Accepterad EmilG21 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EmilG21

Icke Medlem
Meddelanden
122
Reaction score
12
Ange ditt födelsedatum: 17 December 2005

Vad heter du på discord? EmilG21#6969

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 929 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? runt 8-11 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 929 timmar

Vad heter du? Jakob Johansson

Hur gammal är du? 25 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag vill göra staden till ett tryggt ställe och så skulle jag vilja vara en av dom hjältarna som finns i staden som hjälper till med att ta fast alla rånare, mördare och mycket mer. Jag skulle vilja stoppa kriminaliteten och göra staden till ett tryggt samhälle. Vill att alla vågar att gå ut i staden och inte är rädd av att gå ut ifrån sitt hem. Ska stoppa all kriminalitet och att ingen blir skadad.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd för att jag vill hjälpa till i staden och göra staden till ett tryggt samhälle och så är jag väldigt trevlig och snäll mot andra. Jag ser mycket kriminalitet i staden och då skulle jag vilja stoppa det, är ganska mycken vaken och jobbar hela tiden :D

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: 1. Omtänksam 2. Kan hantera stressiga situationen 3. Är bra med att prata med nya människor

Svagheter: 1. Kan bli arg men det är sällan 2. Blir arg när någon t.ex inte jobbar 3. Blir arg när någon kriminell gör något kriminellt

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inte så mycket poliserfarenheter för har aldrig varit polis i denna stad och är öppen för att lära mig att vara polis och att lära mig yrken.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Det första jag gör när jag ser en person som inte kör så bra är att jag sätter först igång blåljus och låter personen åka in till sidan sedan så frågar jag om körkort ifall dom inte har ett så låter jag inte personen köra bil så då får han kliva ur fordonet sedan så sätter jag på han handbojor och säger i radion om han. Jag tar med han till polisstationen för ett förhör och ger han även en böter. Bilen han körde får en bärgare hämta pga att bilen får inte stå kvar då den kan blockera vägen till andra som kör. Han får inge fängelse men han får en stor böter.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag säger i radion att en kollega blev skjuten och tillkallar en ambulans. Jag skickar även kollegor för att ta fast på personen som körde iväg i bilen. Kollegorna får hitta personen som åkte iväg med bilen och sedan ta med han på förhör. Dom får ge han böter och fängelse.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Förstör så kallar vi på förstärkning och sedan inväntar dom. Vi förhandlar med rånarna och ser att dom har en gissla. När vi har förhandlat så gör vi vad dom säger och vi försöker att i högsta krav att hålla gisslan till liv. När dom har stuckit så kommer en helikopter följa efter och se vart dom är och sedan så följer några bilar med.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag drar upp en tazer eller pistol och skjuter han med pistolen i benet och sen ifall man skjuter med tazer så gör man samma sak fast på överkroppen för då kan personen tappa kniven. Jag försöker först göra så att han tappar kniven ifrån handen och ifall han har gjort det så sätter jag på han med handbojor och sedan tar med han på förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man ska liksom inte skrika på varandra i radion man ska t.ex säga sitt rakel nummer först sedan så säger man t.ex en till enhet behövs till bankrånet.

Vad betyder våldstrappan? Man ska inte börja med liksom pistol man börjar med t.ex pepparspray men ska liksom ta det lugnt och inte alltid ta pistol först.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka