Accepterad Elloiuyh | Ban Överklagan [Yro]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
126
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011082881/

Ditt Hex-ID: 11000013ea23281

Vad är din discord tagg? elloboi

Vem var det som bannade dig? Yro

Bild på banmeddelande: Bild på banmeddelande.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag hade Toggle ID på i ett scenario, vilket går under regeln Suntförnuft. Jag bröt därav emot Regeln Suntförnuft eftersom att jag just hade Toggle ID på i ett aktivt Scenario. Jag bröt emot Reglerna och därför blev jag bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte i en bil med en grupp personer. Vi tog över gängområden i Grove Street och runt dem områderna. Vi tog över ett gängområde i Grove Street. Medans vi åker runt så upptäcker jag att gängområdet vi tog över tidigare blir övertaget av ett annat gäng, jag åker då dit i syfte av att prata. Dem i min bil hamnar i en liten konflikt med personerna som tagit över då det blev hets ifrån mina vänner samt motpartens sida när jag försökte konversera med motparten. Detta gick ej som planerat då dem i min bil varit alldeles för upphetsade över situationen. Motparten som tog över området åkte därifrån och kom tillbaka efter någon minut när vi står och tar över området igen. Dem åker in i området på en Moped. Jag var beredd på att personerna kom dit på ett väldigt dåligt och upphetsat humör, jag var redo på att vapen kunde blandas in i situationen. Föraren på deras Moped hoppar av, jag märker väldigt snabbt ett vapen i motpartens hand och hinner agera före, jag pressar i backen på min bil och backar iväg. Jag såg att han riktade efterråt när jag började backa. Jag springer i full fart bakom byggnaden och försöker ta mig därifrån. Jag blir sedan nerskjuten av dem på Mopedens gängmedlemmar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vet att det var jag som gjorde fel. Jag bröt emot en grövre regel. Jag vet att Toggle ID inte hade någon stor påverkan i scenariot, som tur var, detta kan också vara anledningen till att åtgärderna vart mildare. Oavsett detta så ska man aldrig ha Toggle ID på i scenario som jag gjorde, jag gjorde därav fel och bröt emot en Regel. Det var ett misstag och ett regelbrott ifrån min part. Jag hade Toggle ID på och detta går under Regeln Suntförnuft, därav blev jag bannad för just Suntförnuft. Det var en rätt lagd ban eftersom att jag bröt emot en Regel. Jag gjorde fel och jag vill be om ursäkt för det.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad flertalet gånger tidigare. Jag har inte fått en rättlagd ban på ungefär ett halvår, om inte mer.
Jag är en ärlig person och jag kan erkänna för mig själv och andra ifall jag gjort något fel. Jag är som sagt väldigt ärlig och ser inte på allting på ett själviskt sätt. Jag brukar erkänna för mig själv och faktiskt se över, gjorde jag något fel? Jag har lyckats ta lärdom igenom att vara ärlig och verkligen ifråga sätta mig själv om jag gjorde fel och vad jag gjort fel samt hur jag kan göra för att detta inte ska ske igen, sedan tar jag lärdom utav det jag gjorde fel för att det inte ska hända igen. Jag tar min tid, tänker över och ser över hur jag kan göra för att det inte ska ske igen. Jag tar lärdom igenom att vara väldigt ärlig emot mig själv och tänka över.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det är väldigt enkelt och det har jag lärt mig. Jag borde inte haft Toggle ID på, väldigt enkelt. Ifall vi nu backat tillbaka i tiden skulle jag stängt av Toggle ID tidigare och inte haft på det alls. Jag skrev med Yro i PM tidigare och han har sett mig använda detta väldigt ofta och att jag brukar ha Toggle ID på, även om jag inte gör något speciellt. Ifall vi hade backat tillbaka i tiden hade jag ändrat på det. Jag hade alltså inte haft Toggle ID på alls, även om jag inte gjort något speciellt så ska det vara av. Toggle ID ska endast på i nödsituationer och det hade jag haft i åtanke ifall vi backat tillbaka i tiden. När ID är väldigt viktigt, då regelbrott kanske sker kan Toggle ID vara okej att ha på, men när situationen är över och lugnats ner ska Toggle ID av igen.

Jag nämde en sak i min tidigare Ban Överklagan, vilket inte hade alldeles för mycket med bannen att göra. Det handlade om att jag hade istället för att backa emot tegelväggen och hoppa ut sedan springa därifrån hade jag hellre, ifall vi nu backat tillbaka i tiden, fortsätta åka i bilen och köra ifrån platsen. Detta är just för att undvika skottlossningen som utbröts. Jag hade åkt ifrån platsen istället för att hoppa ut ifall vi backat tillbaka i tiden då jag tycker det hade bidragit till en mindre skottlossning och bättre RP överlag samt en bättre bild för mig som förebild.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Absolut. Jag har lärt mig mycket bättre om hur Toggle ID ska användas och hur det används på rätt sätt. Ifall jag skulle bli SV i framtiden så är jag medveten om hur Toggle ID ska användas på rätt sätt utav en Servervakt. Toggle ID ska ändast vara på i nödsituationer när ID behövs tas pågrund av tillexempel Terrordåd eller mass VDM. Jag har analyserat klippet på min Ban och jag har lärt mig mer än bara det jag blev bannad för. Jag har lärt mig att man kan ta sig vidare i ett scenario på andra och flertalet olika sätt, hur man kan förvidga sin RP och vara så kreativ som möjligt. Jag har lärt mig att Toggle ID är en mycket grövre grej när det gäller Servervakts kategorin och att det är ett väldigt mäktigt kommand som ska tas seriöst. Det är viktigt att Toggle ID används rätt utav en Servervakt och det har jag lärt mig. Jag har lärt mig att tänka mig mer utifrån Suntförnuft. Suntförnuft är en bred Regel som har väldigt mycket kreativitiet i sig, Suntförnuft gäller nästan allting när du RP'ar. Vi baserar Rollspelandet ifrån IRL-Perspektiv, vilket Suntförnuft står för. Jag har lärt mig hur brett och kreativt Suntförnuft faktiskt är. Framförallt har jag lärt mig hur seriöst detta faktiskt är och vilket Regelbrott jag gjorde. Jag har lärt mig att jag gjorde fel, jag har lärt mig hur jag ska göra bättre nästa gång och jag har lärt mig att definitivt inte göra om detta. Jag har analyserat under tiden jag varit bannad och har lärt mig att jag ej ska göra om detta. Jag har lärt mig mycket ifrån denna bannen. Ifall jag blir unbannad kan jag försäkra att detta inte sker igen. Jag har lärt mig ifrån mina misstag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår och respekterar detta.

Tillbaka