Accepterad Emek1501 | Medlem ansökning [Albin.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Emek1501

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Emmanouil Pelardis Ek

Vad är ditt discord namn? Emek1501

Vad är ditt födelsedatum? 27 November 1987

Berätta om din karaktär. Jackie Arklöv föddes den 27 november 1987 i en liten svensk stad. Han växte upp i en familj som kämpade ekonomiskt, och redan i tidiga tonåren började han halka in på en brottslig bana. När Jackie var 21 år gammal förändrades hans liv dramatiskt efter att han var inblandad i en tragisk händelse där två poliser miste livet. Han dömdes till ett långt fängelsestraff och spenderade merparten av sin vuxna tid bakom galler.

Under sin tid i fängelset genomgick Jackie en djup självreflektion. Han insåg hur hans tidigare liv hade lett honom vilse och började arbeta hårt för att förändra sig själv. Genom böcker och kurser fann han ett nytt intresse: ekonomi, företagande och aktiehandel. Han började studera dessa ämnen intensivt och insåg snabbt att han hade en talang för det.

Jackie blev en ledande röst inom fängelseprogram som fokuserade på rehabilitering genom utbildning och självutveckling. Han började hjälpa andra fångar att förstå grunderna i privatekonomi och företagande, och många började se honom som en mentor. Detta gav honom inte bara en känsla av mening utan också ett hopp om en framtid utanför murarna.

När Jackie slutligen släpptes fri var hans mål klart: han ville göra allt för att komma tillbaka in i samhället och bygga ett nytt liv. Trots sitt förflutna var han fast besluten att skapa en positiv framtid. Han tog små steg genom att ta deltidsjobb och fortsätta utbilda sig själv inom ekonomi. Jackie började också engagera sig i olika nätverk och föreningar för personer med intresse för aktiehandel och entreprenörskap.

Jackie mötte många hinder på vägen – fördomar från samhället, svårigheter att få arbete och ständigt påminnelser om sitt förflutna – men han vägrade ge upp. Han visste att om han kunde använda sina kunskaper och sitt driv, skulle han en dag kunna nå sitt mål: att bli en framgångsrik entreprenör och ekonomisk rådgivare.

Hans resa har inte varit enkel, men Jackie Arklöv är ett bevis på att människor kan förändras, att det finns en väg tillbaka även efter de mörkaste av stunder, och att viljan att göra rätt kan övervinna det förflutna.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriositet och mognad i mitt rollspelande. Med min bakgrund i militära operationer och strategiskt tänkande från tidigare erfarenheter i Arma Sweden, har jag utvecklat en förmåga att bidra till engagerande och välutvecklade scenarion. Jag är van vid att spela realistiskt och med respekt för andras roller och scenarion, vilket jag tror kommer att stärka och fördjupa serverns rollspel.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att jag aktivt bidrar till att skapa en realistisk och intressant upplevelse för alla inblandade. Det handlar om att inte enbart fokusera på att vinna scenariot för egen del, utan att se till att alla deltagare får möjlighet att utveckla sina karaktärer och storylines. Det kan innebära att jag till exempel väljer att avstå från att vinna ett scenario på ett sätt som skulle förstärka min egen karaktärs vinster men på bekostnad av en meningsfull upplevelse för motparten.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja, jag har läst och förstått serverns regler. Här är några exempel på reglerna: §2.1 Chattregler: Till exempel, det är förbjudet att diskutera banningar i öppna kanaler och bilder ska endast postas i avsedda kanaler. §5.2 Scenarion: Vid personrån får offret inte avrättas och kidnappning ska ske som en följd av tidigare scenarion, med rimliga krav för att inte överskrida Fear RP. §6.3 Fordon: Gängbilar ska vara diskreta och får inte användas för att vinna scenarion genom hastighet eller kraft.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet från Arma Sweden sedan 2021 (ca 4k timmar) där vi spelar rp inom militära operationer med stor fokus på realism och strategi. Jag är också aktiv på flera andra Arma 3-servrar, inklusive 16 Air Assault och SPG, vilket har gett mig en djup förståelse för rollspel och taktiska scenarion.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag vill gärna bidra till en positiv och engagerande spelupplevelse för alla. Jag är öppen för feedback och vill gärna anpassa mitt spelande för att bättre passa serverns kultur och behov.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka