Inaktuell Elliot123Elliot | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

elliot21

Medlem
Meddelanden
720
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Elliot

Ditt discordnamn: elliot21

Ange ditt födelsedatum 7 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff så att jag kan göra min del för att hjälpa unive nå ut till nytt folk, jag har det roligt på servern men vill nu att de andra spelarna ska få ha det ännu roligare om jag blir staff genom att ta bort lallare, regelbryttare etc. Jag ska bli staff för att jag vet hur man agerar när någon har gjort fel, man ska inte skrika på dem utan lära de hur man istället kunde ha gjort, men dock så kommer jag ändå behöva banna de (om nödvändigt). jag har bra tålamod, låter folk prata i support angående deras ärender, Säg att jag blir staff och får sup ans och krim ans, och det kommer en person som sätter sig i sup och visar mig ett clip på när en kriminell åker förbi och bara skjuter han helt utan anledning, Jo vad gör jag då? jo jag börjar med att kolla straffen i krimdcn så jag vet vad jag ska ge ut för straff, Sedan kommer jag att be Hen att komma sup omgående, när hen väl kommer in så kommer jag berätta om vad som skett och att det kommer tas återgärder, sedan kommer jag visa clipet och fråga hur en tänkte? sedan kommer jag låta de förklara sig. Sedan säger vi att hen har ett klipp där den andra personen kommer från ingen stans och kallar hen för otillåtna saker på servern så som rasistiska saker, men då kommer jag fråga varför hen sköt hen ist för att göra /report eller hoppa sup direkt. jag tycker då att krim varning ska delas ut och den andra personen ska p bannas.
Jag kommer bidra med bättre rp då jag kommer dela ut straff till lallare tex.
DEt som gör mig unik är hur bra tålamod jag har! jag kan liksom på något vänster sitta i support i 10 min medans personen försöker fixa klippet utan att jag frågar hur det går.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Alla skottlossningar samt mord på poliser, jag tycker att det är fruktansvärt hur många skottlossningar det är per dag, det är minst nästan 1 i timmen vilket gör det tråkigt för poliserna då nästan de enda larmen de får är skottlossning. Rpn förstörs och det blir bara mer orealistisk. Jag tycker inte det funkar och tycker att de ska förbättras med nya regler gällande skottlossningar, så att det inte blir för många, i värkligenheten är det absolut inte nästan 1 i timmen, även att det är rp tycker jag att det ska förbättras. Det är även ett stort problem med att vissa poliser åker ner till gäng områden och proviserar dem genom att t.ex kalla de "Kriminella gris" osv, jag har hört och sett mycket angående det och det är värkligen inte okej då polisen finns för att skydda och hjälpa sammhället. Därför tycker jag att man ska skaffa hårdare regler för sådana grejre.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag ska försöka att lösa de genom att komma fram med förslag om hur man kan fixa de, som t.ex att de ska bli hårdare straff för de nämda sakerna. Jag ska sammarbeta med staffsen så att vi alla kommer överäns med 320 om hur vi ska lösa det, jag ska försöka skriva ut i chatten att du som polis ska ej provisera de kriminella genom att åka in till gängområden och provisera. Jag ska även försöka få ihopp en lösning tillsammans med de andra staffsen angående skottlossningar, vet att ni har sickat ut en varning om det någon gång men det värkar inte lyssnas på så jätte bra. Jag ska även försöka få alla att inse att RP är inte till för att just du ska vinna på allt, utan mer för att du ska ha roligt som en gubbe som DU skapat, så bara för att det är en dator gubbe som du skappat betyder inte att du kan gå runt o skjuta hur som helst. Alltså ska jag göra min del som staff och samarbeta med de andra staffsen genom och lyssna på de och inte skita i vad de säger och göra som jag vill. Vi är ett team och ska göra allt för att skydda servern.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Du måste förstå din roll så att Innan du börjar agera som en staff är det viktigt att förstå din specifika roll, ansvar och uppgifter etc, Så att du inte gör bort dig genom att ta någons krim när du inte är krim ans. Du ska agera på ett bra sätt, vara snäll och tydlig, inte använda slang ord, ha tålamod, aldrig skrika på medlemar bara för att du har haft en dålig dag. För mig är det viktigt att agera professionellt så att du inte smutskastar servern genom att vara dryg mot medlemar helt utan anledningar, ta din roll seriöst alltså tramsa inte runt på servern genom att kanske så slå ner sjuksvårdare och sedan skriva något i ooc för att de ska se att du är t.ex helper. Det är även viktigt för mig för att agera professionellt så att jag inte förstör servern/förstör för spelare t.ex om jag inte tar min roll seriöst. Och hur viktigt är det för mig att agera professionellt? Jo det är sk*t viktigt, det är en av huvud sakerna med att vara staff, alltså kan du inte vara seriös borde man inte vara staff. Så det är jätte viktigt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Måndag-onsdag:16:00-23:00
Måndag-onsdag-16:00-22
Torsdag-fredag-15:30-23
Lördag-närsom helst.
Söndag-10:00-23:00
Lov-hur mycket jag vill och behöver+mer
Studiedagar-12:00-22
Högtider så som jul-10:00-14:30

Hur länge har du spelat på Unive? 🤖PartyBot💃🕺 BOT — 01/08/2021 10:19 PM @elliot21 gick nyss med i Multistaden RP discord! ⛺ 2 år ish

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit Helper på en nerstängd server vid namn:decide, då lärde jag mig mycket då jag var det i va 2 månader, då var mina uppgifter Krimansvarig-Kontrollera att kriminella sköter sig, ta återgärder om de inte gör det, fixa saker åt de kriminella. Donation ans-jag tog hand om donationer tillsammans med några andra, jag visade hur de som ville donera skulle göra samt fixa grejerna som Hen köpte tillsamans med ägaren. Jag var även Support ansvarig, så jag satt i support med några andra Support ans och försökte hjälpa folk som t.ex hade blivit överkörd utan anledinng, och då visade de mig ett clip och så tog jag återgärder, genom att prata med den "misstänkte" om vad hen har gjort och om personen har ett clip eller inte, om hen hade ett som bevisade att hen t.ex dsynca in i den andra personen finns det inte så mycket jag kan göra bortsätt att reviva personen som blev överkörd. Jag var även jobb ansvarig-då så hjälpte jag t.ex till med grejer så som o läsa Chefs ansökningar på forumet, och sedan ge jobb till personerna som blivit godkända, även ta chefs jobb intervjuver. Jag var även Servervakt ansvarig-då så läste jag sv ans, neka de och godkände de, höll koll så mina sv inte abusade sina perms så som /revive och /toggleid och om de skulle göra det så rök deras sv, jag förlängde banns då endast sv kan banna i 30min-en timme genom/svban. Sedan var jag sv på ortenwave och då så rpa jag medans jag höll koll på t.ex lallare, använde commands så som svban och kick samt revive om det skulle hända något olämpligt. Just nu ¨är jag MA här på unive och har lärt mig massor och har även stor koll på vad man gör som staff, så jag har mycket erfarenheter!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? är redo för alla men vill helst vara de i kryssade då jag känner att det är i just det arbetsområdet jag skulle passa bäst i. Rp är jag inte redo för då jag ej har kunnskap inom det staffområdet! men det hade ju varit kul o tästa på dock

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka