Nekad Eliasjern | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Eliasjern

Aktiv Medlem
Meddelanden
348
Reaction score
31
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198265996349/

Ditt Hex-ID: 11000011239143d (Hex)

Vad är din discord tagg? Eliasjern

Vem var det som bannade dig? Philip320

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Banned.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet exakt varför jag blev bannad och det var pågrund av vårt scenario med polisen och vårt fritagnings försök på vår vän. Lite om scenariot så var det så att våran vän var gripen av polisen vid sjukhuset. Vi får syn på han och bestämmer oss rätt så snabbt att vi ska frita honom. Planerna kommer snabbt ur våra huvuden och vi har en liten lucka av där vi får chans att kunna slå till mot polis bilen. Vårt agerande är självklart inte okej och jag skäms över hur vi agerade. Jag ångrar att jag var delaktig i det scenariot och jag vet att jag kan bättre och jag ber därmed om en chans att kunna motbevisa den rpn vi visade där. Jag vill kunna bevisa för er att jag kan bättre.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad så hade jag precis blivit körd till sjukhus och var påväg ut till en helikopter för att flyga mot stationen och rpa vidare där men jag hinner ej med det innan jag får en tagg i Unive och kort därefter blir jag bannad både ingame och ur discords. Redan då förstår jag vad som gått fel och att det var min delaktighet i scenariot som orsakade bannen och direkt känner man en ånger om hur man agerade och betedde sig just där och då.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej det var en giltig ban eftersom vi gjorde fel, scenariot i sig var fel och vårt agerande är verkligen inte okej. Allt börjar med att vi var vid sjukhuset och såg vår vän gripen. Vi bestämmer oss rätt tidigt att vi ska hjälpa vår vän eftersom vi förstod att han skulle få ett långt fängelse straff. När vi ser att de är på väg ut in till en polisbil och börjar åka iväg från sjukhuset så följer vi efter och de rör sig mot piren stationen. Nånstans påvägen bestämmer vi oss att vi ska slå till eftersom vi tänker att det ska vara sista chansen för oss att få loss vår vän. Vår plan är att vi ska frita honom snabbt och enkelt. Vi kör efter polisbilen och vid sista biten till stationen så voltar deras bil efter vi vejde in framför dem. Då går 1 av oss ut och börjar rikta mot de poliser i bilen. En skottlossning startas och vi alla 3 dör, lite senare på scenariot när vi ligger döda kommer en bil längre bort och skjuter mer mot polisen och då tar polisen mig och kör iväg mot sjukhuset och kort därefter blir jag bannad på sjukhuset.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad förr och det har varit för olika saker, majoriteten av mina banns har varit ifrån 2021 då jag började på Unive och då har det varit när man hade dålig koll på regler. Jag har blivit bannad 27 gånger över de 2 åren jag spelat på Unive, självklart har jag tagit lärdom av de giltiga bans jag fått och har under 2 års tid.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag hade haft chansen att göra om scenariot från början så hade vi inte agerat som vi gjorde. För det första hade vi försökt samla ihop fler personer för under scenariot var vi bara 3st mot 6 poliser vilket inte är optimalt och kan anses som sunt förnuft, sen hade vi gjort en plan hur vi ska utföra ett sådant fritagnings scenario och vi hade krävt gisslan för att kunna förhandla med polisen och kunna göra ett roligt scenario som blir långvarigt och roligt för alla. Alltid lätt att vara efterklok men jag ångrar verkligen mitt agerande och bidragande till scenariot som vi gjorde och jag vet att jag kan bättre.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig av mitt misstag och jag ångrar mig grovt över hur jag agerade under det scenariot. Jag har lärt mig mycket efter min ban. Om jag hade fått göra om scenariot nu så hade jag reflekterat kring den tidigare händelsen och agerat annorlunda och utfört ett planerat scenario där vi har en bättre plan med flera gisslan eller liknande. Något som skulle kunnat driva det framåt och skapa ett långt scenario som hade varit kul för både polis och kriminella.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Din ban överklagan har nekats.
Tråd låst och flyttad till Ban Överklagande Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka