Nekad Elias1312 | Ansökan till Staff [Akerman]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elias1312

Icke Medlem
Meddelanden
66
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Elias

Ditt discordnamn: Elias.#1758

Ange ditt födelsedatum 18 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag känner att jag har rpat på unive ett bra tag nu. Jag tycker såklart att det fortfarande är kul att rpa men man har ju såklart tröttnat lite. Jag har alltid sagt till mig själv att den dagen jag inte känner lusten för att rpa ska jag ta och bli staff. Och det vill jag ska gå i uppfyllelse. Alltså känner jag mig nu redo för att ta mer ansvar och jag känner att jag har tiden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kommer vara väldigt aktiv som staff på unive. Jag ser fram emot att ta mer ansvar över saker och ting då jag har provade på att vara servervakt fram tills nu då, och jag känner att i med att jag inte har så mycket lust att rpa så kan jag göra nytta genom att hjälpa båda spelare, staff teamet men även hela servern i hel het. Om jag får chansen att bli staff kommer jag att fokusera än del på att specca och hjälpa folk i reports osv innan jag får ett större område. Jag vet själv hur det är när ingen svarar på reports eller liknande och jag vill göra skillnad som staff. Jag försöker alltid att kolla över saker utan att stressa. Det är inte lönt att banna någon om dem inte tar lärdom eller liknande. Jag vill att dem ska förstå varför dem har blivit bannade. Det är viktigt för mig att spelarna tar ansvar och försöker rpa så gott som det går för just nu är vi minst 400 spelare inne varje kväll och det blir svårt att hålla en hög rp nivå om alla gör precis som dem vill. Om man t.ex ser någon som är ny till rp så är det bättre att hjälpa personen istället för att ge personen en ban i 5 dagar liksom. Vad lär han sig av det? Man ska inte banna bara för att man ska banna, man bannar för att personen begår ett regelbrott och vill vill se förändring. Jag har också blivit bannad många gånger, i början när man var ny till rpn osv så var det inte så roligt att bli bannad. Men desto längre tiden gick desto mer fattade man och tog lärdom av deras beslut istället för att bli arg och hoppa support.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För mig är tålamod och att man kan hantera stress en väldigt viktig del inom detta arbetet. Jag har bra tålamod och jag tycker att saker och ting får ta sin tid. Bara det blir bra tillslut så. Bara för det är många i donations/support väntrummen så ska det inte påverka vårat arbete. Vi ska fortfarande hjälpa spelarna med det dem behöver hjälp med utan att stressa. Det blir inte bättre för att man stressar. Det kanske går snabbare men det kanske inte blir lika bra som man önskar.
Trevligt bemötande och att man är generös och omtänksam hjälper till en del inom detta arbete. Allt går så mycket lättare om man är lugn och diskuterar trevligt utan att någon ska bli arg eller upprörd över något.
Servern är långt ifrån lall fri, och det kommer förmodligen aldrig bli det heller. Men jag känner mig i alla fall redo att ta mer ansvar och utveckla servern i hel het. Rpn kan utvecklas och det är jag medveten om. Men det tar sin tid och jag är villig att vara en del och hjälpa till och tar initiativ och ansvar över saker.
Staff teamet är hur bra som helst just nu. Men lite nya staffs skadar inte. Vi behöver nog mer staffs än vad man tror då unive växer hur mycket som helst just nu. Varför jag väljer att ansöka just nu är för att som sagt har jag tröttnat lite på rpn och vill göra nytta på andra sätt, men även vill jag hjälpa till genom utvecklingen just nu då jag vet att det behövs nu när unive växer så mycket.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Nu när det är sommarlov så är det lite olika ju. Det är varmt ute och man kanske är iväg men jag skulle ändå vilja säga att jag är ganska aktiv. På kvällarna är jag nästan alltid inne och om jag inte har något annat planerat så är jag vid datorn.

Vardagar (sommarlov):

10:00 - Tills jag lägger mig

Vardagar:

Måndag: 17:00 - 23:00

Tisdag: 16:00 - 23:00

Onsdag: 14:00 - 23:00

Torsdag: 17:00 - 23:00

Fredag: 15:00 - Tills jag lägger mig

Detta är då tiden jag kan vara inne om jag inte ska göra något annat under dagen. Jag kanske tar lite pauser men om jag inte är iväg så kan det se ut såhär.

Helger:

10:00 - Tills jag lägger mig

Samma här, jag är aktiv så mycket som jag kan. Ibland är man utesv men o med polare om jag är hemma så är jag vid datorn för man har liksom inget annat att göra hemma.
Det är ju lite svårt att säga exakt hur länge osv man kan vara aktiv men jag är faktiskt väldigt aktiv på både servern och i discorden i nuläget.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag skapade ett konto här på forumet 3 Oktober 2021 så jag har typ varit här i 9 månader nu.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har ej varit staff på unvie inann. Men jag har varit servervakt här innan dem rensade. Jag kanske inte har varit staff här innan jag har ändå ganska bra koll skulle jag vilja påstå.

Här är lite staff relaterade kommandon som man kan använda sig av när man är ig:

/revive [id] (återupplivar spelare)

/kick [id] [anledning] (sparkar ut spelare från servern)

/dv [radius] (tar bort fordonet du sitter i, radiusen du skriver in påverkar längden du dvar)

/toggleid (spelarnas id kommer alltid synas över dem)

/togglename (spelarnas id + steamnamn kommer alltid synas över dem)

/svban [id] [anledning] (stänger av en spelare i endast 60 minuter)

/ban [id/hex] [längd på bannen] (stänger av en spelare en viss tid beroende på vad du har skrivit)

/bring [id] (drar en person till dig)

/goto [id] (går till en person)

/banhistory [id/hex] (ser spelarens tidigare ban historik)

/tpm (går till din waypoint som du satt ut på kartan)

/announce [text] (skickar ut meddelande till alla som är inne på servern)

/ooc [text] (skriver ut i ooc chatten så alla ser)

/clearchatforall (tar bort allt i chatten)

/sv [text] (skriver i servervakt chatt)

/sc [text] (skriver i staff chatt)

/noclip (du blir osynlig samt ger dig tillgång till att flyga runt)

/spec [id] (speccar en person)

/specoff (slutar specca personen)

/setjob [id] [jobb id] (anställer en person)

/addkey [nyckel] (ger dig en nyckel)
Detta är då grunderna jag kom på just nu i alla fall. Det finns säker mer kommandon som är användbara.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag kanske inte gillar alla men om det behövs fler av något av dem ovanstående områdena så är det klart jag hjälper till.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka