarna att känna sig välkomna och kanske vilja ansöka om ett medlemskap. Då är det viktigt att låta proffsigt och ha bra bemötande så det känner sig välkomnade.

Banns:

Jag som servervakt står upp för mina banns och kan lätt därför förklara varför hen fick sin ban. Det är viktigt att tillägga att banns samt kicks är till för att ”lära sig” efter sina misstag. Banns är it tillför bara för att banna utan för att lära sig.

Sammanfattnings vis vill jag bli staff för att driva servern framåt inom RP. Det kan vara Krim Rp samt normal Rp. Det har hänt ett flertal gånger att ingen svarar på mina report hur akuta dom nu en är.

Nu så kanske ni undrar är du villig att ge upp din chefs position, svaret är enkelt. Blir jag godkänd sägs min chef position upp på kriminalvården och jag kommer förmodligen bli krim eller sjukvårdare.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Svårt och ge tider nu i förhand då man kan inte kan se i framtiden. Men på ett ungefär kan jag ge tider:

Vanliga Veckor dagar:

Måndag ~ Ca 3h (Slutar sent här så detta blir som en ledig dag)
Tisdag ~ 5-6h
Onsdag ~ 5-6h
Torsdag ~ 5-6h
Fredag ~ 6-8h
Lördag ~ 8+h
Söndag ~ 8+h

Lov:
Måndag ~ 9+h
Tisdag ~ 9+h
Onsdag ~ 9+h
Torsdag ~ 9+h
Fredag ~ 10+h
Lördag ~ 9+h
Söndag ~ 9+h

Som sagt Äre svårt att ge ut speciella tider men är alltid aktiv på dc förutom när jag sover :)

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive Roleplay i ca 2 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har mycket erfarenheter inom staff yrket. Jag har varit MA, varit Servervakt, ägt egen server, samt varit staff tidigare här.

Jag kan många olika kommands:

Banna/Kicka kommands:
/sqlban - Du bannar en person
/sqlunban - Det kommandot unbannar du en person med
/sqlbanhistory - Kolla anledningarna till bansen som personen har fått och vilken staff som har utfört banen
/sqlbanoffline - Detta kommandot gör så du kan banna en person som har gått offline med ett permid
/sqlsearch - Detta kommandot letar fram permidt på personen som kan användas i ./sqlbanoffline kommandot
/kick - Du sparkar personen från servern
/bring - Du tpar en person till dig
/goto - Du tpar dig till en person
/toggleid - Du ser idet på personen ovanför huvudet
/toggname - Du ser Steam namnet ovanför huvudet
/freeze - Du fryser personen så han inte springer/går iväg
/revive - Du återupptar personens liv

Förråd/invenroy kommands:
/clearinventory - Du tömmer någons inventory
/giveitem - Du ger en person saker som är tillgängliga på servern

Staff Kommands:
/noclip - Du får flymode och kan flyga osynlig på servern.
/spec - Det är som noclip fast den automatiskt flyttar dig med personen!
Obs! Även Knapp: ”G” Så kollar du deras inventory då du kan se spelarens pengar och annat som du har ärende i
/announce - Du ger ut ett viktigt meddelande till hela servern

Spelar kommands:
/m - Skriver privat till en person ingame

Lite av mig och min kunnighet kring områden:

Jobb ansvariga:

Unives jobb ansvariga är lyssnade på sitt jobb och jag vill fylla på och alltid vilja hjälp inom yrken. Märker ibland att det brister och det tar tid för svar. Jag skulle bidra med snabba svar ect.

Krim Rp:

Serverns Krim är viktig då det är många som väljer att bli Krim. Därför måste man sätta strikt och öka rpn. Därför behövs det alltid mycket folk till ”Krim Rp.”

Rp Ansvarig:

Jag som Rp ansvarig kommer alltid vara tillgänglig och vilja ta emot serverns alla möjliga reports. Hänt ganska många gånger att ingen drycker upp även om det är en extremt viktig report.

Support:

Om jag ser många eller få personer sitta i support väntrummet så kommer jag ta dom en och en. Jag kommer alltid bemöta dem med en bra ton och vara trevlig och försöka lösa deras problem. Om det behövs kommer jag tillkalla någon högre uppsatt som kan hjälpa till med ärende till ärende till exempel om en ban.

Donations:

Inga riktiga erfarenheter kring donations men är alltid villig att lära mig. Kommer försöka vara så några som möjligt då det rör riktiga pengar.

Annat inom servern:

Jag vill förminska lallet på servern. Men såklart så kommer det alltid finnas lallare som vill förstöra. Om jag bannar en person och den undrar i till exempel pm varför jag bannade personen osv. Så kommer jag gå igenom allt och förklara för personen steg för steg. Varför personen har blivit bannad och förklara från mitt perspektiv så hen förstår bättre och lär sig av sin ban.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Donate, detta är för att jag är typ så kallad ”rädd” och gillar inte arbeta när det handlar om pengar som tillkommer till någon annan då det kan lätt uppkomma fel. Men kan ändå arbeta inom det. Tack och hoppas jag kan få chansen igen :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka