Accepterad Emin | Ansökan till Staff [SBstyle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EminSWE

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
2,102
Reaction score
89
Vad är ditt namn i verkligheten? Emin

Ditt discordnamn: Nya: eminswe gamla: Emin#4089

Ange ditt födelsedatum 13 Februari 2007

Varför ska just du bli staff? Hej på dig läsare, jag vill bli staff för många anledningar. Den största anledningen är för jag vill hjälpa driva servern på ett positivt sätt och framåt i serverns utveckling, jag fick chansen förut av då 320 men blev demoted då jag var utomlands och kunde inte va inne ingame. Jag har återigen tagit mig i samman att skriva denna ansökan på grund av stort intresse av staff teamet och hjälpa personer samt servern. Varför då jag ska bli staff är en bra fråga. Många ansåg mig som snabb på ge roller, i pm och kunnig med mycket kunskap i akt. Jag kommer därför fortsätta i den linjen och alltid försöka göra mitt yttersta i arbetet med hela mitt hjärta och i omtanke att alltid försöka va över och bevis mig i fråga.

Helt enkelt har jag ett intresse för hårt arbete. Jag kommer inte lämna jobbet halvdant utan gör allt helt med hjärtat. Jag vill verkligen detta så kommer satsa grovt på detta och visa det för dig. Om man ska jämför lite så jag jag mycket erfarenheter kring rollen. Jag har varit MA tre gånger tidigare och Servervakt ett två gånger och helper. Jag ser en stor i potential med mitt arbete där jag alltid kommer och vill hjälpa servern och spelarna på den.

Lite av grejerna som en staff möter:

Bemötande:

Det viktigaste enligt mig som staff är två grejer. 1. Kunna stå och argumentera för sin sak och sitt agerande. 2. Sitt bemötande. Tänk er en icke medlem som aldrig spelat fivem som hoppar support för att få hjälp. Då ska mitt vackra och snälla bemötande komma in och va alltid villig att hjälpa även om det är en person man inte gillar. Det var bara ett exepmel, samma med medlemmar och så vidare. Man ska visa att man vill bära rollen och påverka. Man ska ge sitt yttersta i sitt arbete med andra ord och hjälpa så gått man kan. Kan man inte något så ska man våga att fråga om hjälp dom andra kollegorna i teamet, vi ska jobba för varandra och alla har liknande mål, att utveckla och hjälpa servern.

Kollegor och hjälp:

Jag som nu varit Server Vakt två gånger (+) har nu extrema kunskaper. Jag kan till exempel alla serverns regler och commandsen. Men ändå är det viktigt att fråga om ”hjälp” när man inte kan/vet. Staff kollegorna är till för att ha skoj och hjälpas åt liksom, så tänker jag iallafall. Jag hoppas att jag och kollegorna kan ha det roligt i support och annat. Hoppas att samarbetet mellan oss blir hög och vi hittar in i varandra och skapar en gemenskap.

Medlemmar samt icke medlemmar:

Unive är en server uppbyggd av medlemmar samt icke medlemmar. Tänk dig ett ”unive” utan medlemmar. Exakt, det skulle nog inte ens finnas. Därför måste man behandla och bemöta medlemmarna samt icke medlemmarna på ett bra sätt. Mitt mål som staff kommer bli att få dom icke-medlemmarna att känna sig välkomna och kanske vilja ansöka om ett medlemskap. Då är det viktigt att låta proffsigt och ha bra bemötande så det känner sig välkomnade. Det är också viktigt att visa sig aktiv i support och reports för hjälpa alla på ett bra sätt.

Banns:

Jag som var servervakt kunde stå upp för mina banns och kan lätt därför förklara varför hen fick sin ban. Jag har den kunskap inom serverns regler och är lätt lärd. Det är viktigt att tillägga att banns samt kicks är till för att ”lära sig” efter sina misstag. Banns är it tillför bara för att banna utan för att lära sig efter dom. Man ska vara tydlig i sina bans och hjälpa om personen undrar vad som var felet så ska man förklara och hjälpa utifrån det. Bannsen är tillför att kunna hålla den höga rpn på servern.

Sammanfattnings vis vill jag bli staff för att driva servern framåt inom RP. Det kan vara Krim Rp samt normal Rp. Det har hänt ett flertal gånger att ingen svarar på mina report hur akuta dom nu en är. Samt att ingen tar support ärenden.

Tidigare:

Jag har tidigare varit Medlemskaps ansvarig sedan staff där jag var helper sedan Medelsmakaps ansvarig. Jag har varit sv (servervakt) och jag vet och kan ta ansvar.

Medlemskaps Ansvarig nu:

Jag har varit MA 2-3 gånger och tycker att jag gjorde det bra. Oftast var det många som vill läsa forumet och ta interjuver så jag försökte också göra det när jag kan. Men oftast brukade jag specca och hålla koll på servern ifrån regelbrott och lall.

Målsättning:

Mina målsättningar är att jag ska jobba hårt. Jag är just nu Krim och med i ett gäng (Medelin) och därmed kommer jag kanske vilja va krim ansvarig, kanske inte. Osäker där. Det kommer inte påverka min aktivet. Jag kommer va en aktiv staff som hjälper alla jag kan. Jag är en streamer och kan vissa vårt staff arbete därifrån så medlemmar förstår oss och ser från vår syn. Jag vill jätte gärna arbeta mig upp till OA inom något område (Områdesansvarig).

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att report och supporten är lite långsam. Jag vet att ärenden kan ta tid och det är många spelare som behöver hjälp samtidigt. Men jag ser en potential där alla i support teamet kan samarbeta och utveckla detta så alla får sin hjälp som dom behöver.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Här är en ide. Istället för att sitta ett flertal staffs på ett ärende eller bara staffs som vill "lyssna" kan vi sprida ut oss för att kunna hjälpa alla i support. Vi kan med report system bara försöka vårt yttersta ifrån.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt med sin roller innebär helt enkelt att visa kompetens samt ansvar. Om du ska agera professionellt ska du va trevlig i bemötande samt svara och hjälpa från ditt yttersta. Du ska inte sitta och skrika utan vara lugn i alla lägen och inte svära på någon eller något.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Svårt att säga precisa tider men ungefär dessa:

Vanliga Veckor dagar:

Måndag ~ Ca 3-4h (Tärnings dag)
Tisdag ~ 5-6h
Onsdag ~ 5-6h (Träning sent)
Torsdag ~ 5-6h (Träning sent)
Fredag ~ 6-8h
Lördag ~ 8+h
Söndag ~ 8+h

Lov:
Måndag ~ 9+h
Tisdag ~ 9+h
Onsdag ~ 9+h
Torsdag ~ 9+h
Fredag ~ 10+h
Lördag ~ 9+h
Söndag ~ 9+h

Som sagt Äre svårt att ge ut speciella tider då tiderna kan ändras men är alltid aktiv på dc förutom när jag sover :)

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive Roleplay i ca 2-3 år och har god historik på servern och kan alla regler. Spelat sen multistaden. Jag fick för 4 månader sen indragna roller för jag spelade en devv server med en gammal rp servers namn. Sedan åkte jag på semester och kunde inte få tillbaka de tills när jag kom hem.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har mycket erfarenheter inom staff yrket. Jag har varit MA ca 2-3 gånger, varit Servervakt, samt varit staff tidigare här. Jag har god historik på servern.

Lite av mig och min kunnighet kring områden:

Jobb ansvariga:

Unives jobb ansvariga är lyssande på sitt jobb och jag vill fylla på och alltid vilja hjälp inom yrken. Märker ibland att det brister och det tar tid för svar. Jag skulle bidra med snabba svar ect.

Krim Rp:

Serverns Krim är viktig då det är många som väljer att bli Krim. Därför måste man sätta strikt och öka rpn. Därför behövs det alltid mycket folk till ”Krim Rp.” Jag vill kunna stoppa och förbättra krim rpn. Ser att det brister mellan kriminella och polisen som jag vill kunna åtgärda.

Rp Ansvarig:

Jag som Rp ansvarig kommer alltid vara tillgänglig och vilja ta emot serverns alla möjliga reports. Hänt ganska många gånger att ingen drycker upp även om det är en extremt viktig report.

Support:

Om jag ser många eller få personer sitta i support väntrummet så kommer jag ta dom en och en. Jag kommer alltid bemöta dem med en bra ton och vara trevlig och försöka lösa deras problem. Om det behövs kommer jag tillkalla någon högre uppsatt som kan hjälpa till med ärende till ärende till exempel om en ban. Om en person vill klaga / anmäla kommer jag säga att det ska göra det i forumet och det finns alternativ till det.

Donations:

Jag har tidigare arbetat inom området och vill lära mig mer. Uppgiften är att ta emot donations ärenden.

Servervakt Ansvarig:
Jag som sv ansvarig skulle ha ständigt koll på serverns sv och se till att dom följer extra noggrant serverns regler och förlänga bans och ect. JAG SKULLE MYCKET gärna vilja va SV ansvarig om det behövs.

Annat inom servern:

Jag vill förminska lallet på servern. Men såklart så kommer det alltid finnas lallare som vill förstöra. Om jag bannar en person och den undrar i till exempel pm varför jag bannade personen osv. Så kommer jag gå igenom allt och förklara för personen steg för steg. Varför personen har blivit bannad och förklara från mitt perspektiv så hen förstår bättre och lär sig av sin ban.

Forumet:

Jag kommer svara så noggrant som möjligt och hjälpa alla. Gällande ban överklagan så kommer jag läsa mina som jag bannat och fatta beslut med förklaringar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Negativt, jag ar beredd att visa mig aktiv och hjälpa servern i alla områden. Tack för du tog tid och läste min ansökan //eminswe

+rep denna grabb bör få en chans som staff och ifall han får de skulle jag ej bli förvånad ifall han är de länge❤️

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka