Inaktuell eliass0101 | Chef-jobb ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

eliass0101

Aktiv Medlem
Meddelanden
266
Reaction score
41
Vilken chefs-position ansöker du till? Mekonomen

Vad heter du i verkligheten? Elias

Vad är ditt användarnamn på discord? eliass0101

Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 2010

När fick du medlemskap på Unive? 2025-01-18

Hur rollspelar du på servern? Med i gäng

Berätta om du har några tidigare erfarenheter som kan hjälpa dig som chef Jag har jobbat på Mekonomen sedan mitten av februari och hunnit arbeta under flera olika chefer. Det har gett mig många nya idéer och ett bra helhetsperspektiv på hur en bra ledare kan arbeta. Jag har själv också kommit med flera förslag som förbättrat både arbetsmiljön och samarbetet i teamet, vilket jag är stolt över. Jag är en person som gillar att ta ansvar och har lätt för att se vad som behöver göras. Jag är noggrann, har bra disciplin och tycker om att ha ordning och struktur omkring mig – något jag tror är väldigt viktigt som chef. En bra ledare ska vara synlig, ta initiativ, kunna fatta beslut och samtidigt skapa en positiv stämning där alla känner sig sedda och uppskattade. Jag har också lätt för att samarbeta, är tydlig i min kommunikation och försöker alltid hitta lösningar när problem uppstår. Jag har lärt mig mycket om hur verksamheten fungerar och vill gärna vara med och utveckla både teamet och arbetsplatsen framåt.

Vad är dina framtida planer kring detta jobbet? Sedan jag började på Mekonomen i mitten av februari har jag aldrig ens funderat på att lämna. Jag har trivts från dag ett – det finns alltid något nytt att lära sig, och jag gillar att verksamheten hela tiden utvecklas. Ett bra exempel är hur nya funktioner och arbetssätt ständigt läggs till i Mekko-systemet, som till exempel nya typer av service, vilket håller jobbet intressant och lärorikt. Under min tid här har jag jobbat under flera olika chefer, och det har gett mig många värdefulla insikter. Jag har också själv kommit med idéer som förbättrat både arbetsmiljön och arbetsflödet, och det är något jag gärna fortsätter bidra med i en ledande roll. Om jag får chansen att ta mer ansvar som chef kommer jag inte bara fokusera på mig själv – jag tycker att alla i teamet ska bli hörda. Alla ska känna att deras idéer räknas, och att man inte behöver vara blyg för att komma med ett förslag eller en åsikt. Jag vill skapa en arbetsplats där alla känner sig lika viktiga och får samma möjligheter att påverka. Och tycker någon att jag inte gör ett bra jobb? Då ska det vara okej att säga det. Jag är öppen för feedback och vill alltid hitta lösningar som gör att alla trivs och känner sig nöjda. För mig är ledarskap inte att bestämma över andra, utan att lyfta gruppen tillsammans. Som chef kommer jag att införa ett system där ansvar är tydligt fördelat för att skapa både struktur och effektivitet. P/A (Personalansvarig) kommer att ha ansvar för löner och frånvaro, medan ledningen kommer att ta ansvar för upphöjningar och andra övergripande beslut kring personalutveckling. Biträdande chef blir min högra hand och en nyckelperson i att säkerställa att verksamheten löper på som den ska. Jag kommer att ha koll på det mesta för att kunna fatta välgrundade beslut, men jag har full tillit till att P/A, ledningen och biträdande chef kommer att klara sina ansvarsområden galant. Jag tror på att ge mina medarbetare ansvar och utrymme att växa. Det handlar om att bygga ett starkt och självständigt team där alla har sina specifika roller, samtidigt som vi alla arbetar mot samma mål. En till sak som är bra och ha, som är OOC är att jag kommer rekommendera teamet att ansöka om att bli SV, vilket kommer att sänka lall på Mekonomen betydligt mycket mer.

Hur kommer din aktivitet se ut, kommer du ha den tiden som krävs för att vara chef? ag kommer att vara aktiv varje dag för att se till att allt fungerar som det ska. Eftermiddag, kväll och till och med på helgerna, om det behövs, kommer jag att hoppa in och lösa problem. Jag har inga problem med att ta tag i saker när det behövs.

För mig är det viktigt att vara där för teamet och visa att jag bryr mig om att allt flyter på. Jag vill skapa en arbetsmiljö där alla vet att vi kan lösa problem tillsammans, oavsett när de dyker upp. Jag hoppas på att jag blir Sv också så att jag kan få tag på personer som inte sköter sig för att sedan ta åtgärder.

Har du läst våra grundregler? Ja

Jag är icke medlem för jag råka lämna dcn, jag tror att problemet kan lösas

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka