Nekad ellegg77 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ellegg77

Icke Medlem
Meddelanden
116
Reaction score
8
Ban-referens
fivem-bromsen-468 — FiveM, Utgår 2026-03-05
Anledning: Rpar inte på skador tar bilar och krockar upprepande gånger
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Jag befann mig i en situation där jag valde att tjuvkoppla en bil, vilket jag i efterhand förstår var fel och ett regelbrott. Det var ett ogenomtänkt beslut från min sida och jag tar fullt ansvar för den delen. Kort därefter uppstod en bilkrock där det kan ha sett ut som att jag medvetet körde in i den andra bilen. Min karaktär var berusad, vilket påverkade körningen och gjorde att jag körde rakt fram och kolliderade. Det var inte min avsikt att powergamea eller medvetet orsaka en orealistisk situation, men jag förstår att det kan ha uppfattats så från utsidan. Jag tror att bannen kom på grund av kombinationen av tjuvkopplingen samt att kollisionen tolkades som avsiktlig powergaming.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar fullt ansvar för att jag tjuvkopplade bilen. Det var ett tydligt regelbrott och det finns inga ursäkter för det. När det gäller powergaming delen var det inte min avsikt att bryta mot reglerna, utan att bilen svängde helt av sig själv. Däremot inser jag att utförandet blev dåligt och att det kunde uppfattas som orealistiskt eller medvetet. Jag förstår därför varför staff valde att agera.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att jag måste tänka ett steg längre innan jag agerar, särskilt i situationer som kan misstolkas. Bara för att något kan förklaras i RP betyder det inte att det ser bra ut ur ett regelperspektiv. Om jag fick chansen igen skulle jag: Avstå helt från att tjuvkoppla fordon, om min karaktär är berusad skulle jag köra mer försiktigt och tydligt visa påverkan istället för att hamna i situationer som kan tolkas som medveten krock, tänka mer på hur mina handlingar uppfattas av andra och av staff. Jag har även haft en tidigare ban, och den har fått mig att förstå att jag måste ta reglerna ännu mer seriöst. Jag vill inte hamna i fler sådana här situationer.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag förstår att det inte ser bra ut med flera ärenden tätt inpå varandra, men jag vill verkligen visa att jag kan förbättra mig. Jag har reflekterat över mina misstag och inser att jag ibland agerat för impulsivt. Om jag blir unbannad kommer jag: Hålla mig strikt till reglerna, undvika alla riskmoment som kan tolkas fel, fokusera på seriös och genomtänkt RP, jag vill fortsätta spela på servern och bidra positivt istället för att skapa problem.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka