Accepterad Elliot.L | Ban Överklagan [Berdan1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elliot.L

Medlem
Meddelanden
170
Reaction score
16
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/LiotL/

Ditt Hex-ID: 11000010f1405c5

Vad är din discord tagg? Björken

Vem var det som bannade dig? Berra1213

Bild på banmeddelande: Banöverklagan130924.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Som det står i meddelandet. Jag "pittade riktigt hårt så fort misstänkte körde iväg".

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Exakt innan låg jag och sov, blev inte bannad efter scenariot, flera timmar efter.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det är felaktigt, personen som bannade mig vet inte hela situationen.
Personerna är efterlysta efter tidigare scenarion, händelser mm. De ska gripas!
Det som händer är sen att de sticker, jag följer efter och d-syncar in i dem. Inte med mening. När de sedan voltar RP:ar de inte på skador eller något, så jag misstänker att de inte voltade alls, bara "i mina ögon". Jag kör då vidare som inget hände. Men jag "skadade inte mig". Det är orimligt att pitta där, framförallt så hårt. Men man ser (Har inte sett klippet, men var där) att det är d-sync. Tanken var absolut inte att pitta, men att följa efter dem. Sena att det blev som det blev, synd.
Jag tycker det är fel att sätta 9 dagar för "grov powergaming" för något där min karaktär inte ens "tog skada", detsamma med bilen jag körde. Powergaming är när man gör något som är "omänskligt" eller fullt orimligt för en människa, typ springa med brutet ben. Inte att pitta en bil i 40 i d-sync.
Igen:
1. D-sync som får det att bli värre än vad det är
2. Planen var inte att pitta
3. Det är inte powergaming, om något sunt förnuft, om det nu vore så att jag gjorde det med mening. Vilket jag inte gjorde
4. De var efterlysta, de smet från trafikstoppet, vi hade haft både efterfölj och annat med de tidigare.

Fullt orimligt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Inget på länge, när det varit tidigare har det antingen vart fel ID eller ogiltig ban.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Absolut, men jag anser att jag gjorde rätt utefter scenariot. Vet inte hur bra staffen hade på scenariot som pågått i nästan en timme, men hade han vart med under hela, hade han vetat att det var rimligt.
Hade såklart kunnat hålla längre avstånd för att undvika d-sync, men det är svårt i stan.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Med tnake på att jag tycker att det är felaktigt, nej. Kan väll ta med mig att jag inte ska ligga så nära, men igen; svårt i stan.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag fattar!

Tillägg:
Jag har kontaktat Berra, han varken skrev PM, försökte nå mig eller något vid ban-tillfället.
Jag har inte fått någon video, ingenting.
Han har sett mina PM där jag ville diskutera och reda ut detta (innan jag skickade in överklagan) varpå han inte skickat något klipp eller något.
Tycker det är en otroligt låg nivå, har man bannat någon ska man kunna visa upp det och svara upp på frågor kring det. Åtminstone skicka ett klipp.
Jag tycker verkligen att nivån ska vara högre på staffsen på Unive, det är orimligt att bara ignorera problemet ifall man själv påbörjat det.
När man bannar någon får man va redo på att det kommer frågor. Framförallt när man inte fått något till sig förutom en 9 dagars ban från ingenstans.
Framförallt en felaktig ban.

Efter jag äntligen lyckat få till mig klippet ser man, när man tittar ordentligt, att vi inte nuddar varandra.
MEN
Även om vi skulle ha gjort det, ser jag inte hur jag grovt powergame:ar.
Jag kör en 10+ ton bil, det är ren fysik att jag knappt påverkas av en sådan krock jämfört med deras ca 2 ton bil.
Det finns ingen powergaming ang skador, för jag tar ingen skada och rimligt så hade jag nog inte gjort det IRL heller... Det är 1 mot 5 i vikt...
Om man anser att det var för jag "pittade för tidigt" så var det ett långt scenario, ca 1 timme som slutade med detta. De var efterlysta och det fanns ingen chans att de skulle åka vidare längre, det var fara för allmänheten då, vi vill väll inte se någon mamma och hennes barnvagn bli överkörda av en bil i 400+ km/h heller...

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka