Nekad Elloiuyh | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
125
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011082881/

Ditt Hex-ID: 11000013ea23281

Vad är din discord tagg? elloboi

Vem var det som bannade dig? Ludde

Bild på banmeddelande: sadsadsa.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag antar att Ludde valde att banna mig pågrund av att han såg av loggs att jag hade skjutit inom GSF's tomt och eftersom det inte fanns en dokumentation valde han då att banna mig

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Flertalet från vår allians jagade en bil eftersom dem hade kidnappat en av våra. Alla förutom jag vart bort fintade, jag var den ända som fortfarande jagade efter. Jag jagade dem och dem körde in mot GSF's hus. Dem försöker köra in i sidan av huset men dem fastnar i en grind. Jag väljer då att hoppa ut och rikta emot denna bilen för att dem stod stilla. Oavsett detta så rättade han till sin bil och körde in den i deras gänghus även fast jag riktade emot honom. Så fort han började rätta till sin bil sköt jag emot deras bil och när han körde in i deras gänghus sprang jag in en halvmeter i deras hus för att få en vinkel där jag kan skjuta mot bilen. Jag sköt några skott och stack. Jag vart sedan bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. I min tidigare överklagan så påstod jag att situationen är oklar. Jag står fast vid det jag sa. Jag kan inte sätta punkt på om det är rättaktig eller felaktig.
Enligt mina åsikter är det inte rätt från staffs sida att banna av loggs. Vad jag vet ska det alltid finnas klipp. Jag förstår att loggsen också talar som bevis material, men oavsett det så talar inte loggsen för vad som faktiskt hände i scenariot, vilket är väldigt viktigt för det ger en blick över hela scenariot. Jag tycker då delvis att det blir väldigt fel att banna eftersom det krävs mer bevismaterial för att faktiskt förklara scenariot mer. Jag själv har klipp och det bevisar väldigt mycket vad för typ av scenario som utspelades, båda parter begick regelbrott, bara jag vart straffad. Eftersom motpart gjorde grövre regelbrott tycker jag hänsyn borde tas mot min part eftersom att det förklarar en hel del varför jag gjorde som jag gjorde.
Å andra sidan begick jag fortfarande regelbrott, vilket var fel från min sida till 110%. Utöver det så kontrade jag regelbrott med regelbrott vilket är något som inte ska ske. Jag kan hålla med Ludde om att det jag gjorde var inte okej överhuvudtaget oavsett omständigheter. Regelbrott är regelbrott, så absolut kan jag hålla med om att jag gjorde fel.
Enligt mina åsikter tycker jag bara att situationen kunde behandlas på ett annat sätt med tanke på att jag tycker att bevismaterialet inte håller för en så pass kraftig ban på 8 dagar.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare men inte för något som liknar denna situation. Jag har blivit bannad flertalet gånger. Historiken på mina bans är väldigt förrvirande då ungefär hälften av mina bans är bans som är felaktiga där jag blivit unbannad pågrund av fel från staffs sida. Historiken förklarar också sig själv, om man spelat på servern i runt 3 år så är så många bans jag har inte alldeles för dåligt om man jämför med spelare som spelat i runt 2 år som har över 100 bans.
Lärdom tar jag genom hänsyn mot staffs perspektiv. Att be om klipp är för mig ett bra sätt att se hur det ser ut från staffs perspektiv och hur dem tolkade situationen.
Ärlighet är viktigt inom lärdom av bans. Att endast grubbla över att det är staffs fel kommer aldrig få en att inse ens fel. Att vara ärlig och själv se över om man verkligen gjorde fel, såg situationen bra ut? Det hjälper väldigt bra för om man är ärlig mot sig själv och kan inse sina fel kan man rätta till dem.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle ha struntat i att springa in på deras tomt. Jag skulle ha klippat situationen och fört den vidare till staffs istället för att själv begå ett regelbrott då det inte löser problemet. Jag hade kunnat struntat i att skjutit, då det leder till att denna osämjan skedde. Scenariot i sig är väldigt onödigt och båda parter gjorde fel i detta. Jag själv hade definitivt kunnat uppfört mig bättre och jag hade kunnat strunta i att försöka skjuta mot bilen då det ledde till denna osämjan. Klippa och anmäla hade löst situationen på ett bättre sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att jag inte ska kontra regelbrott med regelbrott. Det ledde till denna osämja och jag ska inte göra om det. Jag har lärt mig att oavsett omständigheter, ska jag inte gå in på en tomt och skjuta om inte dokumentation för stormning finns. I detta fall gjorde det ej det, därav gjorde jag fel och det ska inte upprepas. Jag har lärt mig att jag ska uppföra mig bättre nästa gång och skulle jag hamna i en liknande situation ska jag inte uppföra mig på samma sätt som jag gjorde nu. Jag ska vara den bättre personen i scenariot och inte gå in på en tomt för att skjuta, jag ska istället klippa och föra vidare till staffs. Jag har definitivt tagit lärdom och blir jag unbannad kommer inte samma fel att upprepas.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Uppfattat

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka