Inaktuell ELAI321 | Ansökan till Staff (Frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

RealE_.

Icke Medlem
Meddelanden
185
Reaction score
20
Vad är ditt namn i verkligheten? Emre

Ditt discordnamn: E.M321

Ange ditt födelsedatum 4 December 2007

Varför ska just du bli staff? Jag tror det eftersom att jag gillar staff arbete. Det är kul och jag har erfaranhet inom det. Jag är dessutom ganska ansvarsfull och tycker om att hjälpa andra. Jag gillar att sammarbeta i ett team, det är ganska kul för mig och det betyder så mycket för mig att vara en del i ett staff team där alla kan arbeta ihopa sig och lösa problem. Dessutom är jag smidig och hanterar olika situationer hur bra som helt. Jag är desstuom nogrann med det arbetet jag utför, men det viktigaste är också så klart att det hanteras på rätt sätt och inte på fel sätt. Jag är alltid glad och är nästan aldrig sur. Jag hade aldrig velat vara kaxig mot någon. Det är också viktigt att man har en bra och possetiv röst som får andra som får hjälp att kunna känna sig trygga. Jag gillar dessutom att ta på mig ansvaret jag ser aldrig fel i det och kommer heller aldrig göra det. En del av mig är att jag gillar jätte mycket att vara ansvarsfull. Men till det mesta gillar jag att saker ligger rätt till och att det flyter på som det gör. Genom att vara uppmärksam kan jag kan jag göra så att alla i staff-teamet känner sig trygga och dessutom se till så att allt går bra. Jag kommer att göra allt i min makt och allt mitt bästa för att kunna hjälpa staff-teamet att lyckas och sedan se till så att alla känner sig trygga i servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Ja, det är många som inte vet vad som är okej och vad som är inte okej tills de kommer till den punkten då de får tillsägelse. Det är också mcyket fear Rp på sistone och mycket powergaming. Det är inte heller okej att man gör något sånt eftersom att det står rakt och tydligt framför dig att man inte får göra det.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ja, det vi tillsammans i staff-teamet kommer att göra är att vi kommer specca mycket senarion och se till så att det inte går fel eller så att ingen bryter mot reglerna och se till att allt går med flyt. Det man också kan göra är att man vi staffsen kan visa praktiska exempel så kan det kanske vara enklare för spelarna att förstå regeln och verkligen förstå att det är något man absolut inte ska göra och att det är totalt förbjudet att göra det. Det man kanske kan också göra är att till exempel ge en liten belöning till den som har FearRP:at bäst under en hel vecka. Det tror jag förhoppningsvis kommer göra att andra spelare kommer att tänka att jag måste vinna denna belöningen och just därför kan kanske andra börja FearRp bättre om de inte har gjort det tidigare. Detta kan man till exempel också ha för varje vecka eller kanske till och med en gång i månaden som början. Jag tycker att det hade hjälpt. Man får helt enkelt ta stegen som man gör sakta men säkert. Senare efter ett tag efter att man verkligen känner att det är ingen som har några problem med fearRp kan man istället göra en annan aktivitet för att få de och följa reglerna. Men det är också bra med event där man kan vinna saker om man kommer 1, 2, 3. Det är också något kul. Efter att man tycker att hela servern har gjort sig bra ifrån med FearRP kan man övergå till nästa regel som upptäcks att inte följas så bra, precis som FearRp.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det kan man göra till exempel genom att vara trevlig precis som jag och vara glad till alla på servern oavsett om man haft en dålig dag. Man ska också agera professionellt genom att vara respekt full. Det gör också att man vet att Unive är en bra och en server som man kan lita på. Det ska också låta tydligt och man ska inte heller vara osäker om ett val som man gör som staff. Men om man vekligen är osäker så finns alltid staff-teamet som kan hjälpa dig och är alltid där när du behöver hjälp. Det är också på det sättet man kan bygga ihopa tillsammans ett bra staff-team. För mig är det ganska viktigt att agera professionellt. Men jag är en ärlig människa, om jag gör misstag då tänker jag bara att rätta till den och så att det blir rätt. Man ska såklart göra sitt bästa alltid men jag menar om det är fel kan du alltid rätta till saker som du gjort fel. Jag kan också kalla professionellt att man ska kunna ta emot support-ärenden lungt och fint. Om det är en individ som kommer support och personen är mycket upprörd över något ska man alltid först som en professionell staff lungna ner situationen. Man ska också såklart göra det bästa man kan utifrån situationen så att det blir rätt och inte fel och så att individen som har blivit utsatt för någonting ska känna sig klar och nöjd och individen ska också känna att den har verkligen fått hjälp med det den behöver. Det är också viktigt att tänka på att vara opartisk och inte på någons sida det är också hur en professionell staff skulle agerat. Man som staff i ett ärende ska man vara neutral men dock ska man inte vara neutral om man vet vad som har hänt och personen har gjort fel. Men om det är två stycken individer säger vi som bråkar om att han körde på honom och han andra körde på honom måste jag lösa problemet så rättvist som möligt. Det är också i sådana situationer jag behöver vara opartisk.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag ska försöka att lägga upp det så bra som det går. Jag kommer att vara mycket delaktig. Jag kommer vara delaktig varje dag. Men ibland om det finns i livet som är viktigare så kommer jag att lösa det snabbt och jag kommer att vara aktiv som mycket som möjligt som det går för mig. Men förhoppnings vis kommer jag vara inne varje dag i ungefär några timmar men ibland kanske någon timme.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat i ungefärligt 2 och en halv månad på Unive. Men jag har spelat i dessa två månader men jag hade blivit hackad på mitt DC konto för typ 3 månader sedan. Jag skapade därför ny DC och nytt konto på forumet.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har mycket tidigare erfarenhet inom kategorin staff och inom staffteamet.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Rp, Support, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Ja, för mig är det som kriminellansvarig och jobb.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka