Accepterad ellegg77 | Ban Överklagan [William07]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ellegg77

Icke Medlem
Meddelanden
116
Reaction score
8
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199240484122/

Ditt Hex-ID: 11000014c4e951a

Vad är din discord tagg? ellegg77

Vem var det som bannade dig? Issa

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-02-28 204728.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag använde mina servervakt tillgångar under ett aktivt scenario. Att använda administrativa verktyg mitt i pågående RP är ett allvarligt regelbrott och kan uppfattas som maktmissbruk, oavsett avsikt. Därför förstår jag varför beslutet togs.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag befann mig i en allierads hus där ett kidnappningsscenario pågick. Under scenariot började en person i mitt eget gäng agera oseriöst genom att ta sina egna gängmedlemmar och placera dem i burar/celler, vilket gjorde att situationen tappade sin seriositet och fler började bete sig oseriöst. Jag sa till i RP men beteendet fortsatte och scenariot kändes som att det höll på att spåra ur helt. I den stunden tog jag beslutet att använda kick på personen i ett försök att stoppa det jag uppfattade som förstörande av RP:t. Kort därefter blev jag bannad för servervakt abuse.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Även om min avsikt var att rädda scenariot så var det inte korrekt att använda perms under pågående RP. Reglerna är tydliga med att man inte ska påverka aktiva scenarion . Jag borde ha hanterat det via report eller kontaktat staff istället.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. När jag var ny på rp så gick jag frma och frågade hur man tog upp inventoryt. Det var dumt och därför efter det gick jag och läste alla regler. Efter det har jag alltid lyssnat på reglerna förutom denna händelse.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat avstå från att använda kick helt och istället låtit scenariot spela ut. Därefter hade jag kunnat göra en report eller samla bevis och ta det med staff i efterhand. Det hade varit det korrekta sättet att hantera situationen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Jag har lärt mig att även om man har goda intentioner så är det reglerna som gäller. Som servervakt har man ett extra ansvar att föregå med gott exempel och aldrig använda sina befogenheter i affekt eller stressade situationer. Och har varit bannad lite över 2 månader nu så skulle sägaa själv att jag verkligen tagit denna bann seriöst.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka